مترجم علی آل‌علی
چگونه از اسنپ چت برای توسعه کسب وکارمان استفاده کنیم / جادوی تصویر در بازاریابی تبلیغات

چگونه از اسنپ چت برای توسعه کسب وکارمان استفاده کنیم / جادوی تصویر در بازاریابی

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - آیا به دنبال راهی برای جذب مخاطب بیشتر در اسنپ چت هستید؟ در این صورت شما تنها نیستید. در واقع میلیون ها نفر در شبکه های مجازی به دنبال یافتن مخاطب های هرچه بیشتر هستند. بازاریاب های حوزه شبکه های اجتماعی به خوبی از اهمیت فعالیت جدی در این فضا آگاهی دارند. در میان شبکه های اجتماعی مختلف، اسنپ چت با چندین میلیون کاربر فعال در ماه یکی از مهم ترین ها محسوب می شود. به طور کلی در چنین فضاهایی یافتن دوستان و مخاطب های بیشتر به معنای نزدیکی هرچه تمام تر به اهداف کسب وکار مان است.
در این مقاله جویس گریس به بررسی چگونگی فعالیت پربازده در اسنپ چت در چند گام اساسی و متنوع پرداخته است. هدف اصلی در اینجا کاربست روش هایی به منظور جذب هرچه بیشتر فالوور خواهد بود.
گام اول: طراحی استراتژی واضح
هنگامی که از هر ابزار معمولی به عنوان وسیله ای برای دستیابی به اهداف بازاریابی استفاده می کنیم، در اختیار داشتن برنامه و استراتژی دقیق اهمیت می یابد. بازاریابی در اسنپ چت به عنوان یک نظام کلی که افزایش مخاطب زیرمجموعه آن محسوب می شود، نیازمند برنامه ای برای تعریف چگونگی دستیابی به اهداف است. ورود به مرحله اجرا بدون تامل روی این مرحله نتیجه ای جز اتلاف وقت، هزینه و تلاش در پی نخواهد داشت.
به منظور شروع طراحی استراتژی مان بهترین راهکار پاسخگویی به مجموعه ای از پرسش ها به منظور تعیین جهت فعالیت آتی است. در اینجا به چهار پرسش اشاره می شود و از شما انتظار پاسخگویی دقیق به آنها می رود.
- چه کسی را در شرکت یا مؤسسه مان برای مدیریت بخش بازاریابی شبکه های مجازی (در اینجا اسنپ چت) انتخاب خواهیم کرد؟ اینکه چنین فردی چه ایده هایی در ذهن داشته و از همه مهم تر تجربه فعالیت در حوزه شبکه های مجازی را دارد باید مهم ترین معیارهای انتخاب مان باشد.
- در پایان فرآیند جذب مخاطب چه برنامه ای را در پیش خواهیم گرفت؟ به عبارت ساده، هدف مان پس از جذب مقدار مدنظر فالوور در اسنپ چت چیست؟
- چه مقدار منابع مالی، زمان و تلاش نیروی انسانی را برای دستیابی به اهداف مان در این زمینه اختصاص خواهیم داد؟ توجه به این نکته که هرقدر منابع بیشتری به کار گیریم، نتیجه موردنظر را در بازه زمانی کوتاه تر و با کیفیتی بهتر دریافت خواهیم کرد، ضروری است.
- رقبای ما در اسنپ چت چگونه فعالیت می کنند؟ آگاهی از تعداد رقبای حاضر در این فضا از یکسو و شناخت استراتژی آنها از سوی دیگر بسیار حیاتی است. در واقع یکی از راهکارهای ایجاد استراتزی منحصر به فرد، آگاهی از نحوه فعالیت دیگران است. همچنین با اخذ ایده های جذاب رقبای مان امکان طراحی استراتژی مرکب از همه آن ویژگی های مطلوب وجود خواهد داشت.
بدون اطلاع از پاسخ پرسش های فوق (و دیگر پرسش های مشابه آنها) شانس چندانی برای موفقیت در فضای شبکه های مجازی نخواهیم داشت. باید به یاد داشت که هدف ما از فعالیت در اسنپ چت مانند کاربران عادی نیست. اغلب افراد از شبکه های مجازی به منظور تفریح و وقت گذرانی استفاده می کنند. با این حال حوزه بازاریابی هرگز فضایی برای تفریح یا شانس آزمایی نیست. هزینه های این حوزه در صورت عدم خلق تأثیر مطلوب تبدیل به ضرر برای شما خواهد شد، نه شخص دیگری.
گام دوم: الهام از عملکرد برندهای دیگر
هیچ ایرادی در یادگیری نحوه بازاریابی در اسنپ چت از عملکرد مطلوب سایر برندها وجود ندارد. به عنوان مثال یکی از بهترین برندهای فعالی در اسنپ چت غول مشهور فروش اینترنتی، آمازون، است. علاوه بر تولید محتوای خلاق به صورت روزانه، آمازون در مناسبت های خاص نیز شاهکار می کند. جمعه سیاه (Black Friday) سال گذشته بدون شک یکی از شاهکارهای این برند بود. در این بازه زمانی آمازون با تأکید روی قیمت های استثنایی خود تعداد قابل توجهی فالوور جذب کرد. به هر حال هیچ فردی از خرید بلندگوی 60دلاری به قیمت تنها یک دلار چشم پوشی نمی کند. فعالیت آمازون در اسنپ چت تنها منحصر به زمان های خاص مانند جمعه سیاه نیست. به طور کلی این برند از اسنپ چت به عنوان فضایی برای نمایش فرآیندهای مختلف و کمتر دیده شده کسب وکارش استفاده می کند.
برند آکورا (بخش تولیدات لوکس شرکت هوندا) نیز فعالیت قابل توجهی در اسنپ چت دارد. نمایش توانایی و ویژگی های محصولات مهم ترین هدف آکورا از فعالیت در شبکه های مجازی است. اگرچه این برند در سایر شبکه های اجتماعی نظیر توییتر نیز فالوورهای بالایی دارد، با این حال برای جذب مخاطب در اسنپ چت از روش های متفاوت و خاصی سود می جوید. به عنوان نمونه در ابتدای فعالیت آکورا کلیپ های شش ثانیه ای از محصولات تنها برای 100 بازدیدکننده نخست امکان پذیر بود. ماهیت این کلیپ ها که شامل معرفی محصولات جدید پیش از نمایش رسمی در نمایشگاه های بین المللی بود، خیل عظیمی از کاربران را به سوی اکانت آکورا سوق داد.
گام سوم: آنالیز دقیق بهره وری استراتژی
هر بازاریاب ماهری از ماهیت موقتی نخستین استراتژی در اسنپ چت آگاهی دارد. در واقع همیشه نخستین استراتژی ها با ترس و لرز اجرا می شوند. این امر به دلیل ناآشنایی به محیط جدید و احتمال بروز حوادثی است که از آنها بی خبریم. برهمین اساس اهمیت آنالیز و بررسی مداوم خروجی استراتژی مان در اسنپ چت بیش از پیش خودنمایی خواهد کرد. در این راستا علاوه بر امکاناتی که نرم افزار پایه اسنپ چت در اختیار کاربران قرار می دهد، کاربرد نرم افزارهای جانبی که با دریافت اطلاعات خام نتیجه را به صورت نمودار نمایش می دهند، مناسب به نظر می رسد. بهترین گزینه در این حوزه برنامه Excel از مجموعه نرم افزارهای کاربردی آفیس است.
گام چهارم: اشتراک گذاری اسنپ کد
اسنپ کد یک بارکد اختصاصی دوربین اسنپ چت است که امکان جست وجو و یافتن اکانت ها را به کاربران می دهد. استفاده از این سرویس به دلیل سهولت کاربرد برای کاربران به شدت توصیه می شود. سرویس اسنپ کد در مرکز صفحه پروفایل تان قرار دارد. با کلیک روی لوگوی روح بالای دوربین امکان فعال سازی این بخش وجود دارد.
کاربران اسنپ چت امکان اسکن مستقیم بارکدتان یا تهیه اسکرین شات و جست وجوی شما از طریق اسکنر داخلی برنامه را دارند. تأثیر استفاده از اسنپ کد روی افزایش مخاطب های صفحات بسیار محسوس است. به همین دلیل نباید به اشتراک گذاری اسنپ کدمان روی اکانت های مان در دیگر شبکه های اجتماعی را فراموش کنیم. یکی از راه های مناسب برای جذب مخاطب بیشتر بارگذاری اسنپ کد روی صفحه پروفایل دیگر اکانت های مان است. این فعالیت مقطعی به جذب هرچه بیشتر مخاطب کمک خواهد کرد، همچنین اشتراک گذاری لینک اکانت مان نیز راهکار ساده دیگری به منظور جذب مخاطب است.
گام پنجم: مرجعیت محتوای اسنپ چت
علاوه بر اشتراک گذاری لینک و اسنپ کد در دیگر شبکه های اجتماعی باید به اهمیت استفاده از محتوای تولید شده برای اسنپ چت در دیگر رسانه ها نیز توجه کرد. به این ترتیب برای مثال بخشی از کلیپ های اسنپ چت مان را در فیس بوک یا اینستاگرام به اشتراک خواهیم گذاشت.
شاید بارگذاری چندباره یک مطلب در شبکه های اجتماعی مختلف خسته کننده باشد. برهمین اساس استفاده از اپ هایی که یک پست را در چند شبکه اجتماعی مختلف بارگذاری می کنند، منطقی به نظر می رسد. با جست وجویی ساده در گوگل پلی یا اپ استور با تعداد زیادی از این اپ ها مواجه خواهیم شد. با این حال توجه به امنیت این اپ ها و فقط استفاده از نمونه های ارائه شده در پایگاه های رسمی اهمیت بالایی دارد. به هر حال سرنوشت بازاریابی برندتان در گروه امنیت اکانت تان است.
گام ششم: افزودن آدرس اکانت به آگهی ها و اطلاعات ایمیل مان
اگرچه این روش بسیار کهنه و منسوخ به نظر می رسد، اما باید پذیرفت که افزودن آدرس اکانت مان در متن تبلیغات و همچنین بخش اطلاعات ایمل های رسمی شرکت به مشتریان امکان دسترسی آسان بدان را خواهد داد. در این راستا باید توجه کرد که از لوگوی اسنپ چت نیز در کنار آدرس صفحه مان استفاده شود. در واقع بیشتر افراد شبکه های اجتماعی و به طور کلی هر برندی را با لوگوی آن به خاطر می آورند.
گام هفتم: تولید محتوای جذاب
در پایان باید محتوای مطلوبی به مخاطب های جذب شده ارائه کرد. این امر به حفظ و افزایش فالوورها کمک شایانی می کند. پیش از ارائه توصیه ها باید مدنظر داشت که همه محتوا در اسنپ چت تنها برای 24 ساعت در معرض دید مخاطب قرار می گیرد. برهمین اساس تمرکز ما باید روی حوادثی باشد که در این بازه زمانی روی می دهد.
نخستین راهکار برای تولید محتوای جذاب نماش پشت صحنه کسب وکارمان است. به هر حال مشتریان تنها خروجی برند را که کالاو خدمات است مشاهده می کنند. نمایش نحوه فعالیت کارکنان مجموعه برای مخاطب جذابیت های خاص خود را دارد. همچنین استفاده از سریال و فیلم های کمدی محلی یا بین المللی در تولید محتوای بازاریابی نتیجه خارق العاده ای به همراه دارد. این امر می تواند شامل استفاده از برش یک فیلم محبوب یا همکاری با بازیگران سرشناس باشد.
منبع: hootsuite


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نشانه‌هایی از اشکالات اساسی در قیف فروش کسب‌وکار

21 برند محبوب در اروپا

اهمیت رسانه های اجتماعی در بازاریابی کسب و کار

در کدام شبکه های اجتماعی باید فعالیت بازاریابی داشته باشیم؟

روانشناسی رنگ و تاثیر و اهمیت آنها در برندهای مختلف

5 دلیل روانشناختی برای تفوق همه جانبه اثبات اجتماعی در بازاریابی

5 کسب و کار با رشد سریع از رازهای موفقیت شان می گویند

قیمت موردنظر خود را مطرح کنید

5 توصیه برای ترغیب مخاطبان به خواندن ایمیل های سرد

10 اقدامی که برای فعالیت بازاریابی در سال 2018 باید مورد توجه جدی قرار داد

5 راهکار برای خلق تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی

نحوه استفاده از محتوا برای ایجاد برنامه آموزشی

ترغیب 4 درصد از مشتریان سرآمد به خرید 16 برابری

3 کسب و کار کوچک که از بازاریابی محتوایی درست استفاده می کنند

برندها برای متقاعد ساختن نسل جدید تلاش می کنند

سال 2019؛ انقلابی در خرید و فروش آنلاین

7 اشتباه نویسندگان تازه کار در زمینه تولید محتوا

5 روش اثبات شده برای افزایش مخاطب در شبکه اجتماعی اینستاگرام

3 راه وفادارسازی مشتریان

4راهکار برای افزایش سرعت سایت و جایگاه برندمان در گوگل

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه