بازاریابی شبکه ای چیست؟ اقتصاد کلان

بازاریابی شبکه ای چیست؟

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - هدف بازاریابی شبکه ای رساندن محصول تولید شده در تولیدی ها و کارخانجات به دست مصرف کننده است ، و در نتیجه یک روش توزیع است.

به گزارش فصل اقتصاد ،بازاریابی شبکه ای یکی از زیرمجموعه های رشته بازاریابی است که کانال فروش خود را بر شبکه های انسانی و اجتماعی استوار کرده است. در این شیوه، شما تعدادی از محصولات شرکت را خریداری کرده و در هر مکانی که می خواهید به فروش می رسانید و در ازای آن سود خود را دریافت می کنید. اما این پایان راه نیست. در واقع در این شیوه، مصرف کننده نیز می تواند کالاهای شرکت را بازاریابی کرده و در قبال آن سود دریافت کند. البته این شیوه ساختار خاص خود را نیز دارد. در این ساختار، بازاریاب باید افرادی را به عنوان زیرشاخه خود معرفی کند و هر چه زیر این زیرمجموعه بیشتر باشد و بیشتر فعالیت کند، سود بیشتری به شما می رسد.
این شیوه با ساختار هرمی ای که دارد شبکه ای از نیروهای انسانی را ایجاد کرده که به صورت تصاعدی بر آن افزوده می شود، تبلیغات نیز در این تکنیک به صورت چهره به چهره و کلامی صورت می گیرد.
بازاریابی شبکه‌ای در واقع هدف همه شرکتهاست (هم شرکت‌های دارای بازاریابی شبکه‌ای و هم شرکت‌های فاقد آن). اگر شما شنیدید که یک شرکت با سابقه اعلام کرد " در صورت معرفی یکی از دوستانتان به ما، در خرید بعدی از تخفیف برخوردار شوید" این همان بازاریابی چند سطحی است. انجمن‌های سلامتی، آژانس املاک، شرکت‌های ارتباط تلفنی و صنایع بسیار دیگری از این روش استفاده می‌کنند. مشاغل تخصصی (پزشکان، دندانپزشکان، حسابداران) مرگ و زندگیشان به مشتریانی بستگی دارد که آن‌ها را به دیگران معرفی می‌کنند. تمام این مشاغل بسادگی تلاش می‌کنند تا مشتریان کنونی شان تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات آن‌ها را برای مشتریان بالقوه انجام دهند.
اساساً روش بازاریابی شبکه‌ای یک روش خارق العاده است. منظور از واژه اساسی و بنیادی این است که اگر شما همه این توضیح و تفسیر‌ها را کنار بزنید و تنها به آن از جنبه مفهومی نگاه کنید، خواهید دید که این ناب‌ترین شیوه برای معرفی محصول به مصرف کننده است و همچنین ناب‌ترین شیوه برای پرداخت پاداش. اینجا به دلایل آن اشاره می‌کنیم:اساساً روش بازاریابی شبکه‌ای یک روش خارق العاده است. منظور از واژه اساسی و بنیادی این است که اگر شما همه این توضیح و تفسیر‌ها را کنار بزنید و تنها به آن از جنبه مفهومی نگاه کنید، خواهید دید که این ناب‌ترین شیوه برای معرفی محصول به مصرف کننده است و همچنین ناب‌ترین شیوه برای پرداخت پاداش. اینجا به دلایل آن اشاره می‌کنیم:
1- در مفهوم اساسی آن یک شخص تجربه یک محصول یا خدمت ارزشمند را با دیگری به اشتراک می‌گذارد (نه به این دلیل که آن‌ها سود می‌برند، بلکه به این دلیل که محصول ارزشش را دارد). " من ازش خوشم اومده، ممکنه تو هم دوستش داشته باشی"؛ و این درست و خالصانه است.
2- شخص ایده یک خرید را با دیگری به اشتراک می‌گذارد. تاریخچه کسب و کار از همین جا آغاز شده است: من کسب و کار مورد علاقه ام را پیدا کرده ام، شاید تو هم دوست داشته باشی با من در آن شریک باشی. " این هم درست و خالصانه است.
3- شخصی که تجارتی را با دیگری به اشتراک می‌گذارد تنها هنگامی سود خواهد برد که افرادی که با او تجارت را شریک می‌شوند نیز سود ببرند و این فراتر از وظیفه است، که هم درست و هم خالصانه است.
این سه دلیل مفاهیم اساسی و بنیادی بازاریابی چند سطحی هستند و کاملاً روشن و واضح می‌باشند.
چنانچه شما به هسته اصلی بازاریابی سنتی برسید خواهید دید که یک شخص آگهی را می‌نویسد و 98 درصد افرادی که آن را می‌بینند به آن توجهی نمی‌کنند. (یک بازاریاب عالی تنها 10 درصد پاسخ دریافت می‌کند، که متوسط آن 2 درصد است.
اگر نگاهی به اطراف بیاندازیید خواهید دید که در روش بازاریابی سنتی چه تلاش‌هایی برای معرفی محصول به مشتری انجام می‌شود و خواهید دید که چه منابع و فعالیت‌هایی که تلف می‌شوند. حال آیا می‌توانید تصور کنید شهری را که در آن اثری از تبلیغات نیست چقدر تمیز خواهد بود؟ تصور کنید تعداد درختانی که به نام تبلیغات مصرف می‌شوند و موادی که بعنوان زباله در زمین رها می‌شوند.
انتهای پیام/


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محمودزاده: تولید مسیری برای مهار تورم/ افزایش نرخ بیکاری در کشور از رشد تورم هم مهلک تر است

دیدار های جداگانه رئیس کل دیوان محاسبات با نماینده ولی فقیه، استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان فارس/ دستغیب: برقراری انضباط مالی یکی از راه های مهار تورم است/ تدوین دستورالعمل رای نظارت دقیق بر عملکرد شرکت ها

لاجوردی: دولتمردان اقتصادی برای مهار تورم پیوند ریال با دلار را بشکنند/ ارزش‌گذاری‌ها با دلار متوقف شود

سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی بیمه مرکزی در پلاسمای خون

روند رو به کاهش رشد نقدینگی+جدول

روند قیمت نفت افزایشی شد

چهار جلد خاطرات به خط ناصرالدین شاه در کاخ گلستان به نمایش درآمد

رشد توزیع زمانی و‌ مکانی سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته

حقوق ورودی تلفن همراه بالای 600 دلاری حد اقل 15 درصد شد

حضور 10 میلیون مودی در سامانه سازمان امور مالیاتی

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های تهران طی امروز و فردا

از راه‌اندازی لیست انتظار در مسیرهای پرتقاضا تا افزایش قیمت بلیت اتوبوس

اعلام آخرین وضعیت کرونا در کشور/ افزایش آمار جان باختگان کرونایی

ارائه خدمت نوروزی به بیش از 4 میلیون مسافر

هشدار هلال احمر به کوهنوردان/ از صعود به ارتفاعات و حضور در کنار رودخانه‌ها خودداری کنید

شرایط دریافت وام ازدواج در سال 1402

حمایت مدعی‌العموم از کاسبان خسارت دیده خیابان بهار / شهرداری موانع تردد خیابان بهار حدفاصل سمیه تا طالقانی را رفع کند

یک سالگی امکان مشاهده رایگان و نامحدود عمق مظنه

فعالان اقتصادی به آینده امیدوار شدند/ رشد سرمایه گذاری دربخش مولد

دولت از نیروهای خوش‌فکر و جوان در تیم اقتصادی استفاده کند

جزئیات مصوبات شورای عالی اشتغال/ اختصاص 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در سال جاری

توسعه مالچ‌های غیرنفتی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با بیابان‌زایی

کمک‌های امداد و نجات به مردم گرفتار در سیل/ ادامه امدادرسانی در جیرفت و رودبارجنوب

تولید دست مصنوعی در مرکز توانبخشی هلال احمر/تحویل300 آمبولانس تا اواخر اردیبهشت‌ماه

آماده‌باش 400 آتش‌نشان در 175 نقطه از تهران برای خدمت‌رسانی به شهروندان

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.