عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود/ دولت دست از قیمت‌گذاری دستوری بردارد تولید و تجارت

عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود/ دولت دست از قیمت‌گذاری دستوری بردارد

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی اظهار داشت: دولت باید دست از قیمت گذاری دستوری بردارد. ما از همان ابتدا مخالفتی با واردات خودرو نداشتیم و دلیل عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود، از همین روی بانک مرکزی مخالف واردات بود.
علیرضا نجفی‌منش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مورد واردات خودرو گفت: دولت باید دست از قیمت گذاری دستوری بردارد. ما از همان ابتدا مخالفتی با واردات خودرو نداشتیم و دلیل عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود، از همین روی بانک مرکزی مخالف واردات بود. بنا بر صحبت‌های گفته شده، قرار است خودروهایی وارد کشور شوند که 10-20 هزار یورو قیمت داشته و توان ساخت در داخل برای آن‌ها وجود داشته باشد.
وی با اشاره به توان رقابت کالاهای تولید داخل با کالاهای وارداتی، افزود: رقابت از سوی خودروهای داخلی ما در حوزه کیفیت و قیمت با خودروهای در این رنج که بخواهند وارد شوند، وجود خواهد داشت که این موضوع ناشی از کیفیت کالاهای تولید داخل از یک سو و از سوی دیگر سودهایی در زمینه واردات است که افراد را به سمت مصرف خودروی داخلی هدایت می‎‌کند.
این عضو اتاق بازرگانی تهران در ارتباط با کیفیت احتمالی خودروهای وارداتی گفت: در حال حاضر انواع خودروها در دنیا وجود دارد و باید استاندارد 750 را بگذارنند و این موضوع یک اجبار است. در کل، پیش بینی آینده بازار خودرو دشوار است و باید منتظر آمدن خودروها و استقبال از آن ها باشیم.
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در خصوص بازار متنوع خودروها اذعان کرد: عده‌ای مایل به خرید خودروهای وارداتی هستند و بعضی تمایل دارند خودروی داخلی خریداری کنند. همواره خودروی خارجی در بازار بوده و در عین حال، خودروی داخلی نیز فروش خود را داشته است و این دو معارضتی با یکدیگر ندارند و تصمیم گیرنده خریدار نهایی است که معین می‌کند که چه خودرویی برایش مناسب است.
نجفی منش در ارتباط با قیمت خودروهای داخلی با ورود خودروهای وارداتی به کشور، بیان داشت: اگر آزادسازی قیمت ها صورت گیرد، قیمت کارخانه‌ای محصول تا حدی افزایش پیدا می‌کند اما در قیمت بازار کاهش را شاهد خواهیم بود؛ فقط دولت باید از قیمت گذاری دست بردارد. در حال حاضر که در بازار با سود 150 میلیون تومانی (خودرو) عرضه می‌شود، 6 میلیون داوطلب وجود دارد اما با عدم قیمت گذاری دستوری، فقط خریداران واقعی می‌آیند و میزان گفته شده نیز به چند صد هزار نفر کاهش پیدا می‌کند زیرا الان همه افراد بدنبال خرید خودرو کسب سود از طریق آن هستند.
انتهای پیام/



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مقاصد به‏‏‌صرفه در سفرهای 2023

پلان مدرن برای تعاونی‌های مسکن

رکورد تاریخی تورم اروپا

شاید به وقت نوامبر

پافشاری بر سیاست شکست‌خورده فیلترینگ

کارنامه نیمساله سیاستگذار خودرو

مثلث رشد نرخ دلار

پایان وضعیت اضطراری صنایع جهان؟

مخاطب خاص پیام نظامی ایران

چک لیست اقتصاد شکننده

بازدارندگی هسته‌ای به مو بند است

سند رسمی رکود خانه‌سازی

فروش متری مسکن از آبان آغاز می شود/اقشار کم درآمد« صاحبخانه» می شوند

برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران

در سفر وزیر اقتصاد به استان خراسان رضوی چه گذشت؟

مهلت یک ماهه آزادسازی وثیقه سهام شرکت‌های دولتی

افزایش ظرفیتِ حمایت از گزارشگران فساد به زودی

درخواست انتشار اوراق اختیار فروش تبعی حداکثر در دو روز بررسی می‌شود

دنیای امروز دنیای میکروقدرت‌ها است

فناوری اطلاعات سفر را تسهیل کرده است

مسیر مهار تورم از کنترل ترازنامه بانک‌ها می‌گذرد/ 3 اثر منفی افزایش نرخ سود بانکی برای اقتصاد ایران

افزایش دما در برخی شهرها از 11 مهر/ پیش‌بینی بارش پراکنده در پایتخت

یورو بی مشتری ماند

برنامه‌ریزی برای رساندن گاز آذربایجان به جنوب‌شرق اروپا‌/ آیا یک میلیارد مترمکعب گاز‌ مشکل اروپا را حل می‌کند‌

عراق چقدر ارز خارجی دارد

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.