راز محبوبیت محصولات گیاهی بیاندمیت چیست؟
استیک مفید برای قلب
گزارش
بزرگنمايي:
فصل اقتصاد - برای سالها، گوشت قرمز به عنوان پادشاه بیچون و چرای پروتئین در نظر گرفته میشد. اما ایتان برون، بنیانگذار بیاندمیت، جرات آن را داشته تا به این باور دیرینه چالش بکشد. او با محصولات گیاهی خود که به طرز شگفتانگیزی شبیه گوشت هستند و همان میزان پروتئین را تامین میکنند، انقلابی در صنعت غذا ایجاد کرده است.
برای سالها، گوشت قرمز به عنوان پادشاه بیچون و چرای پروتئین در نظر گرفته میشد. اما ایتان برون، بنیانگذار بیاندمیت، جرات آن را داشته تا به این باور دیرینه چالش بکشد. او با محصولات گیاهی خود که به طرز شگفتانگیزی شبیه گوشت هستند و همان میزان پروتئین را تامین میکنند، انقلابی در صنعت غذا ایجاد کرده است. برون، پدری که به دنبال جایگزینی سالمتر برای گوشت بود، امروزه مالک برندی است که محصولاتش در بیش از 80 کشور جهان و در بیش از 190 هزار شعبه به فروش میرسد. این یعنی تقریباً در هر گوشه از جهان، کسی از محصولات گیاهی این برند استفاده میکند. اما جالبتر این که، نزدیک به 40 درصد مردم آمریکا این محصولات را به عنوان جایگزین گوشت انتخاب کردهاند! اما چه چیزی باعث شده این برند تا این حد محبوب شود؟
محدودیت خودساخته
تصور کنید صاحب یک رستوران کوچک با منوی کاملاً گیاهی هستید. هدف شما جذب مشتریانی است که به گیاهخواری اعتقاد راسخ دارند. در این شرایط، شاید جامعه هدف خود را تنها همین دسته از افراد قرار دهید. اما داستان بیاند میت، شرکت تولیدکننده محصولات گیاهی، نشان میدهد که میتوان فراتر از این محدوده فکر کرد. ایتان برون، بنیانگذار بیاند میت، وقتی کارش را شروع کرد، بازار محصولات گیاهی اشباع شده بود. اما او یک ایده متفاوت داشت. او میگفت: «چرا فقط به گیاهخوارها فکر کنیم؟ بسیاری از مردم به دنبال جایگزینهای سالمتر و خوشمزهتر برای گوشت هستند.» به همین دلیل، بیاند میت محصولاتش را به عنوان یک منبع پروتئینی معرفی کرد که برای همه مناسب است، نه فقط گیاهخوارها. این رویکرد جسورانه، بیاندمیت را از رقبا متمایز ساخت و به آن اجازه داد تا به طیف وسیعتری از مصرفکنندگان دسترسی پیدا کند.
سنتها را کنار بگذارید
یکی از استراتژیهای اصلی بیاندمیت، تغییر باورهای عموم درباره بهترین منبع پروتئین است. در حالی که بسیاری از افراد گوشت قرمز را منبع اصلی و غنی از پروتئین میدانند، ایتان برون، بنیانگذار این برند، بر تغییر این باور اصرار دارد. محصولات گیاهی بیاندمیت به عنوان جایگزین کامل گوشت طراحی شدهاند و میتوانند همان مقدار پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کنند. این برند عمیقا به این موضوع معتقد است که پروتئین، پروتئین است و اهمیتی ندارد از گوشت تهیه شود یا گیاه. ایتان برون میگوید: «در آینده بخش گوشت و مرغ در فروشگاهها به بخش پروتئین تغییر پیدا میکند و محصولات گیاهی که منبع پروتئین هستند در کنار گوشت و مرغ به فروش میرسند.» این شرکت تلاش زیادی کرد تا محصولاتش در کنار گوشت و مرغ در فروشگاهها قرار بگیرند. اما فروشگاهها به این ایده جدید خیلی علاقهای نشان نمیدادند. ایتان برون ناامید نشد و صبر کرد. تا اینکه بالاخره هولفودز، یکی از بزرگترین فروشگاههای زنجیرهای مواد غذایی سالم، تصمیم گرفت به بیاند میت فرصت دهد. این اتفاق نقطه عطفی برای بیاند میت بود و باعث شد این برند خیلی زود شناخته شود.
آغاز عصر جدید
یکی دیگر از نوآوریهای بیاندمیت، شکستن کلیشههای جنسیتی در تغذیه است. تبلیغات گوشت، اغلب مردان را در نقشهای قدرتمند و در حال مصرف گوشت نشان میدهند. این تصویر، به طور ناخودآگاه، مصرف گوشت را به مردانگی و قدرت فیزیکی مرتبط میکند. در مقابل، رژیمهای گیاهی اغلب به عنوان رژیمی زنانه و ضعیف معرفی میشوند. بیاندمیت با به چالش کشیدن این کلیشهها، به دنبال ایجاد تصویری جدید و جذاب از مردانی است که از رژیم گیاهی پیروی میکنند و همچنان قوی و سالم هستند. این برند، با استفاده از تبلیغات خلاقانه و جذاب، تلاش میکند تا توجه نسل جوان و آگاه را به سمت محصولات خود جلب کند. به علاوه باندمیت برای اثبات کیفیت و ارزش غذایی بینظیر محصولات خود، دست به همکاری با یکی از معتبرترین دانشگاههای جهان یعنی استنفورد زده است. محققان دانشگاه استنفورد و به ویژه انجمن پزشکی این دانشگاه، با انجام آزمایشات دقیق و گسترده، به این نتیجه رسیدهاند که محصولات این برند سرشار از مواد مغذی ضروری برای بدن هستند و میتوانند نقش مهمی در حفظ سلامت قلب ایفا کنند. این یافتهها، به همراه تبلیغات جذاب و هدفمند، بیاندمیت را به یک برند پیشرو در حوزه تغذیه گیاهی تبدیل کرده است.
منبع:آینده نگر
لینک کوتاه: https://news.tccim.ir/?78534