خودروسازان همچنان در شوک تعرفه‌ها تولید و تجارت

خودروسازان همچنان در شوک تعرفه‌ها

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - خودروسازان چینی کمترین خودروهای برقی را در 18 ماه گذشته به مشتریان خود در سراسر اروپا فروختند و ثبت نام در ماه اگوست نسبت به سال گذشته تقریباً به نصف کاهش یافت.

بر اساس ارقام ارائه شده، افت 48 درصدی منجر به کاهش سهم برندهای چینی برای دومین ماه متوالی شد. بر اساس گزارش Jato Dynamics، ام‌جی موتور شرکت خودروسازی بریتانیایی که اکنون بخشی از سایک موتور است، جایگاه برتر خود را در سراسر اروپا به رقیب چینی بی‌وای‌دی از دست داد.
فیلیپه مونوز، تحلیلگر ارشد Jato گفت: عدم قطعیت مرتبط با تعرفه‌های موقت اتحادیه اروپا بر واردات خودروهای برقی چینی می تواند تا حدودی افت 65 درصدی ام جی در ماه اگوست را توضیح دهد. او گفت که این خودروساز به جای خودروهای کاملاً الکتریکی، بر بخش‌های هیبریدی خفیف و پلاگین هیبریدی تأکید بیشتری داشته است.
ام‌جی موتور بیشترین موفقیت را در میان خودروسازان چینی در اروپا داشته و در عین حال به خودروهای برقی تبدیل شده است. اما شرکت سیاک از ماه جولای با عوارض اتحادیه اروپا به میزان 38 درصد بر خودروهای برقی خود ضربه خورده است که بالاترین ارزیابی است.
خودروسازان هنوز در حال ارزیابی تاثیر بالقوه تعرفه‌های اتحادیه اروپا هستند که بر تمام خودروهای برقی وارداتی از چین، از جمله خودروهای شرکت‌های غیر چینی بی‌ام‌و، استلانتیس و تسلا تاثیر می‌گذارد. هیچ چیز روشنی در مورد نقش خودروهای الکتریکی چینی در اروپا وجود ندارد. اگرچه برنامه‌ها و اطلاعیه‌های زیادی وجود دارد، اما ابهامات بیشتری در مورد آینده آنها و نحوه واکنش اروپا به رقابت فزاینده وجود دارد.
بلومبرگ نیوز گزارش داد که چری، خودرو ساز چین هدف خود را برای شروع ساخت خودروهای برقی در کارخانه‌ای که در اسپانیا در اختیار گرفته است تا یک سال تا اکتبر 2025 عقب انداخته است.
کاهش گسترده‌تر تقاضای خودروهای برقی در سراسر اروپا بر عدم اطمینان خودروسازان افزوده است. پس از اینکه بازارهای بزرگی مانند آلمان مشوق های خرید را حذف کردند، ثبت نام‌ها در هشت ماه اول سال در سراسر منطقه 5.5 درصد کاهش یافت.
بلومبرگ گزارش کرد که روند فروش خودروهای برقی وارداتی از چین در پی اعمال تعرفه‌ها متفاوت بوده است. برای مثال در بریتانیا و نروژ ثبت نام خودروهای برقی در ماه اگوست افزایش یافت. در میان برندهای غربی، بی ام و، گروه مرسدس بنز و رنو همگی شاهد کاهش 50 درصدی یا بیشتر در ثبت نام‌های آگوست در سراسر منطقه بودند. با این حال، ولوو EX30 به افزایش بیش از دو برابری فروش کمک کرد. تسلا که برخی خودروها را از چین به اروپا وارد می‌کند، 7 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کم اثر شدن تحریم با تقویت مناطق آزاد در کریدورهای ترانزیتی

ذخایر کارخانه‌های آرد در بهترین شرایط/ نظارت سازمان حمایت به تخلفات نانوایی‌ها

بیش از 216 کیلوگرم شمش و 24 هزار سکه به فروش رسید

آموزش صرفه‌جویی برق نقشی در بهینه‌سازی مصرف انرژی دارد؟

ضرورت هم‌افزایی و وحدت فرماندهی در کشور برای توسعه هوش مصنوعی

بیش از 6هزار قطعه سکه طلا به فروش رسید

بررسی چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی در پنل تخصصی یازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات

فروش فوق العاده خودرو کوییک GXR-L از هفته آینده

پاسخ مشاور بذرپاش به ادعای اشتباه احمد خرم وزیر اسبق

دریافت استفتاء از مراجع عظام تقلید در مباحث مهم تقنینی الزامی جدی است

جمهوری اسلامی ثابت کرده که از تهدیدها هراسی ندارد/ حضور میلیونی مردم در نمازجمعه نصر از مصادیق مبارزه با ظلم و ظالم بود

ضرورت وحدت فرماندهی در کشور برای توسعه هوش مصنوعی

تحریم‌ها اقتصاد روسیه را قوی‌تر کرده‌ است

نخستین جلسه شهردار تهران با مجمع نمایندگان استان برگزار شد/ ادامه جلسات مسئله‌محور می‌شود

ماموریت اول سازمان بورس، کمک به تشکیل سرمایه است

تفکیک وزارت راه و شهرسازی؛ ضرورتی برای بهبود زیرساخت‌های کشور

توضیحات مهم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان

692 همت تسهیلات به خانوار پرداخته شده است

ساماندهی سازوکار ورود و خروج منابع ژنتیکی در کشور

افزایش 70 درصدی قاچاق کفش/ سهم صنعت کفش از صادرات چقدر است؟

تردید سرمایه‌گذاران درباره موفقیت روبوتاکسی تسلا

خسارات ناشی از آلودگی هوا در سال 1402 بالغ بر 597 همت بوده است/ 12 سال از تصویب قانون هوای پاک گذشت؛ تنها 12 درصد از احکام آن اجر شد

عدم برخورداری از پوشش بیمه مسئولیت حرفه‌ای و ابهامات موجود در تعهدنامه محضری از مشکلات حقوقی دستیاران

فروش فوری خودرو کوییک GXR-L از هفته آینده

ایران دومین کشور خاورمیانه در تجارت الکترونیک است

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.