شناسایی عوامل ایستایی عدم استفاده از ظرفیت کریدور شمال-جنوب راه و شهرسازی

شناسایی عوامل ایستایی عدم استفاده از ظرفیت کریدور شمال-جنوب

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به شناسایی عوامل ایستایی عدم استفاده از ظرفیت کریدور شمال-جنوب، گفت: بخشی از نقص‌ها به بخش دولتی و خصوصی برمی‌گردد.

به گزارش فصل اقتصاد، مسعود پلمه در همایش اقتصاد دریا محور، کریدور شمال-جنوب، اظهار کرد: پس از 22 سال هنوز نتوانسته این ظرفیت و تسهیلات لازم برای بهره‌مندی کشورهای ذی‌نفع در کریدور شمال-جنوب را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه عوامل ایستایی در عدم استفاده از ظرفیت‌های کریدور شمال-جنوب شناسایی شده است، افزود: بخشی از نقص‌ها در این حوزه به مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی کشور برمی‌گردد که خوشبختانه اصلاح ساختارهای حاکمیتی برای تسهیل در ترانزیت انجام شده است.
وی گفت: بخش خصوصی برای آنکه بتواند ظرفیت های موجود را بالفعل کند، مولفه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری، مدیریت و اجرایی عملیاتی شده است.
پل مه بیان کرد: انتظار داریم ارتباط بهینه ای بین بخش های خصوصی و دولتی سایر کشور داشته باشیم و شاهد سرمایه‌گذاری و هم افزایی باشیم.
علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این همایش با اشاره به اینکه بازارهای حمل‌ونقل دریایی وضعیت متفاوتی دارند، اظهار کرد: در بحث کشتی‌های تانکر اجاره ها کماکان بالاست، در کانتینر نرخ ها به شدت کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه بازار کشتی سازی ، شرکت های بزرگ تا سال 2028 میلادی نمی توانند سفارش قبول کنند، افزود: اما در بازار اسکراپ مالکان هم تلاش می کنند سنتورهای خود را اوراق نکنند. این در حالی است که در بازار خرید و فروش کشتی، نرخ ها همچنان بالاست و کاهش نرخ جابجایی در بخش کانتینری نتوانسته روی این بخش تاثیر گذار باشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره کاهش سولفور سوخت، گفت: امروز با ایمو با شعار کربن صفر تلاش دارد در حمل و نقل دریایی استفاده از سوخت با سولفور بالا را به حداقل برساند.
صفایی با بیان اینکه مسیر حمل‌ونقل دریایی از بعد قوانین و مقررات آیمو سخت خواهد بود، اضافه کرد: باید برای این فضا کاملا آماده باشیم تا بتوانیم آنرا مدیریت کنیم.
وی با اشاره به توسعه دریامحور بیان کرد: باید بین توسعه دریامحور، اقتصاد دریا و اقتصاد کشتیرانی تفاوت قائل شویم. توسعه دریامحور یعنی آنچه که به دریا مربوط می شود؛ مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی توسط سازمان بنادر و دریانوردی تقسیم بندی شده است. در برخی مناطق ، ساحل 10 تا 20 کیلومتر از دریا متاثر است.محدوده ای که در سیاستهای دریامحور تعریف شده، پسکرانه ها، سواحل، دریا و اقیانوس هاست.
وی با بحث اقتصاد دریا صرفا به موضوعات اقتصادی می پردازیم، گفت: سالانه 140 هزار فروند کشتی به بنادر ایران تردد دارند ناوگان دریایی ایران در بین 20 کشور دنیا قرار دارد. ظرفیت بسیار خوبی برای خدمات رسانی به کشتیرانی ها در کشور ایجاد شده است.
انتهای پیام/


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

شاخص بورس اندکی کاهش یافت

افزایش انگیزه‌ سرمایه‌گذاران با توسعه ابزارهای مالی

بازار سرمایه ناجی شرکت‌های دانش‌بنیان شود

رفع گستردگی جغرافیایی با برگزاری مجامع استانی از طریق سامانه «دیما»

کاهش 573 واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

ارتقای انگیزه ماندگاری منابع در صندوق‌های درآمد ثابت با ابلاغیه افزایش حد نصاب

آغاز به کار نهمین دوره کارآموزی همراه اول

تکذیب شایعه حذف یارانه‌ نقدی با دریافت یارانه تشویقی

ونزوئلا از روسیه نفت وارد کرد

واتس‌اپ مانع گرفتن اسکرین‌شات از عکس پروفایل می‌شود

امسال 3 فروند ATR زمین‌گیر به چرخه باز می‌گردد

ادوات حفاظتی شبکه انتقال برق کشور به فیبر نوری مجهز می شود

تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش تعاون در استان تهران

بزوس 14 میلیون سهام آمازون را فروخت

شیکاگو از شرکت‌های بزرگ نفتی شکایت کرد

سود 250 میلیارد دلاری غول‌های نفتی غربی از جنگ اوکراین

قیمت نفت رو به افزایش گذاشت

سالانه 6 میلیون بشکه در روز تولید جهانی نفت از بین می‌رود

افزایش 20 تا 40 درصدی کارت‌های سوخت جایگاه‌ها در ایام نوروز

کسب در آمد ارزی برای ایرانی ها

خلف وعده سازمان بوستان‌های شهرداری تهران برای توزیع نهال رایگان در منازل!

چین کار دست اقتصاد کره جنوبی داد

خوش‌بینی از اقتصاد ژاپن رخت بربست

عقب نشینی بانک‌های اماراتی از تعامل با روسیه از ترس تحریم‌ها

قیمت جهانی طلا امروز 1402/12/02

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.