عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود/ دولت دست از قیمت‌گذاری دستوری بردارد تولید و تجارت

عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود/ دولت دست از قیمت‌گذاری دستوری بردارد

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی اظهار داشت: دولت باید دست از قیمت گذاری دستوری بردارد. ما از همان ابتدا مخالفتی با واردات خودرو نداشتیم و دلیل عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود، از همین روی بانک مرکزی مخالف واردات بود.
علیرضا نجفی‌منش در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در مورد واردات خودرو گفت: دولت باید دست از قیمت گذاری دستوری بردارد. ما از همان ابتدا مخالفتی با واردات خودرو نداشتیم و دلیل عدم واردات خودرو، نبود ارز در کشور بود، از همین روی بانک مرکزی مخالف واردات بود. بنا بر صحبت‌های گفته شده، قرار است خودروهایی وارد کشور شوند که 10-20 هزار یورو قیمت داشته و توان ساخت در داخل برای آن‌ها وجود داشته باشد.
وی با اشاره به توان رقابت کالاهای تولید داخل با کالاهای وارداتی، افزود: رقابت از سوی خودروهای داخلی ما در حوزه کیفیت و قیمت با خودروهای در این رنج که بخواهند وارد شوند، وجود خواهد داشت که این موضوع ناشی از کیفیت کالاهای تولید داخل از یک سو و از سوی دیگر سودهایی در زمینه واردات است که افراد را به سمت مصرف خودروی داخلی هدایت می‎‌کند.
این عضو اتاق بازرگانی تهران در ارتباط با کیفیت احتمالی خودروهای وارداتی گفت: در حال حاضر انواع خودروها در دنیا وجود دارد و باید استاندارد 750 را بگذارنند و این موضوع یک اجبار است. در کل، پیش بینی آینده بازار خودرو دشوار است و باید منتظر آمدن خودروها و استقبال از آن ها باشیم.
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در خصوص بازار متنوع خودروها اذعان کرد: عده‌ای مایل به خرید خودروهای وارداتی هستند و بعضی تمایل دارند خودروی داخلی خریداری کنند. همواره خودروی خارجی در بازار بوده و در عین حال، خودروی داخلی نیز فروش خود را داشته است و این دو معارضتی با یکدیگر ندارند و تصمیم گیرنده خریدار نهایی است که معین می‌کند که چه خودرویی برایش مناسب است.
نجفی منش در ارتباط با قیمت خودروهای داخلی با ورود خودروهای وارداتی به کشور، بیان داشت: اگر آزادسازی قیمت ها صورت گیرد، قیمت کارخانه‌ای محصول تا حدی افزایش پیدا می‌کند اما در قیمت بازار کاهش را شاهد خواهیم بود؛ فقط دولت باید از قیمت گذاری دست بردارد. در حال حاضر که در بازار با سود 150 میلیون تومانی (خودرو) عرضه می‌شود، 6 میلیون داوطلب وجود دارد اما با عدم قیمت گذاری دستوری، فقط خریداران واقعی می‌آیند و میزان گفته شده نیز به چند صد هزار نفر کاهش پیدا می‌کند زیرا الان همه افراد بدنبال خرید خودرو کسب سود از طریق آن هستند.
انتهای پیام/


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نرخ بهره‌وری ناوگان و شبکه ریلی پایین است

قوانین نظارتی به‌درستی انجام نمی‌شوند که حوادث بسیارند

پیگیری معافیت‌های مالیاتی، پیش‌بینی‌پذیر شدن حقوق مالکانه معادن، لغو قیمت‌گذاری دستوری و تعامل با سیاست‌گذاران پولی برای کاهش اختلاف ارز نیمایی و بازار آزاد، 4 اولویت مهم بازار سرمایه

آخرین خبرها از پرداخت سود سهام عدالت

نرخ بیکاری 25 استان تک رقمی شد

بازدید 5 سال یکبار معادن توسط بازرسان غیرتخصصی +فیلم

رشد 20 میلیون تومانی قیمت ها در بازار خودرو+ جدول

ناتوانی غول فناوری آمریکا در مقابله با کلاهبرداری از کاربران

توافق اتحادیه اروپا درباره تعرفه واردات خودروهای برقی چین

ناترازی برق 110 روز در سال است/منحنی مصرف انرژی یکسان نیست

تعداد شاغلان معادن در حال بهره‌برداری چقدر است؟

در حادثه معدن زغال‌سنگ طبس، ایمیدرو کوتاهی نداشت/ قوانین و ساختارها باید اصلاح شود

لزوم به‌روزرسانی استانداردهای معیار مصرف انرژی

تبلیغ فروش آیفون‌های ممنوعه پیش چشم نهادهای نظارتی

4 گام خرید سکه طلا از مرکز مبادله

نرخ بیکاری تابستان 7.5 درصد شد

اول شدن در منطقه 150 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد

ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه اول سال 1403 هدفمندی یارانه از سوی دیوان محاسبات

نرخ بیکاری 25استان تک رقمی شد

قانون سازمان نظام پزشکی برای خدمات‌رسانی بهتر به مردم و شفاف‌تر شدن امور نیاز به بازنگری و بازبینی دارد

نقش تاثیرگذار بورس انرژی در رفع ناترازی‌ها جدی گرفته شود /سازوکارهای اعتماد ساز جهت مشارکت مردم در تولید انرژی فراهم شود

استحکام بنیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرهون تلاش صادقانه و خالصانه نیروی انتظامی است

نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع مجلس با وزیر ارتباطات برگزار می‌شود

نحوه اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با حضور وزیر جهادکشاورزی بررسی می‌شود

اینفلوئنسرهای ایرانی از تبلیغات 6 همت درآمد کسب کردند

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.