حسین زاده:
ضرورت تسریع در اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی / واردات ریل تا رسیدن تولید داخل به خودکفایی بلامانع است گفتگو

ضرورت تسریع در اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی / واردات ریل تا رسیدن تولید داخل به خودکفایی بلامانع است

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه تولید ریل در کشور کفاف نیاز آن را نمی دهد، گفت: با واردات ریل در برهه ای از زمان تا رسیدن میزان تولید داخل به خودکفایی می توانیم منابع درآمد زایی برای کشور ایجاد کنیم.

عبدالکریم حسین زاده ، با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: کشور سالانه به 75 هزار تن ریل برای احداث خطوط جدید نیاز دارد که با توجه به برخی محدودیت ها تامین این میزان از تولیدات داخلی میسر نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه حمل و نقل ریلی در کشور از برنامه توسعه پنج ساله پنجم و پنج ساله ششم که شروع شده بسیار عقب است، افزود: تحقق پذیری ما در حوزه توسعه خطوط ریلی برای اتصال به کریدورهای بین المللی دور از ذهن بوده و تحقق این موضوع از برنامه های بالا دستی عقب است.
بی توجهی به توسعه حمل و نقل ریلی کشور را از درآمدزایی بسیار دور می کند
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ادامه روند فعلی و بی توجهی به توسعه حمل و نقل ریلی ما را از مزیت های نسبی این صنعت که می تواند منبع درآمدزایی بسیار بالایی برای کشور باشد دور می کند، گفت: برای پیشبرد اهداف کشور در توسعه خطوط ریلی و اتصال هر چه سریع تر به کریدورهای بین المللی باید برنامه ریزی منسجم همراه با بودجه کافی برای تکمیل خطوط در نظر گرفته شود.
حسین زاده با تاکید بر اینکه حمل و نقل ریلی در حال حاضر ایمن ترین، پاک ترین و ارزان ترین نوع حمل و نقل است، تصریح کرد: بی توجهی به حمل و نقل ریلی باعث شده که در اختیار خیل عظیمی از شهروندان ما قرار نگیرد.
اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی باید در اولویت باشد
وی با بیان اینکه باید توسعه حمل و نقل ریلی و اتصال به کریدورهای بین المللی باید در اولویت کارها قرار بگیرد، گفت: شاید برای بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی مجبور به خرید از خارج از کشور باشیم در این صورت باید مزیت نسبی واردات به نسبت تولید داخل را بسنجیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با واردات ریل در برهه ای از زمان تا رسیدن میزان تولید داخل به خودکفایی می توانیم منابع درآمد زایی برای کشور ایجاد کنیم، زیرا در غیر این صورت باید منتظر تولید داخل باشیم که این خود معطلی صنعت حمل و نقل ریلی را در پی دارد.
ظرفیت تولید ریل در داخل کفاف نیاز کشور را نمی دهد
حسین زاده با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ریل در داخل به اندازه نیاز نیست، گفت: در حال حاضر هر چه در انتظار بالا بردن ظرفیت های تولید برای پوشش دهی نیاز داخل به ریل باشیم در اصل توسعه حمل و نقل ریلی و درون سرزمینی کشورمان را پشت خط نگه داشته و معطل کرده ایم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید خطوط ریلی اولویت دار را خریداری کرده و سایر آن را از تولید داخلی و ظرفیت کارخانجات کشور تهیه کنیم./
پایان پیام


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نگرانی از توزیع عادلانه بسته های حمایتی

نماینده مجلس پیش بینی کرد: تأمین بخشی از بودجه 98 از محل فرارهای مالیاتی

فرار وزارت مسکن از مسئولیت با طرح تغییر مدیریت مسکن مهر

ضرورت تعیین تکلیف وضعیت نامشخص نیروهای غیررسمی شهرداری ها

خصوصی سازی بانک ها اشتباهی استراتژیک بود که باید متوقف شود

نایب رئیس انبوه سازان تهران: واگذاری مدیریت مسکن مهر به استانداریها به صلاح نیست

بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی از پروژه تغذیه مصنوعی شهر شربیان

95 درصد تولیدات تراکتورسازی داخلی است/واردات ماشین‌آلات کشاورزی صرفه اقتصادی ندارد

650 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در ایران

کاهش صادرات ایران به قطر صحت ندارد

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: کاهش فرارهای مالیاتی و اخذ هوشمندانه مالیات ها در سال 98

عقبایی خواستارشد: وزیر جدید مسکن اتمام پروژه مسکن مهر را در دستورکار قرار دهد

ترس رفتن به بازار مجازی چه وقت از بین می رود؟

احیای کارت سوخت بهانه افزایش بهای بنزین نشود

بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی از گروه صنعتی پارس آیلین مهر

یک اقتصاددان بیان کرد: علل افزایش بدهی بانکی؛ اخذ اعتبارات بانک خصوصی از بانک مرکزی است

بهره برداری از 4151 طرح محرومیت زدایی و خرد خانگی

نفت 60 تا 65 دلار در بودجه 98

رئیس کل سازمان خصوصی سازی خبرداد: سهام عدالت افزایش یافت

عضو کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد؛ مردم چگونه در ساخت منازل امن دخیل هستند؟

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه