بعد از چند ماه تمرین مکمل مصرف کنیم؟ بازار

بعد از چند ماه تمرین مکمل مصرف کنیم؟

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد- یکی از بهترین اتفاقات همه گیر این روزها شاید تمایل به ورزش و تناسب اندام و زندگی سالم باشد. اگر شما هم برای زندگی خود همین سبک را انتخاب کرده­اید حتما می­دانید که در کنار رژیم غذایی اصولی و ورزش منظم، می­توانید برای نتیجه­گیری بهتر از مکمل­های ورزشی استفاده کنید. حتما برای شما این سوال مطرح می­شود که بعد از چند ماه تمرین مکمل مصرف کنیم؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا اگر مبتدی هستید، خانم هستید و یا به طور کلی تمایل به افزایش حجم یا وزن دارید بدانید که زمان شروع مصرف مکمل­ها چگونه است و با چه مکملی باید کار خود را آغاز کنید.

توصیه همیشگی ما این است که بعد از مشورت با مربی یا متخصص تغذیه، مکمل‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز بدن و هدف شما از تمرین باشد.‌ از مصرف بی‌رویه و بدون نظارت مکمل‌ها خودداری کنید. زیرا مصرف بیش از حد می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد.

بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی

بهترین زمان شروع مصرف مکمل بدنسازی پس از حداقل 4 الی 6 هفته تمرین مداوم و منظم است. این مدت به عنوان زمان لازم برای رشد و آمادگی عضلات برای مصرف مکمل توصیه می­شود. در این مدت، بدنسازان باید یک برنامه غذایی مناسب و تمرینات ورزشی اصولی را دنبال کنند تا عضلات خود را برای دریافت مکمل آماده کنند.

معمولا شروع مصرف مکمل­ها با پروتئین­ها، ویتامین­ها و امگا3 می­باشد و به مرور بقیه مکمل­ها به این لیست اضافه می­شوند. در ادامه لیستی از مکمل­های ورزشی مهم برای آغاز راه را مشاهده می­کنید:

پروتئین: پروتئین مهم ترین ماده غذایی برای عضله سازی است. بدنسازان باید روزانه 1٫6 تا 2٫2 گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن خود مصرف کنند. مکمل های پروتئینی مانند پروتئین وی ، پروتئین کازئین و پروتئین گیاهی می توانند به تامین پروتئین مورد نیاز بدنسازان کمک کنند. مصرف پروتئین معمولاً بلافاصله بعد از تمرینات بدنسازی توصیه می‌شود تا به بازسازی و رشد عضلات کمک کند.

کراتین: کراتین یک ماده طبیعی است که در عضلات یافت می شود. این ماده باعث افزایش قدرت و استقامت عضلات می شود. مکمل کراتین می تواند به بدنسازان کمک کند تا تمرینات خود را با شدت بیشتری انجام دهند و عضلات بیشتری بسازند. مصرف کراتین را می‌توان قبل و بعد از تمرینات آغاز کرد تا انرژی و قدرت عضلانی افزایش یابد.

گلوتامین: گلوتامین یک اسید آمینه است که در عضلات یافت می شود. این ماده برای ترمیم و بازسازی عضلات پس از تمرین ضروری است. مکمل گلوتامین می تواند به بدنسازان کمک کند تا عضلات خود را سریعتر پس از تمرین ترمیم کنند.

  • بهترین زمان برای شروع مصرف پروتئین، پس از حداقل 4 الی 6 هفته تمرین مداوم و منظم است.
  • زمان مناسب برای شروع مصرف کراتین، پس از حداقل 3 ماه تمرین مداوم و منظم است.
  • زمان مناسب برای شروع مصرف گلوتامین، پس از حداقل 6 ماه تمرین مداوم و منظم است.

امگا3: بهتر است امگا3 را در طول روز و همراه غذاها مصرف کرد. پیش‌تمرینی‌ها: این مکمل‌ها مانند کافئین و آرژینین را می‌توان 30 تا 60 دقیقه قبل از تمرین مصرف کرد. ویتامین‌ها و مواد معدنی: مکمل‌هایی مانند ویتامین C و زینک بهتر است همراه صبحانه مصرف شوند.

 

زمان شروع مکمل های افزایش حجم

اگر برایتان این سوال مطرح است که افرادی که به دنبال افزایش حجم در بدنسازی هستند باید با چه مکمل ورزشی کار خود را آغاز کنند و بهترین زمان شروع مصرف مکمل برای آن ها چه زمانی است، باید بگوییم که افزایش حجم عضلات در بدنسازی نیاز به یک برنامه تمرینی مناسب و رژیم غذایی که تقویت عضلات را تشویق کند، دارد. در کنار این موارد، مصرف برخی مکمل‌های ورزشی نیز ممکن است به افراد کمک کند. در ادامه، چند مکمل افزایش حجم در بدنسازی ذکر شده‌ است که بعد از گذشت 4 تا 6 هفته از آغاز تمرین می توانید مصرف آن ها را آغاز نمایید:

  • پروتئین
  • کربوهیدرات
  • کراتین
  • امینو اسیدها (BCAA)
  • بتا-آلانین
  • کافئین
  • ال‌کارنیتین

زمان شروع مکمل های افزایش وزن

اگر برایتان این سوال مطرح است که افرادی که به دنبال افزایش وزن در بدنسازی هستند باید با چه مکمل ورزشی کار خود را آغاز کنند و بهترین زمان شروع مصرف مکمل برای آن ها چه زمانی است، باید بگوییم مکمل‌های خاصی برای حمایت از رشد عضلات و افزایش وزن وجود دارد که در ادامه با چند مورد آن ها آشنا خواهید شد:

  • پروتئین
  • گینر
  • کربوهیدرات
  • کراتین

مکمل های ورزشی افراد مبتدی

حتما می پرسید افراد مبتدی در بدنسازی باید با چه مکمل ورزشی کار خود را آغاز کنند و بهترین زمان شروع مصرف مکمل برای آن ها چه زمانی است؟

برای افراد مبتدی در بدنسازی، مهمترین نکته این است که تمرین منظم و یک رژیم غذایی سالم را به عنوان اولین اقدامات در نظر بگیرند. اما اگر تصمیم به مصرف مکمل‌های ورزشی گرفته‌اید، این نکات را در نظر بگیرید:

  • پروتئین وی
  • کراتین
  • بتا-آلانین
  • آمینواسید
  • گلوتامین
  • امگا3
  • مولتی ویتامین ها
  • مکمل BCAA
  • قرص کافئین
  • مکمل کربوهیدرات‌

بهترین مکمل ورزشی برای افراد مبتدی در بدنسازی، پروتئین وی است. پروتئین وی یک پروتئین کامل است که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری است که بدن برای رشد و ترمیم عضلات به آنها نیاز دارد. پروتئین وی همچنین به سرعت هضم می شود و به بدن شما کمک می کند تا بلافاصله پس از تمرین، عضلات خود را بازسازی کند.

افراد مبتدی در بدنسازی باید پس از حداقل 4 الی 6 هفته تمرین مداوم و منظم، مصرف مکمل های ورزشی را آغاز کنند.

 

مکمل های ورزشی مناسب خانم ها

زنان هم می‌توانند از مکمل‌های پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و مکمل‌های مخصوص تقویت عضلات استفاده کنند. بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنند. خانم ها نیز باید پس از حداقل 4 الی 6 هفته تمرین مداوم و منظم، مصرف مکمل های ورزشی را آغاز کنند.

زمان مناسب برای مصرف مکمل ها باید با توجه به نکات راهنما روی بسته مکمل و توصیه فرد متخصص باشد. مثلا زمان مصرف مکمل پروتئین، بلافاصله بعد از تمرین است تا به بازسازی عضلات کمک کند. ویتامین‌ها را می‌توانید همراه صبحانه مصرف کنید.

از دیگر مکمل­های مفید برای خانم ها می­توان به کراتین و استروئیدهای طبیعی اشاره کرد.

همچنین، زمان مصرف به شخصیت، اهداف، شرایط و برنامه ورزشی شما بستگی دارد. اما به طور کلی، ممکن است برخی مکمل‌ها برای برخی افراد قبل از تمرین یا بلافاصله بعد از آن مفید باشند. هرچند که تاکید بر تنوع و متعادل بودن رژیم غذایی همواره مهم است و نباید تنها به مصرف مکمل‌ها اعتماد کرد.

سخن پایانی

با وجود فواید مکمل‌های ورزشی، هر مکملی بازه و دوره مصرف دارد و همه مکمل‌ها برای همه ورزشکاران مناسب نیستند. علاوه بر آن برخی از مکمل‌ها در دوزهای مختلف تولید می‌شوند و نیاز است که ورزشکاران با توجه به وضعیت بدنی و شرایطی که دارند نسبت به مصرف این نوع از مکمل اقدام کنند.

ژن سبز به عنوان یکی از سایت‌های تخصصی خرید آنلاین مکمل ورزشی ، یکی از برترین و تخصصی‌ترین مراجع برای خرید انواع مکمل‎‌های ورزشی در دوران مختلف است و هر ورزشکاری در هر دوره ی ورزشی می‌تواند در کوتاه ترین زمان یک خرید راحت و مطمئن را در ژن سبز تجربه کند. همچنین کارشناسان ما در ژن سبز پاسخگوی سوالات شما هستند تا بتوانند تجربه بی نقصی را برای شما به ارمغان بیاورند.




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

گمرک هم صادرات روغن نباتی را ممنوع اعلام کرد

روایت بانک جهانی از رشد اقتصاد ایران میان تنش‌های ژئوپولیتیک

ضریب جینی بخش روستایی در ایران 34.3 و شهری 31.1 درصد شد

بازنشستگان نگران متناسب‌سازی حقوق‌ها و صدور احکام نباشند

فرزین خبرداد:امکان انتشار یک میلیارد یورو اوراق ارزی در بورس

رمزگشایی از پرونده‌های ارزی اخیر

فقرزدایی یا فقیرزدایی؟

فلج تجارت با تحریم

بایدن لجباز

برق‌گرفتگی اقتصاد ایران

گردش مالی خانوارهای یارانه‌بگیر بازنگری می‌شود

نبض ناموزون فولاد در بهار/ ترمز صادرات فولاد کشیده شد

وصول 10 هزار و 195 میلیارد ریال از منابع نفتی برای اجرای نهضت ملی

گزارش روزانه بورس 23 تیرماه؛ ریزش 9 هزار واحدی شاخص کل

خاندوزی: 94 همت کالا توسط سازمان اموال تملیکی تعیین‌تکلیف شد

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری مردادماه از فردا

افزایش مجوز صدور و تمدید آموزشگاه‌های آزاد در دولت سیزدهم

هدفگذاری اشتغال امسال استان تهران چقدر است؟

شاخص بازار سرمایه افت کرد

نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در تاسوعا و عاشورا

قیمت‌گذاری دستوری برای خودرو هم ممنوع شد؟

مهلت تعریف حساب وکالتی تمام شد؛ دیگر اقدام نکنید/ ثبت‌نام خودروهای وارداتی تا پایان فردا شب

پرداختن به آموزش علوم پزشکی و نظارت بر اجرای قانون جوانی جمعیت در دستور کار « کمیته جمعیت و آموزش »کمیسیون بهداشت

همچنان امکان اصرار کمیسیون اجتماعی بر تعطیلی روز شنبه وجود دارد

افزایش 6 درصدی مصرف بنزین کشور به‌دلیل تغییر ساعات اداری

© - www.fasleqtesad.ir . All Rights Reserved.