بازاریابی را از دکه‌های بستنی فروشی یاد بگیرید تبلیغات

بازاریابی را از دکه‌های بستنی فروشی یاد بگیرید

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - مجله پنجره خلاقیت - گرگ شوارتز، ترجمه شادی حسن پور: در گذشته دکه های بستنی (آلاسکا) فروشی را در هر جایی از شهر می شد دید و امروزه هم کامیونت های سیار نقش کافه های متحرک شهر را بازی می کنند و به فروش بستنی، قهوه یا انواع آبمیوه می پردازند. این فروشگاه های سیار، علاوه بر راحتی و جذابیت شان، درس های مهمی را نیز در زمینه فروش به ما می آموزند که می توانیم آنها را در هر کسب و کار دیگری اعمال کنیم.
به جایی بروید که مشتریانتان هستند
ساده است اما کارساز. کامیونت های بستنی فروشی به مکان هایی می روند که مشتریان شان آنجا هستند و بدین شکل می توانند محصولات شان را بفروشند. آنها یا به کوچه و پس کوچه های شهر سر می زنند و به بچه هایی که در حال بازی هستند، بستنی می فروشند یا به پارک های بزرگی می روند که خانواده های زیادی در آنها جمع اند و از یک بستنی خنک استقبال می کنند.
تاکتیک های فروش را از کامیونت های بستنی فروشی بیاموزید
این نوع فروش مستقیم شاید برای شما کارایی نداشته باشد. فروش بستنی به کودکان، خیلی ساده تر از فروش محصولی پیچیده به خریداران شرکتی است اما شما باید مطمئن شوید که استراتژی فروش تان همسو با استراتژی بازاریابی تان، که وظیفه اش پیدا کردن و نشان کردن مشتریان مناسب در مکان مناسب است، پیش می رود.
نسبت به بقیه متمایز باشید
کامیونت های بستنی برای جلب توجه سعی می کنند از ایجاد ظاهری بامزه و تاثیرگذار، استفاده از بلندگو و به طور کلی متمایز شدن نسبت به بقیه غافل نشوند. حتی کامیونت های حمل خوراکی که کاربری به جز بستنی فروشی دارند، مانند کافه کامیونت ها نیز از رنگ های جیغ و جلب توجه کننده استفاده کرده و خوراکی های خاص و منحصر به فردی ارائه می کنند. کسب و کار شما برای ایجاد تمایز نسبت به بقیه و ماندگار شدن در ذهن مشتری چه کار خاصی انجام می دهد؟
دنیای گسترده بازاریابی اینترنتی را فراموش نکنید
کامیونت های بستنی فروشی فقط یک نمونه از کامیونت های حمل غذا در سراسر دنیا هستند. انواع دیگری از این کامیونت ها نیز وجود دارند که به فروش غذاهای بیرون بر، مانند انواع ساندویچ، تاکو، سیب زمینی سرخ کرده، غذاهای دریایی و ... می پردازند.
امروزه افرادی که با این کامیونت ها امرار معاش می کنند، فعالیت حرفه ای و خوبی را در دنیای بازاریابی اینترنتی، به ویژه شبکه های اجتماعی دارند. آنها هر روز عکس هایی از غذاهای شان را در صفحه اینستاگرام شان می گذارند.
مردم را از پیشنهادهای ویژه شان و محله ای که روز بعد به آنجا می روند، باخبر می کنند و همچنین گاهی مسابقاتی را برای ایجاد شور و هیجان بیشتر ترتیب می دهند.
کسب و کارهای دیگر، حتی آنهایی که در حیطه B2B (کسب و کار به کسب و کار) فعالیت می کنند نیز باید ارتباط بیشتری با دنیای بازاریابی اینترنتی برقرار کنند. فراموش نکنید که بسیاری از مشتریان هدف شما نیز، که ممکن است مسئولان خرید شرکت های دیگر باشند.
از گوشی موبایل شان برای استفاده از شبکه های اجتماعی، تحقیقات در مورد محصول و مقایسه قیمت ها استفاده می کنند. آیا استراتژی فروش و بازاریابی تان شامل دنیای موبایل و شبکه های اجتماعی نیز می شود یا هنوز در عصر چاپ تراکت و تبلیغات سنتی مانده اید؟
تاکتیک های فروش را از کامیونت های بستنی فروشی بیاموزید
ارتباط احساسی برقرار کنید
بسیاری از مردم خاطرات شیرینی از دوران کودکی شان و خرید بستنی از دکه ها یا کامیونت های بستنی فروشی دارند؛ تجربه ای شیرین که از خریدی شیرین و خنک درست بعد از بازی در پارک، یعنی لحظه ای که به هیچ چیز جز یک بستنی نیاز ندارید. تجربه ای تابستانی که همیشه در خاطرتان باقی خواهد ماند. کسب و کار شما چگونه می تواند این چنین تجربه احساسی را در ذهن مشتریان به یادگار بگذارد؟
مردم معمولا بر اساس دلایل منطقی، عقلانی یا آماری خرید نمی کنند، بلکه اغلب بر اساس حال و هوا و احساسات شان خرید می کنند. کسب و کار شما چه کاری می تواند انجام دهد تا مشتریان تان احساس بهتری پیدا کنند؟ حتی اگر کسب و کارتان در حیطه فروش محصولات فنی پیچیده ای کار می کند، باز هم می توانید رابطه ای احساسی ایجاد کنید.
آیا محصول یا خدمات شما باعث رفع استرس مشتریان، افزایش خوش بینی و شادی در زندگی، رشد بیشتر یا حذف آشفتگی ها و تنش های زندگی روزانه می شود؟ از بیان جوانب احساسی محصولات تان نترسید، شاید این جوانب همان چیزی باشند که مشتری به آنها اهمیت می دهد.
فصلی که گذشت، یعنی تابستان، فصلی است سرشار از خاطره، سرگرمی و آرامش. کامیونت ها و دکه های محبوب بستنی فروشی یکی از نمادهای این فصل سال هستند. نه تنها می توانید از خرید بستنی از این کامیونت ها لذت ببرید، بلکه می تواند درس های خوبی در زمینه موفقیت در فروش نیز از آنها بگیرید.


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

27 درصد از جمعیت کشور را جوانان تشکیل داده‌اند

سایه ناامنی بر سر بورس‌های غربی

اوکراین معترضان را دور زد

آماده‌سازی 20 هزار تن میوه شب عید/ خرمای ماه رمضان 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌شود

پذیرش اوراق گام برای تسویه بدهی تولیدکنندگان

پیگیر رفع ممنوعیت ساخت و ساز در زیتون سرخه‌حصار هستیم

کاهش بروکراسی با تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا

53 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد

اقدام دیر هنگام واردکنندگان موبایل درخصوص پیش فروش متقلبانه آیفون

ضرورت توسعه مدل هاى خلق ارزش پایدار در فضای مدیریتی کشور

جزئیات مزایده 3 هزار میلیارد تومانی املاک

معاون وزیر رفاه: حذف یارانه‌ها شایعه است

جزئیات درآمد و هزینه سازمان اموال تملیکی در 7 سال اخیر

752 میلیون دلار انواع کشنده وارد کشور شد

وزیر اقتصاد: انتشار گواهی اوراق سپرده خاص تصمیم دولت بود

درآمد وصولی گمرک و واریزی به خزانه به 196 هزار میلیارد تومان رسید

آغاز ویرایش ثبت‌نام‌ خودرو وارداتی جانبازان و ثبت‌نام جاماندگان از 6 اسفند ماه

استفاده از کودکان در مدیریت پسماند ممنوع است

روی خوش بازار تونس به تجار ایرانی/ توافق‌نامه‌ تجاری و کمیسیون مشترک ایران و تونس احیا می‌شود

واکنش پیمان‌پاک به اظهارنظر همتی درباره رشد واردات

قانون پولشویی بالای سر درآمدهای مشکوک در سال آینده

بارش برف و باران، وقوع مه و کولاک برف در مناطق کوهستانی تهران

افزایش حقوق کارگران در سال آینده بیشتر خواهد بود

مصوبه ممنوعیت استفاده از فیلترشکن مخاطب عمومی ندارد/ خطاب مصوبه دستگاه‌ها هستند

بنزین گران نمی‌شود/ تورم سال آینده قطعا کمتر از امسال است

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.