امکان حمل 5 روزه بار ریلی از سرخس به بندرعباس/صالحی: در حال رفع ناکارآمدی ها هستیم راه و شهرسازی

امکان حمل 5 روزه بار ریلی از سرخس به بندرعباس/صالحی: در حال رفع ناکارآمدی ها هستیم

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - مدیرعامل شرکت راه آهن از امکان حمل ریلی بار در مسیر سرخس- بندرعباس طی 3 تا 5 روز خبر داد و گفت: بارهای بین المللی در اولویت مسیرهای ریلی قرار دارند و به این بارها تخفیف می‌دهیم.

به گزارش فصل اقتصاد، سیدمیعاد صالحی اظهار کرد:ر اساس تحقیقاتی که 7 سال قبل انجام شد مزیت‌های رقابتی کشور در حوزه درون سرزمینی، ریلی و در حوزه‌های بین‌المللی، دریایی بود و کارشناسان معتقد بودند که به‌جای ریل و بندر در کشور به شقوق جاده‌ای و هوایی پرداخته شده است.
وی با اشاره دو مرز ریلی مشترک با ترکمنستان بیان کرد: دو مرز سرخس و اینچه برون با گذر از کشورهای همسایه در نهایت به کشور چین متصل می‌شوند و از طرف دیگر نیز به همین ترتیب به روسیه متصل می‌شویم که در نتیجه می‌توان به‌صورت تمام ریلی بار را به بندر عباس رساند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای حمل ذغال‌سنگ روسیه به هند، ادامه داد: در زمان حاضر تعویض بوژی کمتر از یک روز زمان می‌برد و در شبانه‌روز 300 لکوموتیو باری در کشور خدمت رسانی می‌کند که قابلیت برنامه ریزی برای اولویت بخشی به بارهای ترانزیتی را دارند. همچنین رهگیری واگن‌ها را برای برخی مشتریان فراهم کرده‌ایم و این خدمات برای سایرین نیز در دست اقدام قرار دارد.
وی بیان کرد: بر اساس توافق با روسیه، قزاقستان و ترکمنستان مقرر شد طی 3 تا 5 روز، بار را از سرخس به بندرعباس برسانیم و برای بارهای بین‌المللی تخفیف قائل شده و بارهای بین‌المللی را در اولویت مسیرهای ریلی قرار داده‌ایم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کریدور شمال-جنوب 6 محور ریلی دارد، گفت: 2 کریدور در شرق، 2 کریدور در غرب و دو کریدور به‌واسطه دریای خزر به ریل متصل هستند که دو کریدور ریلی واقع در شرق دریای خزر، هم اکنون عملیاتی هستند و بارهای حوزه خلیج فارس از بندر عباس به سرخس و اینچه برون به‌صورت ریلی حمل می‌شوند. در غرب دریای خزر نیز، بندر امیر آباد به ریل متصل است و بندر کاسپین در آینده نزدیک به ریل متصل می‌شود. 
صالحی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات اتصال ریل به بندر با تدابیر وزیر راه و شهرسازی و تلاش همکاران و کارکنان شرکت راه آهن و سازمان بنادر و دریانوردی رفع شده‌است.
وی با اشاره به‌ضرورت لجستیک ریل پایه تأکید کرد: انتظار می‌رود، سرعت تخلیه و بارگیری در بنادر بر روی ریل افزایش یابد و زیرساخت‌های لازم در بنادر فراهم شود. همچنین گمرکات انعطاف پذیری داشته‌باشند تا ماندگاری بار کاهش یابد و یک مسیر جذاب ترانزیتی ریلی-دریایی برای کشورهای مبادی بار فراهم شود. 
وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم ناکارآمدی در حوزه ریلی را برطرف کنیم، گفت: نیاز است در بنادر برای افزایش ظرفیت‌های لجستیکی تلاش شود. به‌طور مثال به‌زودی ریل به بندر کاسپین می‌رسد و ما به اسکله رو رو نیاز داریم.
انتهای پیام/


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دلیل دود غلیظ در نزدیکی فرودگاه مهر آباد مشخص شد

شرایط پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره مفرده اعلام شد

برنامه 5 ساله برای احداث 50 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر

کاهش یک میلیون لیتری مصرف روزانه بنزین تهران تا پایان 1404

صنعت 20 میلیارد دلار ارز نیمایی گرفت/ سهم 2.7 میلیارد دلاری خودرو

کاهش 5.5 برابری نرخ بیکاری در پایتخت

پیش‌بینی افزایش تولید ناخالص داخلی چین

ضوابط زیست‌محیطی واردات خودرو توسط جانبازان اعلام شد

پیشرفت 95 درصدی پروژه جهادی مخابرات ایران طی دو سال گذشته

بزرگترین تراشه‌ساز جهان کارخانه‌های بیشتری در اروپا می‌سازد

تعویض یک میلیون کولر گازی پنجره‌ای تا پیک برق سال آینده

سود 138 میلیون تومانی وام 200 میلیونی ودیعه مسکن

کاهش 9 درصدی بخشنامه‌های حوزه تجارت خارجی در نیمه اول سال

آخرین آمار تأمین ارز واردات/ دارو چقدر ارز گرفت؟

صادرات فناوری کره جنوبی آهسته شد

توصیه به فارغ التحصیلان برای کسب درآمد بالا

بورس ریخت

برنامه صرفه‌جویی 5.6 میلیون‌ بشکه نفت طی 3 سال

تحقق اهداف ساخت مسکن نیازمند مدیریت یکپارچه و پاسخگو است/ عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مانع اصلی ساخت مسکن

خانم وزیر مخالف تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیست

تردد روان در جاده چالوس/بارش باران در محورهای 3 استان

گزارش بروزشده مالیاتی؛ افزایش 30 میلیاردی مالیات املاک لوکس

زمین‌خواری 23 هزار هکتاری در شهرک‌های صنعتی

فرصت 1ماهه رئیس جمهور برای احصا احکام غیرعملیاتی برنامه هفتم

گزارش تسنیم از بازار طلا/ حباب سکه 10 میلیون تومان شد

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.