مترجم مژگان گوران
چرا برندهای بزرگ و کوچک، در اینفلوئنسر مارکتینگ شکست می خورند؟ تبلیغات

چرا برندهای بزرگ و کوچک، در اینفلوئنسر مارکتینگ شکست می خورند؟

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - از زمانی که پدیده ای به نام جامعه در میان انسان ها شکل گرفته، افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسر نیز وجود داشته است. افرادی نظیر پادشاهان یا رئیس جمهورها، رهبران مذهبی و جنبش های اجتماعی، مدیران موفق کسب وکار ، و صد البته افراد مشهور (سلبریتی ها) از جمله کسانی هستند که محل رجوع و اعتماد گروه هایی از مردم – و یا به تعبیر جدیدتر اینفلوئنسر- بوده اند. برندها نحوه درست استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ را نمی دانند و همین، کسب و کار آنها را خراب می کند.
78درصد بازاریابانی که در سال 2016 از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کردند، متوجه شدند که محاسبه بازگشت سرمایه (ROI)، چالش برتر سال 2017 خواهد بود.
درحالی که بسیاری از شرکت ها به پول ریختن در SEO و رسانه اجتماعی ادامه می دهند، دیگر شرکت ها به این نتیجه رسیدند که اینفلوئنسر مارکتینگ، بزرگ ترین موقعیت را برای تغییر اساسی فراهم می کند. فقط یک مشکل وجود دارد: برخی برندها، که خیلی از آنها از بزرگ ترین برندهای دنیا هستند، مکرراً در اینفلوئنسر مارکتینگ شکست می خورند.
من توانستم با به کار گیری یک استراتژی هدفدار و توجه به ROI، از این مسئله جلوگیری کنم. نظرات من درمورد دلیل شکست خوردن برندهای بزرگ در اینفلوئنسر مارکتینگ، آن هم با وجود بودجه های کلان و متخصصان متعهدی که بر کمپین های آنها نظارت می کنند، در اینجا آمده است،
1. آنها نیچ اینفلوئنسر ها را نادیده می گیرند
برندهای بزرگ، همیشه در این دام می افتند که «بزرگ تر، بهتر است». این مسئله در اینفلوئنسر مارکتینگ صدق نمی کند. معمولاً نیچ اینفلوئنسرها هستند که بیشترین تأثیر را روی توسعه، کار و درآمد دارند. هر کدام از اینفلوئنسرها برای خودشان یک حیاط خلوت دارند – چیزی که در ادبیات بازاریابی به نیچ (Niche) معروف است. به بیانی دیگر، آنها قدرت نفوذ، کاریزما یا دانشی را دارند که دیگران از آن برخوردار نیستند.
در توسعه Agent Beta، چیزهایی درمورد مسائلی که در اینفلوئنسر مارکتینگ نقش دارند یا ندارند را یاد گرفتم. اینکه تمام وقت خود را صرف یافتن اینفلوئنسرهای برتر کنید، هدر دادن زمان است. بر ارتباط با نیچ اینفلوئنسرهایی که دنبال کنندگان هدفمندی دارند، تمرکز کنید.
2. دارایی را گسترش نمی دهند
اینستاگرام. اینستاگرام. اینستاگرام. این را مدام می شنوم. که اگر می خواهید در اینفلوئنسر مارکتینگ موفق شوید، اینستاگرام تنها جایی است که باید در آن حضور داشته باشید. کاملاً با این مخالفم.
زمانی که در حال ساخت برند و شرکت های خود بودم و به دیگران نیز کمک می کردم، متوجه شدم که می شود از طریق دیگر بسترها و پلتفرم های اجتماعی مانند اسنپ چت نیز، به موفقیت های بزرگ دست یافت. هر پلتفرمی برای موفقیت، به یک روش خاص نیاز دارد، اما ارزشش را دارد.
3. یاد نمی گیرند
در بعضی موارد، این با نکته اول همراه است. برندهای بزرگ در دام مشارکت با هر کسی که دنبال کنندگان بالایی دارد، می افتند. بعضی از آنها حتی وقت نمی گذارند تا درمورد روش اینفلوئنسر، چیز بیشتری بدانند.
استراتژی من آسان است. قبل از اینکه به سمت اینفلوئنسر بروم، تمام جزییات پلتفرم های اجتماعی آنها را بررسی می کنم. این، شامل بررسی تمام شرکت هایی که در گذشته اداره کرده اند و نحوه تعامل آنها با مخاطبان شان می شود. این روش، به جای انجام یک کار بی هدف و نامشخص، ایده مشخصی از کاری که می خواهم به من می دهد.
اگر می خواهید در اینفلوئنسر مارکتینگ موفق شوید- چیزی که ممکن است برندهای بزرگ قادر به انجامش نباشند- باید از اشتباهاتی که این شرکت ها مرتکب می شوند اجتناب کنید.
منبع: entrepreneur


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نشانه‌هایی از اشکالات اساسی در قیف فروش کسب‌وکار

21 برند محبوب در اروپا

اهمیت رسانه های اجتماعی در بازاریابی کسب و کار

در کدام شبکه های اجتماعی باید فعالیت بازاریابی داشته باشیم؟

روانشناسی رنگ و تاثیر و اهمیت آنها در برندهای مختلف

5 دلیل روانشناختی برای تفوق همه جانبه اثبات اجتماعی در بازاریابی

5 کسب و کار با رشد سریع از رازهای موفقیت شان می گویند

قیمت موردنظر خود را مطرح کنید

5 توصیه برای ترغیب مخاطبان به خواندن ایمیل های سرد

10 اقدامی که برای فعالیت بازاریابی در سال 2018 باید مورد توجه جدی قرار داد

5 راهکار برای خلق تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی

نحوه استفاده از محتوا برای ایجاد برنامه آموزشی

ترغیب 4 درصد از مشتریان سرآمد به خرید 16 برابری

3 کسب و کار کوچک که از بازاریابی محتوایی درست استفاده می کنند

برندها برای متقاعد ساختن نسل جدید تلاش می کنند

سال 2019؛ انقلابی در خرید و فروش آنلاین

7 اشتباه نویسندگان تازه کار در زمینه تولید محتوا

5 روش اثبات شده برای افزایش مخاطب در شبکه اجتماعی اینستاگرام

3 راه وفادارسازی مشتریان

4راهکار برای افزایش سرعت سایت و جایگاه برندمان در گوگل

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه