تبدیل وضعیت ملوانان طرف قرارداد با شرکت‌های خارج از گروه کشتیرانی راه و شهرسازی

تبدیل وضعیت ملوانان طرف قرارداد با شرکت‌های خارج از گروه کشتیرانی

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای سیاست حمایت از دریانوردان، به زودی طرحی را برای تبدیل وضعیت آن دسته از ملوانانی که با شرکت‌های خارجی از گروه کشتیرانی، طرف قرارداد هستند اجرایی می کند تا بر اساس شاخص‌های کارآمدی، آموزش و سابقه تبدیل وضعیت شوند.

به گزارش فصل اقتصاد به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی شاغل در این ناوگان ملی، سرمایه اصلی شرکت به شمار می روند و برنامه مدونی برای تبدیل وضعیت ملوانان طرف قرارداد با شرکتهای خارجی از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های پیشِ رو در نظر است.
ملوانان شاغل در ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به دو گروه تقسیم می-شوند، گروه اول ملوانان، نیروهای رسمی و قراردادی هستند که حقوق و مزایای خود را در دوران مأموریت دریایی یا فراغت از مأموریت، به صورت مستقیم از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند؛ اما گروه دوم که شامل ملوانانی هستند که با یکی از شرکت‌های تأمین کننده نیروی انسانی طرف قرارداد هستند، بنا بر نیاز ناوگان به استفاده از این بخش از نیروی انسانی در ماموریت‌های دریایی، آنها را از وضعیت در حالت انتظار یا همان استندبای فراخوانده و به مأموریت دریایی اعزام می‌شوند.
بر این اساس، مطابق با روندی که در شرکتهای فعال در حمل بار دریایی قابل مشاهده است، بخشی از ملوانان با توجه به داشتن قرارداد با شرکتهای تامین نیروی دریایی، بر روی کشتیها از جمله کشتیهای کشتیرانی جمهوری اسلامی حضور می‌یابند که با توجه به اینکه این گروه از ملوانان، به صورت مستقیم با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یا شرکت‌های تابعه آن قراردادی ندارند؛ بنابراین صرفاً در دوران مأموریت دریایی خود، از حقوق و مزایای قانونی بهره‌مند می‌شوند.
این گروه از ملوانان، با توجه به مدت مأموریت دریایی، به مرخصی یا همان ریکاوری رفته و پس از پایان دوره انتظار، مجدد به دریا اعزام می‌شوند؛ ضمن اینکه این دسته از ملوانان، مشمول انعقاد قرارداد سفری شده و پس از پایان مأموریت دریایی خود، سنوات و عیدی خود را نیز به تناسب مدت خدمت، دریافت می‌کنند.
از آنجا که دریانوردان در رده‌های مختلف بخشی از سرمایه عظیم انسانی مورد توجه این شرکت به شمار می‌روند، تلاش شده تا با برنامه‌ریزی جدید، ملوانان سختکوش طرف قرارداد با شرکت‌های خارج از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس شاخص‌های کارآمدی، آموزش، سابقه و مواردی از این دست تبدیل وضعیت شوند که شرایط آن به زودی اعلام خواهد شد تا دغدغه این قشر از نیروی دریایی ارزشمند گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز برطرف شود.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ‌عنوان خط مقدم نبرد اقتصادی که متحمل هزینه‌های فراوان در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان شده است، در دو سال اخیر مبنای محاسبه حق مأموریت دریانوردان خود را نزدیک به 300 درصد افزایش داده‌ و تلاش می‌کند تا با راهکارهای قانونی و دریافت مجوزهای لازم دغدغه‌های دریانوردان را مرتفع کند.
انتهای پیام/



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مقاصد به‏‏‌صرفه در سفرهای 2023

پلان مدرن برای تعاونی‌های مسکن

رکورد تاریخی تورم اروپا

شاید به وقت نوامبر

پافشاری بر سیاست شکست‌خورده فیلترینگ

کارنامه نیمساله سیاستگذار خودرو

مثلث رشد نرخ دلار

پایان وضعیت اضطراری صنایع جهان؟

مخاطب خاص پیام نظامی ایران

چک لیست اقتصاد شکننده

بازدارندگی هسته‌ای به مو بند است

سند رسمی رکود خانه‌سازی

خداحافظی با دوران کارت به کارت!

فروش متری مسکن از آبان آغاز می شود/اقشار کم درآمد« صاحبخانه» می شوند

برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران

در سفر وزیر اقتصاد به استان خراسان رضوی چه گذشت؟

مهلت یک ماهه آزادسازی وثیقه سهام شرکت‌های دولتی

افزایش ظرفیتِ حمایت از گزارشگران فساد به زودی

درخواست انتشار اوراق اختیار فروش تبعی حداکثر در دو روز بررسی می‌شود

دنیای امروز دنیای میکروقدرت‌ها است

فناوری اطلاعات سفر را تسهیل کرده است

مسیر مهار تورم از کنترل ترازنامه بانک‌ها می‌گذرد/ 3 اثر منفی افزایش نرخ سود بانکی برای اقتصاد ایران

افزایش دما در برخی شهرها از 11 مهر/ پیش‌بینی بارش پراکنده در پایتخت

یورو بی مشتری ماند

برنامه‌ریزی برای رساندن گاز آذربایجان به جنوب‌شرق اروپا‌/ آیا یک میلیارد مترمکعب گاز‌ مشکل اروپا را حل می‌کند‌

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.