حسین زاده:
ضرورت تسریع در اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی / واردات ریل تا رسیدن تولید داخل به خودکفایی بلامانع است گفتگو

ضرورت تسریع در اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی / واردات ریل تا رسیدن تولید داخل به خودکفایی بلامانع است

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه تولید ریل در کشور کفاف نیاز آن را نمی دهد، گفت: با واردات ریل در برهه ای از زمان تا رسیدن میزان تولید داخل به خودکفایی می توانیم منابع درآمد زایی برای کشور ایجاد کنیم.

عبدالکریم حسین زاده ، با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: کشور سالانه به 75 هزار تن ریل برای احداث خطوط جدید نیاز دارد که با توجه به برخی محدودیت ها تامین این میزان از تولیدات داخلی میسر نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه حمل و نقل ریلی در کشور از برنامه توسعه پنج ساله پنجم و پنج ساله ششم که شروع شده بسیار عقب است، افزود: تحقق پذیری ما در حوزه توسعه خطوط ریلی برای اتصال به کریدورهای بین المللی دور از ذهن بوده و تحقق این موضوع از برنامه های بالا دستی عقب است.
بی توجهی به توسعه حمل و نقل ریلی کشور را از درآمدزایی بسیار دور می کند
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ادامه روند فعلی و بی توجهی به توسعه حمل و نقل ریلی ما را از مزیت های نسبی این صنعت که می تواند منبع درآمدزایی بسیار بالایی برای کشور باشد دور می کند، گفت: برای پیشبرد اهداف کشور در توسعه خطوط ریلی و اتصال هر چه سریع تر به کریدورهای بین المللی باید برنامه ریزی منسجم همراه با بودجه کافی برای تکمیل خطوط در نظر گرفته شود.
حسین زاده با تاکید بر اینکه حمل و نقل ریلی در حال حاضر ایمن ترین، پاک ترین و ارزان ترین نوع حمل و نقل است، تصریح کرد: بی توجهی به حمل و نقل ریلی باعث شده که در اختیار خیل عظیمی از شهروندان ما قرار نگیرد.
اتصال خطوط ریلی به کریدورهای بین المللی باید در اولویت باشد
وی با بیان اینکه باید توسعه حمل و نقل ریلی و اتصال به کریدورهای بین المللی باید در اولویت کارها قرار بگیرد، گفت: شاید برای بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی مجبور به خرید از خارج از کشور باشیم در این صورت باید مزیت نسبی واردات به نسبت تولید داخل را بسنجیم.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: با واردات ریل در برهه ای از زمان تا رسیدن میزان تولید داخل به خودکفایی می توانیم منابع درآمد زایی برای کشور ایجاد کنیم، زیرا در غیر این صورت باید منتظر تولید داخل باشیم که این خود معطلی صنعت حمل و نقل ریلی را در پی دارد.
ظرفیت تولید ریل در داخل کفاف نیاز کشور را نمی دهد
حسین زاده با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ریل در داخل به اندازه نیاز نیست، گفت: در حال حاضر هر چه در انتظار بالا بردن ظرفیت های تولید برای پوشش دهی نیاز داخل به ریل باشیم در اصل توسعه حمل و نقل ریلی و درون سرزمینی کشورمان را پشت خط نگه داشته و معطل کرده ایم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: باید خطوط ریلی اولویت دار را خریداری کرده و سایر آن را از تولید داخلی و ظرفیت کارخانجات کشور تهیه کنیم./
پایان پیام



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی: دانش بنیان شدن کشاورزی شاهراه تحقق سیاست های ابلاغی رهبری است

قائم مقام اسبق وزارت نیرو: فاصله بین عملکرد و برنامه،مهم ترین مانع عدم تحقق سیاست های رهبری است

معاون وزیر راه،مسکن و شهرسازی: نوسانات اقتصادی مانع دستیابی کشور به توسعه ی مورد انتظار است

40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت مقصر تورم افسار گسیخته امروز در کشور است

برابری میزان تولید بنزین با مصرف

عرضه مرغ با قیمت 11 هزار و 500 تومان

ایران دارنده چرخه کامل فناوری فضایی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: دولت از آمار تولید و مصرف مرغ بی اطلاع است

خاک از مولفه های اصلی تولید است

بدون نوآوری هر صنعتی محکوم به فناست

هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد

مزدها همانند قیمت ها باید شناور باشد

600 محصول قابل صدور در اقتصاد دانش بنیان

کارشناس اقتصادی: نظارت بر تحقق سیاست های کلی نظام کاملا تشریفاتی است

رییس کمیته اقتصاد مجمع تشخیص مصلحت نظام: سیاست های کلی نظام نیازمند بازنگری هستند

نوآوری هزینه بنگاه اقتصادی را کاهش می دهد

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی: واردات هواپیمای ناامن و ارزان توسط ایرلاین ها

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خبر داد: آغاز تکمیل فاز چهارم ستاره خلیج فارس

چاره ای جزء خرید هواپیمای دست دوم وجود ندارد

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک گردشگری
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد