مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد؛
کاهش 70 درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه
راه و شهرسازی
بزرگنمايي:
فصل اقتصاد - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهرهبرداری از 39 پروژه ساخت راه تا پایان شهریورماه و کاهش 70 درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه خبر داد.
خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: در بخش توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در بخش ریلی و هم در بخشهای آزادراهی و بزرگراهی طی یکسال گذشته اقدامات خوبی را شاهد بودیم که بخشهایی از آنها در طول سال به بهرهبرداری رسید و مورد استفاده مردم قرار گرفت و بخشهایی نیز تا پایان شهریورماه آماده بهرهبرداری میشود.
وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته در بخش آزادراهی 129 کیلومتر آزادراه احداث شد، عنوان کرد: این میزان همچنان زیر ترافیک نرفته است و امیدواریم تا پایان سال بخشهایی از آن زیر ترافیک قرار بگیرد؛ همچنین نسبت به متوسط سالانه که 86 کیلومتر آزادراه ساخته شده، این میزان مطلوب است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در بخش بزرگراه نیز احداث حدود 551 کیلومتر بزرگراه و 184 کیلومتر راه اصلی کشور را در دستور کار داشتیم، اظهار کرد: بالغ بر 237 کیلومتر از این میزان در 16 استان کشور تا پایان شهریور مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
خادمی مبلغی که برای 237 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی سرمایهگذاری شده است را چهار هزار و 952 میلیارد تومان خواند و گفت: در استانهای مازندران، کرمان، خراسان رضوی، خوزستان، اردبیل، زنجان، فارس، همدان، سیستان و بلوچستان، ایلام، گیلان، تهران و خراسان جنوبی بهرهبرداری بزرگراهی و راه اصلی را در قالب 39 پروژه شاهد خواهیم بود و در استان ایلام نیز طی چند روز گذشته بهرهبرداری صورت گرفت و تا پیش از اربعین نیز بخشهای دیگری به بهرهبرداری میرسد.
وی استفاده و تقاضای مردم در بخش بزرگراهی را گستردهتر خواند و تصریح کرد: این امر و ساخت بزرگراهها تاثیر بهسزایی در توسعه مناطق، خصوصا مناطق محروم خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه امیدواریم با بهرهبرداری از این پروژهها بخشی از نیاز مردم و کنترل تصادفات جادهای را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: براساس بررسی و برآوردها در مناطقی که بزرگراه ساخته میشود و مسیر را از دو خطه به چهارخطه و از یک باند به دو بانده تبدیل میکنیم، 70 درصد کاهش تصادفات جادهای را خواهیم داشت؛ چراکه بسیاری از عوامل تصادف را در چهار خطه کردن از بین میبریم.