جزئیات کاهش سهمیه سوخت 3 هزار تومانی تشریح شد نفت و انرژی

جزئیات کاهش سهمیه سوخت 3 هزار تومانی تشریح شد

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تاکنون 250 لیتر در کارت شخصی موجود بود و دارنده مختار بود که از کارت شخصی و یا جایگاه‌دار استفاده کند، بنابراین اتفاقی که می‌افتاد این بود که برخی، از کارت جایگاه‌دار اقدام به سوخت‌گیری کرده و کارت شخصی خود را در اختیار عده‌ای در مرزها قرار داده و قاچاق صورت می‌گرفت.
هادی بیگی‌نژاد ، درباره ساز و کار جدید برای توزیع بنزین با نرخ آزاد (3000 تومانی) اظهار داشت: طبق آنچه از سوی وزارت نفت قرار است اجرا شود، هیچ تغییری در سهمیه دوم سوخت ایجاد نشده است، قبلا دارندگان خودرو به دو طریق از سهمیه دوم سوخت استفاده می‌کردند، یعنی یا می‌توانستند از کارت شخصی استفاده کنند و یا اینکه با کارت جایگاه‌دار اقدام به دریافت سوخت سوخت می‌کردند.
وی افزود: تاکنون 250 لیتر در کارت شخصی موجود بود و دارنده مختار بود که از کارت شخصی و یا جایگاه‌دار استفاده کند، بنابراین اتفاقی که می‌افتاد این بود که برخی از کارت جایگاه‌دار اقدام به سوخت‌گیری کرده و کارت شخصی خود را در اختیار عده‌ای در مرزها قرار داده و قاچاق صورت می‌گرفت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مجموعه پالایش و پخش به این نتیجه رسید که برای جلوگیری از قاچاق، سهمیه واریزی سوخت آزاد را کاهش دهد. البته در سهمیه سوخت اول هم که تغییری بوجود نیامده است.
وی ضمن رد شائبه گرانی و یا کاهش سهمیه بنزین گفت: اگر قرار بود سهمیه کاهش پیدا کند و یا قیمت افزایش یابد باید کارت جایگاه‌داران کلا جمع‌آوری می‌شد.
بیگی‌نژاد تاکید کرد: در مجموع سهمیه مردم کاهش پیدا نکرده و کسی که بیش از 150 لیتر در ماه مصرف داشته باشد، می‌تواند از کارت جایگاه‌دار با همان نرخ 3000 تومان سوخت‌گیری داشته باشد. 
وی جمع آوری کارت جایگاه‌دار در مناطق مرزی را هم رد کرد و گفت: قرار بود کارت جایگاهه‌ای مرزی جمع‌آوری شود اما این اتفاق نیفتاده است.
این نماینده مجلس ضمن تکذیب شایعات سه‌نرخی شدن بنزین گفت: ما هیچگاه از چند نرخی شدن کالاها از جمله بنزین سود نبرده‌ایم، بنده تاکنون طرحی در این قضیه ندیده‌ام.
وی در ادامه با انتقاد از دولت و وزارت نفت بابت عدم تدوین یک طرح جامع در این حوزه گفت: باید یک طرح جامع تدوین شده، ابتدا ابعاد قضیه را بررسی کنند تا منجر به نگرانی مردم نشود.
بیگی‌نژاد تاکید کرد: گله ما این است که باید از قبل این موضوع بررسی می‌شد، اگر تصمیم را همراه با بررسی نقد کارشناسانه اتخاذ کنند ممکن است عده‌ای هم مخالف باشند اما اکثریت راضی خواهند بود، زیرا به هرحال همه قبول داریم که ما نسبت به تمام دنیا سرانه مصرف بالاتری در حوزه انرژی داریم و همه بر این موضوع اذعان داریم که مصرف حامل‌های انرژی در کشور باید ساماندهی شود، مردم هم وقتی ببینند تصمیم درست است، استقبال می‌کنند.
انتهای پیام/



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تعطیلی نصف ظرفیت پالایش نفت فرانسه به‌دنبال اعتصاب کارگران

وزیر پیشنهادی کار در حوزه تعاون برنامه خاصی ارائه نکرده است/ اداره یک سوم اقتصاد ایران وابسته به بخش تعاون است

تأمین برخی از قطعات مترو و اتوبوس توسط شهرداری تهران در بورس‌کالا

صفر تا صد چرایی عدم توسعه "بوم‌گردی‌" در ایران

کاهش 8 درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور

کاهش قیمت‌های جهانی مانع رسیدن شاخص کل به 2 میلیون واحد شد

تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران

عملیات خرابکارانه در مسیر انتقال گاز روسیه به اروپا

قرارداد طالبان با روسیه برای واردات محصولات نفتی، گاز و گندم

هواشناسی ایران 1401/07/06؛ آغاز مجدد بارش‌ها از فردا در برخی مناطق کشور

رکود اقتصاد جهانی، بازارهای سرمایه را نگران کرده است

سهام دولت در دو شرکت بورسی واگذار می‌شود

قیمت جهانی طلا امروز 1401/07/06

کیفیت هوای تهران در روزجاری

قیمت جهانی نفت امروز 1401/07/06 |برنت 85 دلار و 13 سنت شد

با وابستگی کودکان چه کنیم

دشواری‌های سرمایه‌گذاران ایرانی

دلار نیمایی و بورس

بیم از تجارت، ترس از سیاست

اژدهای زرد؛ برنده‌ بحران انرژی؟

شوک ایتالیایی به اروپا

بسته نجات آزادراه‌ها

کارآفرین سنت­‌شکن

مانع «مرکزی» واردات خودرو

چراغ سبز کدال به بورسی‌ها

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.