هفت مؤلفه اصلی طرح بازاریابی تبلیغات

هفت مؤلفه اصلی طرح بازاریابی

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - برترین ها - ترجمه از حمید پاشایی: وقتی شما کسب و کاری را شروع می کنید، دو چیز بسیار کم هستند: زمان و منابع. برای ایجاد استراتژی کسب و کار مؤثر و اطمینان از اینکه زمان یا پول را به هدر نمی دهید، نیاز به طرح بازاریابی یا مارکتینگ پلن دارید.
در اینجا مؤلفه های ضروری یک طرح بازاریابی را آورده ایم.
1. تحقیق بازار
تحقیق، ستون فقرات طرح بازاریابی است. کتابخانه شهر و منابع مرجع آماری بهترین نقطه برای شروع هستند. برخی کتابخانه ها حتی کارتی در اختیار شما قرار می دهند که بتوانید از خانه به سرویس های آنلاین آن دسترسی داشته باشید. عادت های خرید مشتری در صنعت، اندازه بازار، رشد یا سقوط بازار، و هر روند کنونی را شناسایی کنید.
2. بازار هدف
یک توصیف ایده آل از بازار هدف، محتمل ترین خریداران شما را شناسایی می کند. علاوه بر این، باید حداقل دو یا سه سطح تقسیم بندی مشتریان را نیز بررسی کنید. یک کسب و کار آموزش زبان ممکن است هم دانش آموزان و هم افراد شاغل که می خواهند انگلیسی خود را بهبود دهند را هدف قرار دهد.
هفت مؤلفه اصلی طرح بازاریابی
3. موضع یابی
تصور از برند شما در بازار چه چیزی است؟ برای مثال، اگر رستوران شما برگر می فروشد، آیا مشتریان شما را به عنوان مکانی برای غذاهای سالم و بدون گلوتن می بینند، یا اینکه جایی برای کسانی که به دنبال چیزبرگر دوبل هستند؟ تفاوت در اینکه بازار هدف شما را چگونه می بیند، موضع یابی شماست. پیام های برندینگ و بازاریابی قانع کننده ای آماده کنید تا به روشنی انتقال دهید که چگونه می خواهید دیده شوید.
4. تحلیل رقابتی
شما باید بدانید که رقبایتان چه کسانی هستند و محصولات و خدمات شما چگونه از رقبا متفاوت است. نقطه قیمتی که رقیبانتان به آن قیمت می فروشند چقدر است، و چه بخشی از بازار را هدف گرفته اند؟ شناخت زیر و بم رقیبانتان به شما کمک خواهد کرد که جایگاه کسب و کار خود را بهتر کنید و از رقبا متمایز شوید.
هفت مؤلفه اصلی طرح بازاریابی
5. استراتژی بازار
استراتژی بازاریابی شما، مسیر شما به اهداف فروش است. از خودتان بپرسید، «من چگونه محتمل ترین خریداران خود را پیدا و جذب می کنم؟» این هسته اصلی چیزی است که استراتژی باید توضیح دهد. استراتژی باید به کل بازار نگاه کند و آن را به تاکتیک هایی مشخص مثل رویدادها، نامه تبلیغاتی، ایمیل، شبکه های اجتماعی، استراتژی محتوا، تیم های خیابانی، ارائه کوپن، وبینار، سمینار، همکاری متقابل، و دیگر فعالیت ها تقسیم کند تا به شما کمک کند که به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید.
6. بودجه
زمانبندی ماه به ماهی از مقداری که قصد دارید برای مارکتینگ هزینه کنید ایجاد کنید. همچنین نقطه تصمیم گیری «چراغ قرمز» نیز در آن قرار دهید. برای هر فعالیت، متریک یا شاخصی تعیین کنید که به شما بگوید اگر بازگشت سرمایه (ROI) کافی کسب نمی کنید، آن را متوقف کنید.
7. متریک ها
موفقیت بازاریابی خود را با استفاده از گوگل آنالیتیکس برای نرخ تبدیل وبسایت و صفحه ساده ای از اکسل برای مقایسه بودجه تان با ROI واقعی، ردیابی کنید. برنامه ها را در دوره ای 30 تا 60 روزه تست کنید، و نتایج را ارزیابی کنید. هر برنامه ای که منجر به فروش یا عضویت در لیست ایمیل شما می شود را تکرار کنید، و هر برنامه ای که بی نتیجه بوده را کنار بگذارید.
به یاد داشته باشید که اگر طرح شما منجر به آوردن سر نخ (Lead) نمی شود، پس به بازاریابی بهتری احتیاج دارید.


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لغو وضعیت فورس ماژور در بزرگترین میدان نفتی لیبی

آژانس بین‌المللی انرژی: نفت جهانی تا سال 2025 به بشکه‌ای 70 دلار می‌رسد

کاهش واردات نفت چین با پر شدن مخازن ذخیره سازی

روسیه رتبه دوم صادرات نفت به چین را کسب کرد

قطر بودجه خود را بر اساس نفت 40 دلاری تنظیم می‌کند

محکومیت قطعی شِل به پرداخت 467 میلیون دلار خسارت آلودگی نفتی در نیجریه

عراق نمی‌خواهد از توافق اوپک برای کاهش تولید نفت معاف شود

پیش بینی نفت 40 تا 45 دلاری در سال 2021

کنفرانس انرژی عرب به سال 2023 موکول شد

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی خود را برای تقاضای جهانی نفت در سال 2021 کاهش داد

خیز غول‌های نفتی جهان در جهت تولید انرژی از باد

پوتین: تصمیمات ائتلاف اوپک پلاس امید به عادی شدن اقتصاد جهان را زنده می‌کند

پیش‌بینی اوپک برای افزایش شدید تقاضای نفت در نیمه دوم 2021

محدودیت های کرونایی جدید در اروپا تهدیدی برای صنعت نفت است

کشف میدان بزرگ گازی در روسیه

شیوع انواع جدید کرونا تقاضای جهانی نفت را تهدید می‌کند

کویت: اوپک ممکن است افزایش 400 هزار بشکه نفت در روز را لغو کند

ذخایر نفت روسیه با سطح تولید فعلی برای 30 سال دیگر کافی است

مواجهه غول نفتی انگلیس با جریمه 240 میلیون دلاری به علت پرونده رشوه در خاورمیانه

آمادگی روسیه برای رساندن تولید نفت به سطح قبل از همه گیری کرونا

برندهای بزرگ خواستار توافق جهانی برای کاهش تولید پلاستیک شدند

کانادا واردات نفت از روسیه را ممنوع کرد

روسیه فروش نفت خام به هند را افزایش داد

بلومبرگ: هند به دنبال خرید نفت بیشتر از روسیه است

کرملین: روسیه به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهد

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.