در تبلیغات از این کلمات استفاده نکنید! تبلیغات

در تبلیغات از این کلمات استفاده نکنید!

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - وب‌سایت پنجره خلاقیت: اقتصاد، بیکاری، تعطیلی شرکت ها، افرادی که خانه هایشان را از دست می دهند – سال گذشته باعث شد که بسیاری از مصرف کنندگان نسبت به شرکت ها بی اعتماد شوند. فقدان اعتماد مشتریان نیازمند تبلیغاتی مستقیم و صادقانه است تا بتوان امنیت محیط بازار را از نو برقرار کرد. شاید بیش از هر زمان دیگری، در سال جدید از عبارات و کلماتی استفاده کنید که یا باعث فروش محصولاتتان می شوند یا باعث می گردند که مشتریانتان را از دست بدهید.
در این جا 10 کلمه ذکر شده اند که باید در آگهی های سال جاری خود از آنها بپرهیزید.
در تبلیغات از این کلمات استفاده نکنید!
1) Free (رایگان)
آگهی هایی که شامل پیام هایی درباره فروش محصولات یا خدمات رایگان هستند، می توانند در زمان رکود اقتصادی کارآیی خوبی داشته باشند اما مصرف کنندگان باید عملکرد خوب آنها را به چشم ببینند. بخش هرزنامه های (spam) ایمیل ها مملو از پیام هایی هستند که می توان این کلمه را در آنها مشاهده کرد. در حالی که استفاده از عباراتی همچون «اکنون درهای خود را به روی خدمات رایگان باز کنید» وسوسه کننده هستند، اما این یک پیام الکترونیکی است که بسیاری از کاربران آن را به بخش هرزنامه های خود می فرستند. وقتی شرایط اقتصادی دشوار است، شما نمی توانید ریسک کنید و پیام های الکترونیکی خود را برای کسانی ارسال کنید که تمایلی به پذیرش آنها ندارند. عبارتند «رایگان» را با کلماتی همچون «اهدایی» یا «افتخاری» جایگزین کنید تا اثربخشی پیام هایتان از میان نرود.
2) Guarantee (ضمانت)
امروزه، افراد اندکی به ضمانت ها اعتقاد دارند مگر این که بتوانید اثبات نمایید که ضمانت شما واقعی است. در این صورت باید مستغلات یا املاکی ارزشمند را در آگهی خود بگنجانید تا بتوانید پیامی اثربخش را به دست مشتریان خود برساید که احتمالاً آن را باور کرده و در قبال آن دست به اقدام خواهند زد.
3) Really (واقعاً)
اگر می خواهید فضای آگهی های خود را هدر بدهید، این کلمه را در آن بنویسید. این کلمه هیچ کمکی به پیام شما نمی کند. در عوض، توجه مشتریان به شما را کمک کرده و احتمالاً باعث می شود که آنها حتی پیام شما را به طور کامل نخوانند. با استفاده از چنین کلماتی، فضای آگهی خود را از میان نبرید. مطمئن شوید که هر کلمه ای در آگهی شما به دلیل خاصی ذکر شده است.
4) Very (خیلی)
آیا استفاده از این کلمه باعث جذاب تر شدن یک آگهی می شود؟ آیا تبلیغ «وقتی به گل های خیلی تازه نیاز دارید با فروشگاه گل ABC تماس بگیرید»، اثربخش تر از این عبارت است که «وقتی به گل های تازه نیاز دارید، با فروشگاه گل ABC تماس بگیرید»؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، پاراگراف آخر را دوباره بخوانید.
5) That (که)
وقتی نگارش متن آگهی یا بازاریابی خود را تمام کردید، یک بار آن را بازخوانی نمایید و هر بار که از کلمه «که» استفاده کرده اید را یادداشت کنید. این احتمال وجود دارد که شما تا 90 درصد کلمات استفاده شده از حذف کنید زیرا «که» کلمه ای است که فقط متن را پر کرده اما توجه مشتری را به پیام شما جلب نمی کند. در عوض، این امر زمان خواننده را کاهش می دهد. پیامی را ارایه کنید که مخاطب احتمالاً به آن پاسخ خواهد داد. بنابراین پیام هایتان را سریعاً ارایه نمایید.
6) A Lot (خیلی زیاد)
هرگز از کلماتی همچون «خیلی زیاد» استفاده نکنید که باعث تمایز کسب و کار شما از دیگران نمی شوند. در عوض، غنای پیامتان را افزایش دهید. اگر 20 نوع گل رز در گلفروشی خود دارید، آن را بگویید. اگر در عرض پنج دقیقه به تماس های مشتریان پاسخ می دهید، این را به مردم بگویید. کدام یک جذاب تر است: «شما می توانید از بین انواع خیلی زیاد کفش ها در فروشگاه کفش سالی انتخاب کنید» یا «می توانید بیش از 100 نوع کفش را از فروگاه کفش سالی انتخاب کنید»؟ «خیلی زیاد» می تواند معانی متفاوتی برای افراد متفاوت داشته باشد. فضایی را برای حدس و گمان در آگهی خود ایجاد نکنید. پیام شما باید آن قدر روشن باشد که جایی برای سردرگمی باقی نماند.
7) Opportunity (فرصت)
وقتی از کلمه فرصت استفاده می کنید، عملاً هیچ کمکی به مشتری خود نمی کنید. مصرف کنندگان خواهان فرصت نیستند. آنها می خواهند اعتماد کنند که پول حاصل از دسترنجشان درست هزینه شده است. آنها می خواهند به نتایج مد نظرشان دست یابند نه فرصت های دستیابی به آنها.
8) To be (or not to be, for that matter) بودن یا نبودن، مسئله این است
آگهی یا پیام بازاریابی خود را به صورت معلوم بنویسید نه مجهول. اگر از کلمات فوق استفاده کرده اید، متن خود را بازخوانی کنید. استفاده از زبان مجهول، به اقدام نخواهد انجامید. متن خود را به صورت معلوم بنویسید.
9) Synergy (همیاری)
مدت ها است که از این واژه استفاده می شود اما اکنون زمان آن فرا رسیده که دیگر از آن عبور کنیم. این گونه کلمات ارزش مالی ندارند. در متن خود از کلمات تخصصی استفاده نکنید زیرا مشتری باید برای درک معنای آنها به سراغ فرهنگ لغات برود. مصرف کنندگان توجهی به جایگاه منحصر به فرد ارزشی شما ندارند. آنها می خواهند در ازای پولی که می پردازند همان محصول یا خدماتی را که می خواهند، دریافت کنند. طبیعتاً استثناهایی در این زمینه وجود دارد مانند آگهی های تبلیغاتی برای سایر کسب و کارها که باید در آنها از عبارات تخصصی استفاده کرد. این اصل ساده را رعایت کنید.
10) قابلیت مصرف
شرکت بودوایزر همواره از این عبارت استفاده می کند. توجه داشته باشید که نباید از رقبا تقلید کنید. در عوض، محصول و کسب و کارتان را با پیام های منحصر به فرد متمایز سازید که احتمالاً مخاطبان هدف شما را ترغیب می کنند تا به شما پاسخ دهند.
قواعد تبلیغات موفق سال به سال تغییر نمی کنند اما چون بازاریابی و محیط تغییر می کنند، شما باید پیام های خود را تغییر دهید. از فهرست بالا به عنوان یک راهکار در قبال روش تبلیغات خود در سال جاری استفاده نمایید.


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود

نرخ سود اوراق گواهی سپرده خاص چگونه محاسبه می شود؟

اطلاعیه سامانه یکپارچه خودروها ویژه نوبت‌دارهای زمستان؛ متقاضیان ٣ روز برای جایگزینی فرصت دارند

ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه 3 برابر شد

سقف منابع تحقق پذیر در بودجه 1403 رعایت شد

افت 78.2 درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور 37.9 درصد کم شد

سیاست‌های حمایتی در تنظیم بازار پیاز/ مازاد پیاز صادر می‌شود

مصرف گاز کشور به 650 میلیون متر مکعب می‌رسد/ لزوم مصرف بهینه طی روزهای آتی

پیش‌بینی افزایش 100 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

برای دریافت سود و اصل سهام عدالت؛ وراث متوفیان تا ١٠ اسفند ماه فرصت دارند

برای دریافت سود و اصل سهام عدالت؛ وراث تا ١٠ اسفند ماه فرصت دارند

سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال 1404 معتبر است

هواشناسی ایران 1402/12/06؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان

انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف

عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت 58 درصدی پس از 4 سال

وضعیت راه‌های کشور؛ بارش برف و باران در جاده‌های 24 استان

ایران‌ایر 34 فروند هواپیما دارد

جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های 29 استان

تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی

جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در 1401 چقدر حقوق گرفتند؟

روش انتقال سریع و رایگان سود و اصل سهام عدالت متوفیان به وراث

وضعیت هوای تهران 1402/12/06؛ تنفس هوای قابل قبول در روز برفی

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد

بلاتکلیفی دو هزار متقاضی مجوز از وزارت میراث فرهنگی

کشاورزی آینده - 3 | 10 اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.