شناسایی عوامل ایستایی عدم استفاده از ظرفیت کریدور شمال-جنوب راه و شهرسازی

شناسایی عوامل ایستایی عدم استفاده از ظرفیت کریدور شمال-جنوب

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به شناسایی عوامل ایستایی عدم استفاده از ظرفیت کریدور شمال-جنوب، گفت: بخشی از نقص‌ها به بخش دولتی و خصوصی برمی‌گردد.

به گزارش فصل اقتصاد، مسعود پلمه در همایش اقتصاد دریا محور، کریدور شمال-جنوب، اظهار کرد: پس از 22 سال هنوز نتوانسته این ظرفیت و تسهیلات لازم برای بهره‌مندی کشورهای ذی‌نفع در کریدور شمال-جنوب را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه عوامل ایستایی در عدم استفاده از ظرفیت‌های کریدور شمال-جنوب شناسایی شده است، افزود: بخشی از نقص‌ها در این حوزه به مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی کشور برمی‌گردد که خوشبختانه اصلاح ساختارهای حاکمیتی برای تسهیل در ترانزیت انجام شده است.
وی گفت: بخش خصوصی برای آنکه بتواند ظرفیت های موجود را بالفعل کند، مولفه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری، مدیریت و اجرایی عملیاتی شده است.
پل مه بیان کرد: انتظار داریم ارتباط بهینه ای بین بخش های خصوصی و دولتی سایر کشور داشته باشیم و شاهد سرمایه‌گذاری و هم افزایی باشیم.
علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این همایش با اشاره به اینکه بازارهای حمل‌ونقل دریایی وضعیت متفاوتی دارند، اظهار کرد: در بحث کشتی‌های تانکر اجاره ها کماکان بالاست، در کانتینر نرخ ها به شدت کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه بازار کشتی سازی ، شرکت های بزرگ تا سال 2028 میلادی نمی توانند سفارش قبول کنند، افزود: اما در بازار اسکراپ مالکان هم تلاش می کنند سنتورهای خود را اوراق نکنند. این در حالی است که در بازار خرید و فروش کشتی، نرخ ها همچنان بالاست و کاهش نرخ جابجایی در بخش کانتینری نتوانسته روی این بخش تاثیر گذار باشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره کاهش سولفور سوخت، گفت: امروز با ایمو با شعار کربن صفر تلاش دارد در حمل و نقل دریایی استفاده از سوخت با سولفور بالا را به حداقل برساند.
صفایی با بیان اینکه مسیر حمل‌ونقل دریایی از بعد قوانین و مقررات آیمو سخت خواهد بود، اضافه کرد: باید برای این فضا کاملا آماده باشیم تا بتوانیم آنرا مدیریت کنیم.
وی با اشاره به توسعه دریامحور بیان کرد: باید بین توسعه دریامحور، اقتصاد دریا و اقتصاد کشتیرانی تفاوت قائل شویم. توسعه دریامحور یعنی آنچه که به دریا مربوط می شود؛ مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی توسط سازمان بنادر و دریانوردی تقسیم بندی شده است. در برخی مناطق ، ساحل 10 تا 20 کیلومتر از دریا متاثر است.محدوده ای که در سیاستهای دریامحور تعریف شده، پسکرانه ها، سواحل، دریا و اقیانوس هاست.
وی با بحث اقتصاد دریا صرفا به موضوعات اقتصادی می پردازیم، گفت: سالانه 140 هزار فروند کشتی به بنادر ایران تردد دارند ناوگان دریایی ایران در بین 20 کشور دنیا قرار دارد. ظرفیت بسیار خوبی برای خدمات رسانی به کشتیرانی ها در کشور ایجاد شده است.
انتهای پیام/


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پشت‌پرده ناآرامی‌های سوریه؛ باز هم ترانزیت، باز هم تروریسم!

همتی:دست من بود دلار نیما را یک‌باره بالا می بردم

دخالت رانتی برای انتقال ارز پتروشیمی به بانک خصوصی پرحاشیه

شاخص بورس به ارتفاع 2 میلیون و 500 هزار واحد رسید

امروز؛ آخرین مهلت وکالتی کردن حساب برای خودروهای وارداتی+ جزئیات

گزارش عملکرد کمیسیون اقتصادی؛ پیگیری راهکارها برای مسئله ناترازی شبکه بانکی و نظارت مستمر بر عملکرد ظرفیت های تامین مالی در قوانین اقتصادی

چرا تویوتا در دور جدید ثبت نام خودروهای وارداتی عرضه نشد؟

برنامه همتی برای تشکیل یک ابرهلدینگ بانکی برای عرضه در بورس

عبور کمک‌های مردم به جنگ‌زدگان لبنان و غزه از مرز 400 میلیارد تومان

احتمال بازگشت خاموشی‌ با عدم صرفه‌جویی 20درصدی برق و گاز

ترافیک در این جاده‌های کشور نیمه‌سنگین است

آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بهسازی تأسیسات انرژی بر

عدالت مالیاتی در بودجه 1404؛ حمایت از حقوق‌بگیران و تمرکز بر فراریان مالیاتی

رشد 70 درصدی تولید روزانه خودروسازان پس از گرانی اخیر

دلار نیما 313تومان گران شد/ نرخ امروز: 52هزار و 849تومان

بانکها چقدر وام دادند؟/پرداخت1001 همت تسهیلات به خانوار

تعدد تنش‌های سیاسی مانع مدیریت بازار ارز نشد

ایران و عربستان کارگروه مشترک کشاورزی تشکیل می‌دهند

تشکیل کمیته مشترک آب و محیط زیست میان پارلمان دو کشور/ استفاده از تجربیات دو کشور برای پیشبرد اهداف و صلح جهانی و بررسی قوانین مشترک در حوزه زنان و خانواده

افزایش 833 برابری هزینه ساخت آزادراه تهران-شمال طی28 سال

سعیدی:در مرکز مبادله تقاضای ارز یک دهم عرضه است

دلار نیما 313 تومان گران شد/نرخ امروز:52هزار و 849تومان

آغاز حراج سکه تمام 1403 از امروز+شرایط

روزنامه شهرداری: باید در مظلومیت حجاب و قانونش گریست/ اجازه ندهیم اقلیتی بی‌منطق مروج بی‌حجابی اجباری شوند

اصلاح 1086 واحدی شاخص کل در آخرین روز معاملات تا این لحظه

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.