گفته های وزیر راه با افزایش عوارض آزادراه تهران-پردیس مغایر است راه و شهرسازی

گفته های وزیر راه با افزایش عوارض آزادراه تهران-پردیس مغایر است

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - پردیس- فرماندار پردیس گفت: در حالی شاهد افزایش 28.5 درصدی نرخ عوارض آزادراه تهران- پردیس هستیم، که وزیر راه این افزایش را ناممکن می خواند.

مرتضی حیدری ظهر چهارشنبه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان پردیس طی سخنانی ضمن گلایه از افزایش نرخ عوارض آزادراه تهران- پردیس، از مدیر عامل شرکت متولی این آزادراه خواست مراتب اعتراض مردم را به اطلاع مسئولین مربوطه برساند و خاطر نشان کرد: میان گفته های وزیر راه و شهرسازی و اقدامات مشهود، تفاوت وجود دارد.
فرماندار پردیس افزود: شاید بتوان گفت مسئولین امر به سخنان وزیر عمل نمی کنند.
وی ادامه داد: مردم به افزایش نرخ عوارض آزادراه تهران- پردیس معترض هستند، به هر حال یک قانونی برای افزایش نرخ وجود دارد، آزادراه ساخته شده و مردم در حال استفاده از آن هستند، نباید نارضایتی ایجاد کرد.
حیدری با بیان این که گاهی گفته می شود، اگر دوست ندارید از جاده دیگری به جز آزادراه بروید، گفت: درست است، که برای این آزادراه سرمایه گذاری از طرف بخش خصوصی شده است، اما این جاده برای این سرزمین است، متعلق به این مردم و مملکت است، ما راه های مختلف برای کسب درآمد سرمایه گذار پیشنهاد دادیم، اما متاسفانه کسی به مسئولین شهرستان توجهی ندارد.
همه باید طبق قانون عمل کنیم
نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس از انجام رایزنی ها با نمایندگان مجلس برای این معضل خبر داد و افزود: نمایندگان این امر را در سوال قبل از نطق مجلس و نیز خود وزیر راه مطرح کردند، اما توجه نشد، در حال حاضر شاهد افزایش 28.5 درصدی نرخ عوارض آزادراه تهران- پردیس هستیم، اما آقای وزیر صراحتا این افزایش را رد می کند و در خبر 20:30 این افزایش را رد کرد و آن را ناممکن خواند، اما در حال حاضر مشاهده می کنیم، که این اتفاق افتاده است.
فرماندار پردیس با بیان این که باید همه به قانون تمکین کنیم، گفت: ما حق نداریم، با مردم بازی کنیم، باید طبق قانون عمل کنیم، در غیر این صورت ما راه برخورد با این افزایش غیر قانونی را داریم، اما همه ما وابسته و دل بسته به این نظام هستیم و باید برای رضایت مردم کار کنیم، نباید کار کنیم و پس از آن شیرینی کار را از مردم بگیریم.
حیدری افزود: این افزایش برای آزادراه 18 کیلومتری منطقی نیست و روش اشتباهی است.
سال گذشته افزایش نرخ عوارض نداشته ایم
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- پردیس نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی گفت: میزان افزایش نرخ عوارض 28.5 درصد بوده که چون سال گذشته افرایش قیمت نداشته ایم این امر اتفاق افتاده است.
وی بیان کرد: ادامه این آزادراه تا بعد از شهر آبعلی به طول 12 کیلومتر، 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخش خصوصی تنها در صورت کسب منافع در این زمینه اقدام می کند.
بر اساس این گزارش، آخرین افزایش قیمت عوارض آزادراه تهران- پردیس در حدود یک سال و نیم گذشته اتفاق افتاده بود و نرخ عوارض این آزادراه نیز به تازگی از 3500 تو مان به 4500 تومان رسیده است، که سبب گلایه مندی مردم شده است.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نقش متروی تهران در کاهش آلودگی هوای پایتخت

بنیاد مستضعفان 800 واحد مسکونی در منطقه محروم پایتخت می‌سازد

افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها فشار زیادی به مردم وارد کرده است

بنیاد مستضعفان 800 واحد مسکونی در منطقه محروم پایتخت می سازد

فرود اضطراری هواپیمای مسکو- دبی

سودای ایمنی در ساختمان‌های استان سمنان/ «پلاسکو» آئینه عبرت باشد

واکنش شورایعالی مناطق آزاد به بخشنامه گمرک در خصوص ترانزیت کالاهای گروه 4

متقاضیان مسکن مهر مراقب فریبکاری دلالان باشند

اعطای سند 3.2 میلیون مسکن روستایی/ 2هزار میلیارد برای زلزله‌زدگان

پیش بینی بارش برف در 3 استان

ضرورت تصویب طرح ویژه برای ساماندهی منطقه 22 تهران

تنها با مدیریت عرضه و تقاضا می‌توان بازار مسکن را متعادل کرد

مهار حاشیه‌نشینی در شهرها تکلیف اصلی دولت است

تابش: 3 میلیون و 230 هزار واحد مسکونی روستایی سنددار شدند

دسترسی ریلی عامل ارتقا و افزایش رقابت‌پذیری در بنادر کشور

قبل از ارائه پروانه ساخت دستور شروع کار ساختمان پلاسکوی جدید را گرفتیم/ منتظر حکم قوه قضائیه هستیم.

حل مشکل مسکن صرفاً ساخت مسکن نیست

جزئیات لایحه بودجه 98 بخش حمل‌ونقل و مسکن

بودجه سالانه حمل‌ونقل تناسبی با برنامه‌های توسعه‌ای ندارد/4 مجوز خاص مسکن مهر

پلاسکوی جدید مهر 99 به کسبه تحویل می‌شود/اتمام گودبرداری؛اسفند

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک گردشگری
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد