در روزهای آینده ساخت راه‌آهن رشت - آستارا شروع می‌شود کار و تعاون

در روزهای آینده ساخت راه‌آهن رشت - آستارا شروع می‌شود

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه شاخه غربی کریدور شمال - جنوب بین روسیه ، جمهوری آذربایجان و ایران است، گفت: امیدواریم در روزهای آینده در تهران موافقتنامه اجرایی این پروژه‌ را با روس‌ها امضا کنیم و عملیات اجرایی راه‌آهن رشت - آستارا شروع شود.

کاظم جلالی با ارسال یک پیام تصویری به همایش اقتصاد دریامحور ایران با بیان اینکه کریدور شمال جنوب سه شاخه شرقی، غربی و ترکیبی دارد، گفت: خبر خوشحال کننده این‌که در سال ٢٠٢٣ بخش شرقی کریدور شمال - جنوب راه افتاده و امسال در این شاخه از کریدور 6٠٠ هزار تن بار وارد ایران شده که در سال جاری میلادی ظرفیت عبور دو میلیون تن بار از این مسیر وجود دارد. البته ظرفیت این مسیر ١5 میلیون تن بار است.
وی ادامه داد: شاخه غربی این کریدور بین روسیه - جمهوری آذربایجان - ایران است، در سال ٢٠٢٣ اتفاق خوبی که رقم خورد این بود که در حضور روسای جمهور دو کشور قطعه ریلی باقی مانده بود در این مسیر کلید خورد و در تهران موافقت‌نامه آن بین دو کشور ایران و روسیه امضا شد. امیدواریم در روزهای آینده در تهران موافقتنامه اجرایی این پروژه‌ را با روس‌ها امضا کنیم و عملیات اجرایی راه‌آهن رشت - آستارا شروع شود.
سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه شاخه سوم این کریدور شمال جنوب و کریدور ترکیبی روسیه و ایران از مسیر دریای خزر است، افزود: این کریدور ترکیبی اهمیت بسیار بالا دارد و بهترین کریدور می‌تواند باشد، چراکه بدون کشورهای واسط به روسیه متصل می‌شویم. البته در کریدور ترکیبی در بخش روسی نقاط ضعفی وجود دارد که آن هم وجود یک بندر در ماخاچ قلعه است و بقیه بنادر در ولگا قرار دارند و ولگا هم هر سال باید لایروبی انجام شود.
جلالی ادامه داد: در غیر این صورت ظرفیت انتقال بار از طریق کشتی‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ به طوریکه در طی سال‌های گذشته ظرفیت کشتی‌ها به ٣5٠٠ تن کاهش پیدا کرده در حالی که ظرفیت ٨٠٠٠ تن بوده‌ است. مشکل دیگر ولگا این است که شش ماه از سال یخبندان و طوفانی است و نقل و انتقالات با سرعت انجام نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در بخش ناوگان دریایی در خزر مشکل داریم و در این منطقه باید کشتی‌های بیشتری داشته باشیم و هنوز کشتی رو رو نداریم، گفت: اگرچه چند فروند کشتی در خزر خریداری شد اما کافی نیست و باید ناوگان خزر را تقویت کنیم.
انتهای پیام


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

سبز شدن بورس‌ها در اروپا و افت شاخص‌ها در آمریکا

جلسه هماهنگی برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استان قزوین برگزار شد

زمان بهره‌برداری از شاخه غربی "بزرگراه یادگار امام" مشخص شد

بازپیرایی درختان کهن‌سال و فضای سبز بوستان ملت و خیابان ولی‌عصر(عج)

ویرایش و ثبت‌نام جدید خودروهای جانبازان آغار شد

روسیه بیش از یک میلیارد دلار از دارایی‌های آلمان را توقیف کرد

بلعیده شدن بنگاه‌های بزرگ لوازم خانگی توسط واحدهای کوچک

هواشناسی ایران 1402/12/05؛ هشدار بارش‌های فراگیر و کاهش دما در کشور

آورده یک میلیارد تومانی مردم در نهضت ملی مسکن

نابسامانی در بازار پروازهای داخلی/ چرا سازمان هواپیمایی با ایرلاین‌های گرانفروش برخورد نمی‌کند؟

یادداشت| اندر حکایت ساخت خانه‌ها و سازه‌های بی‌قواره در کشور

وضعیت راههای کشور؛ تردد روان در محورهای شمالی/ مه‌گرفتگی در جاده چالوس

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

اصلاحات راه‌آهن "سرعت بازرگانی" را افزایش نداد

تالار شیشه‌ای قرمز شد

رشد اقتصادی پاییز 5.1 درصد شد

حباب سکه 200 هزار تومان کاهش یافت

افزایش نرخ بهره بازار بین بانکی/ نرخ بازار شبانه دوباره 23.6 درصدی شد

دلار ثابت ماند؛ یورو مبادله‌ای رشد کرد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1402/12/05

مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استان زنجان برگزار شد

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان 16 ساله در پایتخت + عکس

"کشاورزی آینده" - 2 | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»

صنعت مرغ کشور بازسازی شد/ تولید مرغ رکورد زد

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.