بدری تاکید کرد:
ضرورت رفع چالش واردات کامیون در دولت آینده گفتگو

ضرورت رفع چالش واردات کامیون در دولت آینده

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - نماینده مردم اردبیل در مجلس با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی باید در کنار توسعه زیرساخت ها مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: اگر به یکی از این دو مولفه توجه کنیم مشکلات حل نشده و تحقق اهداف توسعه ای در حوزه ترانزیت محقق نخواهد شد.


صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ضرورت توجه به توسعه همه جانبه حمل و نقل کشور، گفت: توسعه ترانزیت در کشور در گروی توجه به دو مولفه مهم است، ابتدا توجه به مسائل زیر ساختی مانند احداث فرودگاه و تجهیز آنها، خطوط ریلی، جاده های یکطرفه و موضوع دیگر نوسازی و تجهیز ناوگان حمل و نقلی مانند هواپیما، لوکوموتیو و واگن قطار، اتوبوس و کامیون است.
وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی باید در کنار توسعه زیرساخت ها مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: اگر به یکی از این دو مولفه توجه کنیم مشکلات حل نشده و تحقق اهداف توسعه ای در حوزه ترانزیت محقق نخواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: یکی از چالش های موجود در مسیر توسعه ناوگان جاده ای و تامین کامیون های مورد نیاز، عدم نا هماهنگی میان دستگاه‌های دولتی در واردات است. در گذشته وظیفه واردات کامیون بر عهده وزارت راه بود که سال گذشته این امر به وزارت صمت واگذار شده و این وزارت خانه نیز به دلیل ایجاد سامانه جدید موضوع واردات را متوقف کرده و یا روند واردات بسیار کند پیش می‌رود. ضمن اینکه هم اکنون نیز مشکلات متعدد میان کامیون داران، وارد کنندگان کامیون و بانک مرکزی برای پرداخت تعهدات ارزی ایجاد شده است.
بدری خاطرنشان کرد: اگر توسعه ترانزیت را در یک بسته جامع نبنیم مشکلاتمان حل نخواهد شد. هم اکنون برای توسعه ترانزیت زمینی، باید کامیون هایی با استاندار روز دنیا در اختیار داشته باشیم تا امکان رقابت با کشورهای دیگر و شرکت های حمل و نقلی دنیا وجود داشته باشد. لذا وزارت راه در دولت آینده برای این موارد باید برنامه دقیقی ارائه کند. ضمن اینکه چالش واردات خودرو نیز باید رفع شود، چرا که هم اکنون وزارت راه نیاز را شناسایی کرده اما رفع مشکل در اختیار وزارت دیگر است/
پایان پیام


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ترانزیت ریلی زغال سنگ از روسیه به هندوستان از مسیر ایران برای اولین بار

ارتقاء جایگاه بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی/ ضرورت ترویج سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

دستورالعمل مرابحه پروژه‌ای با هدف تأمین مالی فعالیت‌های اقتصادی به شبکه بانکی ابلاغ شد

سایه تصمیمات ناگهانی بر سر صادرات؛ موانع را کنار بزنید

نرخ تورم بزرگترین اقتصاد جهان

فروش اعتباری 120 همت مواد اولیه پتروشیمی به صنایع پایین دستی

صادرات 14 میلیون پوندی انگلیس به ایران در 3 ماه

جنگل‌های ایران بزرگتر شدند/ رشد 15درصدی در 20 سال

ارتقای سطح آموزش مهارتی کارگران

افتتاح اتاق طلای جدید موته توسط رئیس هیئت عامل ایمیدرو

پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به 700 میلیون تومان

موثقی نیا: ارایه تسهیلات صندوق بیمه معدنی حمایت از معدنکاران، اشتغالزایی و رونق تولید را به همراه خواهد داشت

دولت سیزدهم 5000 واحد تولیدی در کشور را احیا کرد

بیت‌کوین ثابت ماند

جلسه آغاز پروژه فرهنگ سازمانی در فولاد اکسین برگزار شد

در دومین اجلاس ملی مدیران روابط عمومی صورت گرفت؛ کسب نشان عالی ارتباطات رسانه‌ای توسط فولاد هرمزگان

شما فرماندهان اقتصادی کشور هستید

دکتر ابراهیمی از شرکت‌های گل گهر و گهرزمین بازدید کرد/ مشارکت بانک سپه در پویش «چله خدمت» با حمایت از رونق تولید و اشتغالزایی

نیروی انسانی مهم‌ترین دارایی بنگاه اقتصادی

پرداخت وام اشتغال به زوجین روستایی دهه 60 با سود 4درصد

کشاورزی عامل مستقیم انتشار 13.5 درصد از گازهای گلخانه‌ای

3 هدف مهم سازمان بورس در سال 1403/  نرخ بهره بالا سرمایه‌گذاری را توجیه‌ناپذیر می‌کند

اینترنت فیبر نوری در مقابل اینترنت LTE: مقایسه‌ای جامع به زبان ساده

افزایش دستمزدها در آمریکا باعث تعدیل نیروی فست فود‌ها شد

قطعی برق 10 اداره پرمصرف در پایتخت/ واردات بنزین در قالب تهاتر

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.