بزرگنمايي:
فصل اقتصاد - برای شرکتهای برگزار کننده در نمایشگاه، روز های قبل از هر نمایشگاه پر
هیجان و پرمشغله است. بهخصوص اگر مواردی مانند انتخاب طراحی غرفه، امضای
قرارداد غرفه سازی، چاپ و تبلیغات را تا آخرین لحظه انجام نداده باشد. در
این میان برخی از کار های مهم در میان وظایف دیگر نادیده گرفته میشوند و
در طول برگزاری نمایشگاه میتواند شما را با مشکل مواجه کند.
توصیه کارشناسان کبیرسازان این
است که فهرستی از کارهای خود تهیه کنید. در زیر نمونهای از این نوع چک
لیست را برای شما ارائه کردهایم. بسته به نیاز و ماهیت کسب و کارتان،
میتوانید مواردی را از این لیست اضافه یا حذف کنید.
تجهیزات غرفه نمایشگاهی شامل چه مواردی است؟
شما باید اطمینان حاصل کنید که اقلام موجود در غرفه نمایشگاهی شما،
به عنوان نماینده شرکت و برند شما درست عمل خواهند کرد. در واقع، این
لوازم جانبی حوزه کاری شما را مشخص میکنند و نشان دهنده کار شما هستند،
اما معمولا حضور در نمایشگاه چالشهایی را به همراه دارد.
تجهیزات
مورد نیاز برای یک غرفه کامل نمایشگاهی مانند استند پاپ آپ، استند کاتالوگ،
فوم برد، استند اسنپ پوستر X، استند رول آپ، میز پیشخوان، تخته شاسی
هستند. به طور معمول، غرفه داران باید تجهیزات غرفه مناسبی را برای معرفی و
بازاریابی موثر کالا ها و خدمات خود تهیه کنند.
یک غرفه مجلل و
نفیس باید دارای گرافیک پر جنب و جوش و محیط مناسب باشد. این امر به ویژه
برای غرفه های کوچکتر بسیار مهم است. اگر در نمایشگاهی خدمات ارائه می
دهید، باید به ابزار های مناسب مجهز باشید تا بتوانید کالا ها و خدمات خود
را به نمایش بگذارید و با مشتریان احتمالی تعامل داشته باشید.
حتما موارد مورد نیاز برای تهیه تجهیزات را از قبل بررسی و یادداشت نمایید تا کالایی از قلم نیوفتد.
میز و صندلی برای نشستن غرفه داران و بازدیدکنندگان
نورپردازی برای روشنایی غرفه و ایجاد فضایی جذاب و دعوت کننده
سیستم صوتی برای پخش موسیقی و معرفی محصولات و خدمات
سیستم سرمایشی و گرمایشی برای ایجاد فضایی راحت و دلنشین برای بازدیدکنندگان
فضای پذیرایی برای ارائه خوراکی و نوشیدنی به بازدیدکنندگان
کاتالوگ، بروشور، کارت ویزیت برای معرفی محصولات و خدمات شرکت
استند برای نمایش محصولات و خدمات شرکت
رول آپ برای نمایش تصاویر و اطلاعات شرکت
دوربین مدار بسته برای نظارت بر غرفه و جلوگیری از سرقت
نکات کاربردی برگزاری نمایشگاه
- در هنگام تهیه چک لیست وسایل مورد نیاز، باید نوع محصولات و خدمات شرکت، مخاطبان هدف و بودجه شرکت را در نظر بگیرید.
- بهتر است از وسایل و تجهیزات با کیفیت و استاندارد استفاده کنید تا غرفه شما ظاهری حرفه ای داشته باشد.
- قبل از شروع نمایشگاه، تمام وسایل و تجهیزات را به طور کامل بررسی کنید تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.
با تهیه چک لیست وسایل مورد نیاز و استفاده از وسایل و تجهیزات مناسب، میتوانید غرفه نمایشگاهی خود را به یک غرفه موفق و تاثیرگذار تبدیل کنید.
به چه دلیل داشتن یک غرفه مجهز اهمیت دارد؟
تمام
رقبای شما که در نمایشگاه شرکت میکنند، این کار را با هدف نمایش کالا ها
و خدمات خود انجام می دهند. دیده شدن در چشم عموم و جذب مشتریان بالقوه
اهداف مشترک آنها است. شرکت در نمایشگاه یکی از کارآمدترین راه ها برای
ارتقای کسب وکار شما است.
این امر منجر به افزایش فروش، سود آوری و
شناخت مثبت برند میشود. در نتیجه، اگر سرمایهگذاری عاقلانه ای انجام
دهید، میتوانید سال ها از مزایای آن بهرهمند شوید. مشتریان در درجه اول
اعتبار یک شرکت را در نمایشگاه بر اساس میزان تبلیغات و هزینهای که برای
معرفی خود خرج میکند تعیین میکنند.
بنابراین سودمند است که
بتوانید آن ها را با مهارت رهبری کنید و عملکرد کالا ها و خدمات خود را
معرفی کنید. بنابراین در بخش دیگری از چک لیست خود، برنامه بازاریابی و
تبلیغات را درنظر بگیرید.