3 ایرلاینی که سالی 12 هزار میلیارد تومان از ایرانیان سود می‌برند راه و شهرسازی

3 ایرلاینی که سالی 12 هزار میلیارد تومان از ایرانیان سود می‌برند

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: 3 ایرلاین خارجی سالانه 12 هزار میلیارد تومان از نبود ناوگان در ایرلاین های داخلی سود می برند.

سید حمیدرضا سیدی در نشست خبری با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) در سال 95 با تصویب مجلس از ذیل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خارج شد و به تحت نظارت مستقیم وزیر راه و شهرسازی درآمد افزود: قرار بود این فرودگاه به عنوان یکی از شرکت‌های اقماری شرکت فرودگاه‌ها فعالیت کند اما نهایتاً به این نتیجه رسیدند که این شرکت از هر نظر مستقل بوده و تنها تحت نظارت مستقیم شخص وزیر راه باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 16 ارگان در مدیریت و اداره فرودگاه‌ها دخیل هستند و باید به مدیریت یکپارچه در مجموعه فرودگاهی برسیم، اظهار داشت: طبق بند « ج» ماده 28 قانون برنامه چهارم توسعه قرار شد مدیریت یکپارچه فرودگاهی اعمال شده و هم دستگاه‌های دخیل در فرودگاه‌ها، تحت نظارت مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها باشند؛ اما نهایتاً این قانون اجرا نشد؛ لذا مقرر شد مدیریت یکپارچه فرودگاهی با مدیریت تعاملی جایگزین شود؛ چون به این نتیجه رسیدیم که بدون تعامل بین دستگاه‌ها امکان مدیریت یکپارچه در فرودگاه‌ها وجود ندارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: فرودگاه مهرآباد 1700 هکتار مساحت دارد و طبق قانون احداث این فرودگاه، همه محدوده این مجموعه فرودگاهی باید تحت مدیریت شرکت فرودگاه‌ها باشد؛ اما امروز تنها یک دهم این وسعت معادل 170 هکتار در مدیریت فرودگاه بین‌المللی مهرآباد قرار دارد؛ اساساً قرار بر این بود مهرآباد به فرودگاه بین المللی و تاپ خاورمیانه تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران درباره حجم سرمایه‌گذاری در سطح فرودگاه‌های کشور تحت مدیریت شرکت فرودگاه‌ها گفت: در حال حاضر یکهزار و 500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست کار است که 600 میلیارد تومان آن به فرودگاه مهرآباد مربوط می‌شود.
وی میزان مطالبات شرکت فرودگاه‌ها را حدود 2 هزار میلیارد تومان دانست که بخش اعظم آن به 3 شرکت هواپیمایی بزرگ کشور برمی‌گردد.
سیدی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که باید کف تعداد ناوگان هوایی کشور به 550 فروند هواپیما برسد تا فرودگاه‌های کشور فعال شوند، تاکید کرد: طبق اسناد بالادستی و برنامه‌های بلند مدت تا سال 1404 تعداد ناوگان هوایی کشورمان باید به 550 فروند برسد و فرودگاه‌ها هم بر اساس همان برنامه‌های دو دهه گذشته، امروز توان پذیرش این تعداد هواپیما را دارند که امروز این برنامه‌ها به آرزو تبدیل شده است.
وی افزود: امروز 12 هزار میلیارد تومان سرمایه ایرانی تنها نصیب سه ایرلاین خارجی امارات، قطرایرویز و ترکیش ایرلاین می‌شود در حالی که اگر تنها 40 فروند هواپیمای دوربرد وارد ناوگان هوایی کشورمان شود، امکان جبران 8 هزار میلیارد تومان از این رقم را داریم و این درآمدها نصیب ایرلاین‌های داخلی خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حالی که برنامه‌های کلان در عملیات با چنین تغییرات و انحرافات 180 درجه‌ای به اجرا می‌رسد چگونه می‌توان برنامه‌های میان مدت و 5 ساله را مدیریت کرد؟ این موضوع بسیار مهمی است که در تدوین برنامه هفتم توسعه باید به آن توجه شود.
سیدی با اشاره به موضوع اختیارات برای توسعه فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات صنعت هوانوردی تصمیمات آنی است برای نمونه در حالی که در سال 95 شرکت فرودگاه‌ها آماده اجرای توسعه فرودگاه چابهار بود، با یک تصمیم آنی در دستگاه دیگر این فرودگاه به منطقه آزاد چابهار واگذار شد و توسعه آن متوقف ماند.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ممنوعیت تردد کامیون در هراز/ کندوان از ظهر امروز یک‌طرفه می‌شود

١6 مهر، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تابستان

کمبود برق آلمان را مجبور به ادامه استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای کرد

آغاز فرایند مزایده خودروهای خارجی از فردا

روسیه بسیاری از بازارهای فولاد ایران را تصاحب کرد

صنعت کمیت‌ها

بازخرید 67 هزار میلیارد تومان اوراق توسط بانک مرکزی

پیشنهاد روسیه به اوپک پلاس برای کاهش 1 میلیون‌بشکه‌ای تولید نفت

انرژی ایران در کمال سکوت به ترکیه وابسته شد/ زنگزور پروژه‌ای برای افول موقعیت استراتژیک تهران

معامله 70 هزار میلیارد تومان‌ انواع کالا‌ در بورس کالا طی یک ماه

پرداخت وام به بیماران نیازمند تا سقف 50 میلیون تومان

روغن نباتی 105 هزار تومان ارزان شد

اعلام زمان آغاز فروش بلیت قطر برای جام‌جهانی/ محدودیتی در تعداد پروازها نداریم

3 پیامدِ لایحه اصلاح قانون فرآیند اسقاط خودرو/ 4 پیشنهاد اصلاحی

روسیه بسیاری از بازارهای فولاد ایران را تصاحب کرد/ ابلاغ ذخیره سازی سوخت مایع به کارخانجات/ چشم‌انداز تولید 55 میلیون تن دور از انتظار است

قیمت نفت متاثر از کاهش تولید در پی طوفان ایان

تعطیلی نصف ظرفیت پالایش نفت فرانسه به‌دنبال اعتصاب کارگران

وزیر پیشنهادی کار در حوزه تعاون برنامه خاصی ارائه نکرده است/ اداره یک سوم اقتصاد ایران وابسته به بخش تعاون است

تأمین برخی از قطعات مترو و اتوبوس توسط شهرداری تهران در بورس‌کالا

عرضه بیش از 300 هزار تن گاز مایع صادراتی در بورس انرژی ایران

صفر تا صد چرایی عدم توسعه "بوم‌گردی‌" در ایران

کاهش 8 درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور

کاهش قیمت‌های جهانی مانع رسیدن شاخص کل به 2 میلیون واحد شد

تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران

عملیات خرابکارانه در مسیر انتقال گاز روسیه به اروپا

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.