مترجم ماریا وکیلی
چرا فضاهای همکاری می تواند برای کارآفرینان آرمانی باشد / مزیت هایی که به آن فکر نکرده اید تبلیغات

چرا فضاهای همکاری می تواند برای کارآفرینان آرمانی باشد / مزیت هایی که به آن فکر نکرده اید

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - آیا تا به حال به کار کردن در یک فضای همکاری فکر کرده اید؟ همکاری، به عنوان تقسیم فضای اداری (معمولاً) به وسیله متخصصان شغل آزاد و مستقل تعریف می شود که تمایل دارند در یک زمینه گروهی و مشترک (برعکس مدل سنتی که فضای اداره توسط کارمندان یک سازمان خاص به کار گرفته می شود) با همدیگر کار کنند. همکاری مزیت های بسیار زیادی دارد که شاید شما به آن فکر نکرده باشید. در حقیقت، فضای همکاری می تواند برای کارآفرینان ایده آل باشد. این مقاله علت این امر را توضیح می دهد.
شغل آزاد رو به افزایش است و همکاری، مناسب بسیاری از فریلنسرهاست
مزیت اینکه مدیر کارهای خود باشید کاملاً هویدا است. رئیس خود بودن، انعطاف پذیری در انتخاب ساعات محل کار و توانایی کسر هزینه های کسب وکار از مالیات بر درآمد، همه محرک های قوی برای انتخاب شغل آزاد هستند.
آمار نشان می دهد که شغل آزاد در حال رشد پیوسته و یکنواخت است و تا سال 2020، 40درصد نیروی کاری در آمریکا و 45درصد نیروی کاری در کانادا شامل فریلنسرها، پیمانکارهای مستقل و کارمندان عندالمطالبه خواهد بود.
رشد شغل آزاد، منجر به یک انفجار در تقاضا برا فضای همکاری، مخصوصا در جشن های هزار ساله استارت آپ های صنعت تکنولوژی شده است. بر حسب تحقیق همکاری جهانی سال 2017، سالانه تعداد فضاهای همکاری 22درصد در حال افزایش است و تعداد اعضای همکاری هر سال 40درصد در حال رشد است. سوپراستارهای مولتی میلیون دلاری از قبیل اوبر و اینستاگرام در فضاهای همکاری پرورش داده شده اند.
وابسته به دارایی و موقعیت خانوادگی شما، کار کردن از خانه می تواند سودمند باشد، اما همچنین می تواند شما را منزوی کند، یا در معرض حواس پرتی هایی قرار دهد که بر مفیدبودن شما تأثیر می گذارد. اگر کار کردن از خانه برای شما مقدور نیست، اما نمی توانید از پس فضاهای اداری شخصی سنتی نیز برآیید، شاید وقت آن رسیده است که درباره مزیت های همکاری جست وجو کنید.
فضای همکاری برای استارت آپ های کم هزینه ایده آل است
اجاره فضای اداره تجاری سنتی، معمولاً نیازمند امضای یک اجاره نامه دو تا 10ساله است. به طور کلی یک بیعانه نیز لازم است. وابسته به قوانین دولت/ منطقه و اینکه قرارداد کرایه چطور تنظیم می شود، نقض یک اجاره نامه تجاری می تواند سخت و هزینه بردار باشد، مخصوصا اگر برای آن فضا تقاضای زیادی وجود نداشته باشد.
از طرف دیگر، با فضای همکاری بیشتر شبیه یک عضویت انجمنی رفتار می شود. فضا معمولاً ماهانه، با تعدادی فراهم کننده که گزینه های هفتگی، ماهانه یا حتی پرداختی فراهم می کنند، اجاره می شود. از دیدگاه گردش وجوه، فضای همکاری برای کارآفرینان استارت آپ ایده آل است، چراکه به دنبال یک فضای حرفه ای بدون هزینه های پیش پرداخت و تعهدهای طولانی مدت هستند.
انعطاف پذیری فضای همکاری، همچنین می تواند یک مزیت برای یک استارت آپ در حال رشد باشد. سازگار کردن کارمندان به سادگی اضافه کردن عضویت است.
کاربران فضای همکاری، یک توافق نامه عضویت امضا می کنند که قوانین استفاده از فضا، اجاره و هر نوع جنبه قانونی دیگری که بر رابطه فراهم کننده/عضویت حکمرانی می کند، را نمایش می دهد.
در آمریکا یا کانادا، قیمت گذاری برای یک فضای همکاری می تواند وابسته به فاکتورهای زیر، از چندصد دلار تا هزاران دلار در ماه باشد:
- موقعیت : هزینه های ملکی منطقه ای. در مناطق گران از قبیل دره سیلیکون یا نیویورک، هزینه های فضای همکاری می تواند بسیار زیاد باشد.
- ساخت فضا و سازگاری ها : اگر فضای همکاری شما در یک ساختمان کلاس A مستقر است که شامل امکاناتی از قبیل پارکینگ، امنیت در محل، کافه، باشگاه و غیره است، توقع هزینه های بیشتری داشته باشید.
- فضای میز : حق الزحمه عضویت، برای محل استقرار رزرو شده بیشتر و برای یک دفتر شخصی حتی بسیار بیشتر هستند.
- منفعت های عضویت اضافه : بعضی از فراهم کنندگان همکاری، مزایایی از قبیل دسترسی 24 ساعته، اتاق های کنفرانس، پذیرش در محل یا خدماتی از قبیل تحویل نامه، جای امن دوچرخه، استفاده از محل های شرکت کننده در موقعیت های مختلف، کارگاه ها و رخدادهای آموزشی، تخفیف از شریکان، قوه ها و خوراکی های مخصوص و. . . ارائه می دهند.
هرچقدر فضاهای همکاری گران تر باشد، به طور کلی کسب وکارها یا استارت آپ های خوب تأمین شده، ایجاد می شوند.
امکانات همکاری تماما فراگیر هستند
یکی از مزیت های اصلی دیگر برای همکاری، اجتناب از تمام هزینه های فضای اداری شخصیِ استارت آپ دیگر، از قبیل مبلمان، تسهیلات، هزینه های اضافی خدمات کرایه و وسایل برقی (قهوه ساز، یخچال، ماکروفر و غیره) است. پیدا کردن فضای ادرای شخصی مناسب، نیز می تواند بسیار زمان بر باشد.
یک عضویت فضای همکاری معمولاً شامل:
- یک میز و صندلی (وابسته به سطح عضویت، می تواند هر میز دردسترس، یک میز اختصاصی، یا یک دفتر شخصی باشد)
- اینترنت سرعت بالا (سیم کشی شده یا وای فای)
- دسترسی به یک دستگاه پرینتر/ اسکنر/ زیراکس مشترک
- فضای قفسه کتاب
- قهوه یا چای رایگان و امکانات آشپزخانه از قبیل یخچال و ماکروفر
- استفاده از یک اتاق کنفرانس (بر اساس رزرو)
یکی از جاذبه های اصلی دیگر فضای همکاری، مخصوصا برای کارآفرینان جشن های هزارساله، مسئولیت های کمتر است. مدیریت، مسئول حفظ و بی قید و شرط کردن فرضیات است. طبیعت تماما فراگیر همکاری، همچنین به طور گسترده حسابداری و آمادگی مالیات را آسان می کند، چراکه تمام خدمات به یک صورتحساب ماهانه متکی هستند.
همکاری می تواند به طور گسترده مسیر شروع یک تجارت جدید را آسان و همچنین در زمانی که کسب وکار شما در حال رشد است، انعطاف پذیری فراهم کند. شما می توانید در هر زمانی بدون هزینه و بدون تعهدهای فضای اجاره تجاری، به اعضای تیم اضافه کنید.
همکاری، همدستی و اشتراک مساعی ارائه می دهد
متأسفانه اغلب یکی از نقص های یک فریلنسر شغل آزاد بودن، انزوا است. بیشتر آنها از خانه کار می کنند و همکاری و فعالیت های متقابل اجتماعی را که کار کردن در اداره با گروهی از افراد همفکر می تواند ارائه دهد، ندارند.
وابسته به موقعیت خانواده شما، محیط خانه نیز می تواند همچون جاهای دیگری که گاهی اوقات کارآفرینان انتخاب می کنند در آنجا کار کنند، مانند کافی شاپ ها یا تفریحگاه ها، بسیار حواس پرت کننده باشد.
یک محیط همکاری می تواند این موارد را فراهم کند:
- یک محیط کاری انعطاف پذیر، مناسب و حرفه ای که سودمندی را تشویق می کند.
- تعادل و جدایی لازم بین کار و زندگی که بیشتر مردم به آن نیاز دارند.
- تعاملات اجتماعی مثبت. حس انسانیت و حس عضوی از جامعه بودن.
به دست آوردن تجارت جدید و تماس های باارزش
فضاهای همکاری، محیط های ایده آل برای شبکه بندی با کارآفرینان دیگر، مخصوصا برای استارت آپ ها هستند. آیا در امور دفترداری، طراحی وب برای وب سایت کسب وکار شما، عکاسی برای پوشش رخداد بعدی شما، یا کسی که در کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک کند، نیاز به به کمک دارید؟ آن فرد متخصصی که به آن احتیاج دارید، شاید فقط چند میز آن طرف تر باشد.
به طور معکوس، ارائه خدمات شما به اعضای دیگر، شاید بدون بازاریابی برای تان کسب وکار جدید به ارمغان بیاورد. در آمیختن با افراد تجاری دیگر، بر یک پایه روزانه، یک راه ایده آل برای دریافت جملات مثبت است و یک راه خیلی مؤثرتر (و کم هزینه تر) برای دستیابی به کسب وکار جدید، به جای تبلیغات است.
برای دانشجویان تابستانی و کارآموزان، همکاری می تواند یک راه عالی برای برخورد با کارمندان بالقوه باشد.
آیا همکاری برای شما مناسب است؟
درحالی که همکاری مزایای زیادی دارد، اما لزوما برای هر کارآفرین یا هر کسب وکاری مناسب نیست. یک استارت آپ که سرمایه کافی از صاحب (صاحبان) خود دارد، یا به وام یا بالابردن سهام دسترسی دارد، شاید بنا به دلایلی که در پایین ذکر می شود یک فضای اداره اجاره ای تجاری شخصی را ترجیح دهد:
- وقتی یک کسب وکار فرضیه های خود را دارد، شاید یک ظاهر تأسیسی حرفه ای تر به مشتریان بدهد. نماد، شکل دفتر، مبلمان و غیره. همه این موارد می تواند برحسب نیازمندی های شما تنظیم شوند.
- فضای اداره شخصی، برای انواع خاصی از کسب وکارها مناسب تر است، مخصوصا آنهایی که با مصالح حساس یا مسائل رازداری ارباب رجوع سروکار دارند. در یک محیط همکاری آزاد، کارآفرینان دیگر شاید بتوانند مکالمات تلفنی با موکل ها را بشنوند، یا اطلاعات را در صفحه نمایش کامپیوتر فرد کناری ببینند.
- اگر شما یک محیط کاری آرام، با حداقل مزاحمت ترجیح می دهید تا بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید، پس فضای همکاری شاید مناسب نباشد. صداهای پشت زمینه از قبیل مکالمات تلفنی، احوال پرسی کردن، موسیقی و. . .، می توانند باعث حواس پرتی شوند و از سوددهی شما بکاهند.
- همدستی و شبکه سازی، بعضی از مزایای اصلی همکاری هستند، اما یک کسب وکار تأسیس شده شاید به این موارد نیاز نداشته باشد.
- کنترل بر محیط فیزیکی، کاربران فضای همکاری وقتی نوبت به مسائل راحتی از قبیل فضای میز و نشستن می رسد، شاید انتخاب های کمی داشته باشند. عدم کنترل بر نوردهی، دمای اتاق و تصفیه هوا، نزدیکی به پنجره و غیره، نقص های دیگر یک فضای کاری مشترک هستند.
- همکاران نیز شاید مورد علاقه شما نباشند. برای مثال، اگر کسب وکار شما طراحی گرافیکی است، احتمال کمی وجود دارد که چیزهای مشترکی با گروهی از حسابدارانی که در اتاق شما هستند داشته باشید. شاید با کار کردن در کنار گروهی از مردم با محدوده سنی و جنسیتی خاص، احساس راحتی کنید.
بیشتر کسب وکارهای موفقی که در مرحله رشد هستند و انتظار می رود تعداد زیادی کارمند داشته باشند، احتمالا در نهایت می خواهند خلوت و امنیت اجاره فضای اداری خودشان را داشته باشند، اما برای کارآفرینان تک و کسب وکارهای کوچک دیگر (و مخصوصا برای استارت آپ ها)، هزینه کم و طبیعت انعطاف پذیر همکاری، آن را به یک گزینه خیلی جذاب برایشان تبدیل می کند.
منبع: thebalance


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 کسب و کار با رشد سریع از رازهای موفقیت شان می گویند

قیمت موردنظر خود را مطرح کنید

5 توصیه برای ترغیب مخاطبان به خواندن ایمیل های سرد

10 اقدامی که برای فعالیت بازاریابی در سال 2018 باید مورد توجه جدی قرار داد

5 راهکار برای خلق تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی

نحوه استفاده از محتوا برای ایجاد برنامه آموزشی

ترغیب 4 درصد از مشتریان سرآمد به خرید 16 برابری

3 کسب و کار کوچک که از بازاریابی محتوایی درست استفاده می کنند

برندها برای متقاعد ساختن نسل جدید تلاش می کنند

سال 2019؛ انقلابی در خرید و فروش آنلاین

7 اشتباه نویسندگان تازه کار در زمینه تولید محتوا

5 روش اثبات شده برای افزایش مخاطب در شبکه اجتماعی اینستاگرام

3 راه وفادارسازی مشتریان

4راهکار برای افزایش سرعت سایت و جایگاه برندمان در گوگل

چگونه با نسل جدید تعامل بازاریابی موفق داشته باشیم / الفبای ارتباط با نسل جوان

پیشگام شدن در بازارهای جهانی

8 نکته کاربردی برای بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام

چگونه مراسم معرفی محصول جدید برندمان را مدیریت کنیم؟

اجزای طرح بازاریابی ویژه یک استراتژی نفوذ در بازار انبوه

چگونه روبات های چت را به سلاح مخفی برندمان در مناسبت ها تبدیل کنیم؟

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه