عوارض حق پرچم کشتی های ایرانی حذف نشده است راه و شهرسازی

عوارض حق پرچم کشتی های ایرانی حذف نشده است

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر حذف عوارض حق پرچم از کشتی های ایرانی را تکذیب کرد.

به گزارش فصل اقتصاد به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محمد راستاد با رد خبر یکی از رسانه های حمل و نقلی در خصوص حذف حق پرچم گفت: بیشترین تمایل و علاقه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان حاکمیتی دریایی کشور این است که روز به روز بر قدرت و اقتدار ناوگان تحت پرچم کشور افزوده شود.
وی با تأکید بر اینکه در کنار این مسأله باید سهم ناوگان از حمل و نقل جهانی دریایی نیز رشد داشته باشد، اظهار داشت: موضوع مربوط به حذف عوارض حق پرچم بعضا توسط برخی از فعالان بخش خصوصی مطرح می شود و این اشخاص قصد دارند در شوراهای مربوطه این مسئله را طرح کنند اما این موضوع باید از جوانب مختلف مورد بررسی و بحث قرار گیرد و سپس تصمیم گیری شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: هدف ما حمایت از ناوگان ملی کشتیرانی است، بدین گونه که مکانیزم های حمایتی مناسبی را در کشور داشته باشیم که در مرحله اول ناوگان ملی و تحت پرچم و مالکیت کشور بتوانند سهم بیشتری را از حمل کالاهای کشور به عهده داشته باشند.
راستاد در ادامه اظهار داشت: باید ظرفیت های بیشتری را تحت پرچم کشور جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم به گونه ای که اقتدار دریایی خود را در سطح بین المللی حفظ کنیم و بیشترین پتانسیل در این زمینه در اختیار ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران است، البته امیدواریم سایر شرکت های خصوصی نیز مقیاس، توان و ظرفیت خود را افزایش دهند تا کلیه مالکان ایرانی که کشتی های اقیانوس پیما در اختیار دارند ناوگان خود را تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران در دنیا تردد دهند.
وی خاطر نشان کرد: باید بتوانیم حتی المقدور ناوگان تحت مالکیت و تحت پرچم ملی خود را توسعه دهیم. از جنبه دیگر باید صنایع دریایی با توجه به زیر ساخت های موجود در زمینه ساخت و تعمیرات گسترش داده شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید بنادر خود را از نظر ظرفیت، توان عملیاتی و پسکرانه ها به جایگاهی برسانیم که هیچگونه نقصی نسبت به بنادر رقیب نداشته باشند. به گونه ای که کالاهای ترانزیتی و ترانشیپی بیشترین سهم را در بنادر داشته باشند در حقیقت باید بتوانیم از حمل و نقل دریایی منطقه ای و جهانی بیشترین سهم را داشته باشیم.


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نرخ سود اوراق گواهی سپرده خاص چگونه محاسبه می شود؟

اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروها ویژه نوبت‌دارهای زمستان؛ متقاضیان ٣ روز برای جایگزینی فرصت دارند

ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه 3 برابر شد

سقف منابع تحقق پذیر در بودجه 1403 رعایت شد

افت 78.2 درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور 37.9 درصد کم شد

سیاست‌های حمایتی در تنظیم بازار پیاز/ مازاد پیاز صادر می‌شود

مصرف گاز کشور به 650 میلیون متر مکعب می‌رسد/ لزوم مصرف بهینه طی روزهای آتی

پیش‌بینی افزایش 100 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

برای دریافت سود و اصل سهام عدالت؛ وراث متوفیان تا ١٠ اسفند ماه فرصت دارند

برای دریافت سود و اصل سهام عدالت؛ وراث تا ١٠ اسفند ماه فرصت دارند

سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال 1404 معتبر است

هواشناسی ایران 1402/12/06؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان

انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف

عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت 58 درصدی پس از 4 سال

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش برف و باران در جاده‌های 24 استان

ایران‌ایر 34 فروند هواپیما دارد

جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های 29 استان

تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی

جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در 1401 چقدر حقوق گرفتند؟

روش انتقال سریع و رایگان سود و اصل سهام عدالت متوفیان به وراث

وضعیت هوای تهران 1402/12/06؛ تنفس هوای "قابل قبول" در روز برفی

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد

بلاتکلیفی دو هزار متقاضی مجوز از وزارت میراث فرهنگی

"کشاورزی آینده" - 3 | 10 اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»

افزایش 11 درصدی رهاسازی بچه‌ماهی در دریای خزر و آب‌های داخلی کشور

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.