12 اصل مهم در طراحی اولیه برند تبلیغات

12 اصل مهم در طراحی اولیه برند

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - وب‌سایت آی بازاریابی - صبا روفه گر حق: برندینگ اصولی یکی از مهمترین مواردی است که از روزهای ابتدایی شروع یک کسب و کار باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین توجه به طراحی اولیه برند مقرون به صرفه‌تر از طراحی مجدد و بازبینی آن خواهد بود. اما مطمئنا تمرکز بر روی طراحی مناسب در ابتدای کار بسیار سخت و دشوار خواهد بود. اگر شما هم در ابتدای آغاز به کار کسب و کار خود هستید و دوست دارید تصویر درست و مناسبی از برند خود را در ذهن مردم نهادینه کنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا نکات مهمی که در طراحی اولیه برند باید مورد قرار گیرد را با هم بررسی کنیم.
12 اصلی که در طراحی اولیه برند باید رعایت شود
اصول طراحی اولیه برند
1) استفاده از طرح کلاسیک
استفاده از طرح‌های کلاسیک در طراحی اولیه برند یکی از مهمترین اصولی است که باید به آن دقت شود. اما توجه داشته باشید که استفاده از طرح‌های کلاسیک به هیچ وجه به معنی طرح‌های خسته کننده و قدیمی نیست. بلکه منظور از طرح کلاسیک توجه به سنت‌های قدیمی و استفاده از رنگ‌های مناسب در طراحی برند است. زیرا این کار سبب عامه پسند شدن برند می‌شود.
2) طراحی برند بر اساس زمینه فعالیت شرکت
در طراحی لوگوی یک برند باید زمینه فعالیت شرکت نیز به گونه‌ای در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر هنگامی که فردی برای اولین بار با لوگوی یک برند مواجه می‌شود باید بتواند زمینه فعالیت آن را از روی لوگو تشخیص دهد. این امر تاثیر مثبتی بر روی ذهنیت مشتری خواهد داشت.
3) عدم تشابه طراحی اولیه برند با لوگوی سایر کسب و کارها
هر چند برخی از کسب و کارها به عمد لوگوی خود را مشابه لوگوی سایر کسب و کارها طراحی می‌کنند تا ذهن مخاطب را به چالش بکند. اما در حالت کلی بهتر است از ایده‌های منحصر به فردی در طراحی برند استفاده شود. زیرا در صورت وجود تشابه ممکن است مخاطبان توجهی به جزئیات لوگوی شما نکنند.
4) مشخص بودن جزئیات لوگو در تمام پلت‌فرم‌ها
توجه داشته باشید که مخاطبان در پلت‌فرم‌های مختلفی با لوگوی برند شما مواجه خواهند شد. بنابراین بهتر است مطمئن باشید که جزئیات لوگوی برندتان در پلت‌فرم‌های مختلف و یا در صورت پرینت گرفته شدن کاملا مشخص است.
5) استفاده از رنگ‌های متفاوت
هر چند بسیاری از برندها تمایل دارند لوگوی خود را با دو رنگ سیاه و سفید طراحی کنند. اما باید بدانید که استفاده از رنگ‌های مختلف تاثیر بیشتری بر روی ذهن مخاطب می‌گذارد. در صورتی که بتوانید از 4 رنگ مختلف در طراحی لوگوی خود استفاده کنید می‌توانید با به چالش کشیدن ذهن مشتری تاثیرگذاری را دو برابر کنید. زیرا جلوه‌ی بصری تاثیر فوق‌العاده‌ای بر ذهن مخاطبان دارند.
6) ایجاد طرح‌های منحصر به فرد
برای ایجاد طرح‌های منحصر به فرد لازم نیست حتما از اشکال پیچیده در طراحی اولیه برند خود استفاده کنید. بلکه به کمک خطوط و رنگ‌ها می‌توانید طراحی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کنید. به عنوان مثال لوگوی برند استارباکس مثال مناسبی از به کارگیری خطوط و ریزه کاری در طراحی لوگوی برند است.
12 اصلی که در طراحی اولیه برند باید رعایت شود
طراحی اولیه برند لوگوی برند استارباکس
7) انتخاب نام مناسب
در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید به یاد داشته باشید که انتخاب نام برای برند یکی از مهمترین و اساسی‌ترین گام‌های آغاز کسب و کار است. زیرا نام برند برای همیشه در ذهن‌ها باقی خواهد ماند. بنابراین بهتر است نامی که برای برند انتخاب می‌شود پرمعنا و کوتاه بوده و تلفظ راحتی داشته باشد. همچنین لزومی به وجود ارتباط نام و زمینه فعالیت وجود ندارد. در بسیاری از موارد انتخاب یک نام بی‌ربط ماندگاری بیشتری در ذهن مشتری دارد.
8) انتخاب شعار تبلیغاتی کوتاه برای برند
هر برندی معمولا یک شعار تبلیغاتی برای خود انتخاب می‌کند. این شعار می‌تواند در طراحی برند یا بسته‌بندی آن مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال برند کیت کت شعار تبلیغاتی خود را به گونه‌ای انتخاب کرده است که همواره مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهد.
12 اصلی که در طراحی اولیه برند باید رعایت شود
برند کیت کت
9) تخصیص فضای خالی سفید به بخشی از لوگو
وجود فضای خالی در لوگو تاثیر مثبتی در ذهن مخاطب دارد. بنابراین سعی کنید حتی در صورت انتخاب یک طراحی پیچیده نیز فضای خالی سفیدی را در بخشی از لوگوی خود در نظر بگیرید. این امر باعث ایجاد انسجام در ذهن مخاطب می‌شود.
10) عدم استفاده از خطوط شکسته
مخاطب در اولین نگاه خود به لوگوی یک برند تجزیه و تحلیلی را در ذهن خود نسبت به ان انجام می‌دهد. از این رو استفاده از خطوط شکسته در طراحی اولیه برند با درگیر کردن ذهن مخاطب تاثیر روانی منفی بر روی آن می‌گذارد. به همین دلیل است که بسیاری از برندها سعی می‌کنند از حروف انگلیسی زاویه دار نیز در طراحی لوگوی خود استفاده نکنند.
11) استفاده از لحنی ملایم و گرم هنگام معرفی برند
استفاده از لحنی گرم و ملایم هنگام معرفی یک برند تاثیر به سزایی در محبوبیت آن برند دارد. اگر قصد معرفی برند خود را دارید بهتر است در ابتدا بر روی لحن و روابط اجتماعی خود کار کنید. زیرا ایجاد یک ذهنیت مثبت در مخاطب در گرو مهارت‌های ارتباطی قوی و استفاده از لحن مناسب است.
12) دخیل کردن علایق صاحبان برند
اگر دوست دارید برند ماندگاری را ایجاد کنید بهتر است علایق و سلایق خود را نیز در طراحی آن دخیل کنید. زیرا در این صورت ارتباط عاطفی بیشتری با مخاطبان خود برقرار می‌کنید. برقراری همین ارتباط عاطفی نیز یکی از رموز موفقیت و محبوبیت برند است.


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لغو وضعیت فورس ماژور در بزرگترین میدان نفتی لیبی

آژانس بین‌المللی انرژی: نفت جهانی تا سال 2025 به بشکه‌ای 70 دلار می‌رسد

کاهش واردات نفت چین با پر شدن مخازن ذخیره سازی

روسیه رتبه دوم صادرات نفت به چین را کسب کرد

قطر بودجه خود را بر اساس نفت 40 دلاری تنظیم می‌کند

محکومیت قطعی شِل به پرداخت 467 میلیون دلار خسارت آلودگی نفتی در نیجریه

عراق نمی‌خواهد از توافق اوپک برای کاهش تولید نفت معاف شود

پیش بینی نفت 40 تا 45 دلاری در سال 2021

کنفرانس انرژی عرب به سال 2023 موکول شد

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود را برای تقاضای جهانی نفت در سال 2021 کاهش داد

خیز غول‌های نفتی جهان در جهت تولید انرژی از باد

پوتین: تصمیمات ائتلاف اوپک پلاس امید به عادی شدن اقتصاد جهان را زنده می‌کند

پیش‌بینی اوپک برای افزایش شدید تقاضای نفت در نیمه دوم 2021

محدودیت های کرونایی جدید در اروپا تهدیدی برای صنعت نفت است

کشف میدان بزرگ گازی در روسیه

شیوع انواع جدید کرونا تقاضای جهانی نفت را تهدید می‌کند

کویت: اوپک ممکن است افزایش 400 هزار بشکه نفت در روز را لغو کند

ذخایر نفت روسیه با سطح تولید فعلی برای 30 سال دیگر کافی است

مواجهه غول نفتی انگلیس با جریمه 240 میلیون دلاری به علت پرونده رشوه در خاورمیانه

آمادگی روسیه برای رساندن تولید نفت به سطح قبل از همه گیری کرونا

برندهای بزرگ خواستار توافق جهانی برای کاهش تولید پلاستیک شدند

کانادا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد

روسیه فروش نفت خام به هند را افزایش داد

بلومبرگ: هند به دنبال خرید نفت بیشتر از روسیه است

کرملین: روسیه به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهد

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.