نویسنده محمدرضا گل آقائی
مزایای استفاده از ارتباطات یکپارچه بازاریابی تبلیغات

مزایای استفاده از ارتباطات یکپارچه بازاریابی

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - با وجود آنکه ارتباطات یکپارچه بازاریابی به تلاش های زیادی نیاز دارد، اما مزایای بسیار زیادی را هم برای شرکت ها و سازمان ها ایجاد می کند. از جمله این مزایا می توان به ایجاد مزیت رقابتی، بهبود وضعیت فروش و سودآوری در عین صرفه جویی در منابع مالی، زمان و استرس اشاره کرد.
ارتباطات یکپارچه بازاریابی همواره مشتریان را در مرکز تمام فرآیندها قرار داده و به آنها کمک می کند تا در مراحل مختلف فرآیند خرید به راحتی از مرحله ای به مرحله دیگر حرکت کنند.
این «ارتباط بازاریابی» موجب مستحکم تر شدن یک حلقه اعتماد با مشتریان می شود که می تواند موجب حمایت و محافظت از آنها در برابر تهاجم غیرقابل اجتناب رقابت شود. توانایی حفظ یک مشتری برای همیشه یک مزیت رقابتی بسیار گران بها و قدرتمند است.
ارتباطات یکپارچه بازاریابی سودآوری سازمان را از طریق اثربخشی افزایش یافته بهبود می بخشد. ارتباطات یکپارچه بازاریابی در ابتدایی ترین سطح خود موجب می شود تا «یک پیام یکپارچه»، اثرگذاری بیشتری از تعداد بی شماری از پیام های نامرتبط به هم داشته باشد. در دنیای شلوغ امروزی، یک پیام سازگار، تثبیت شده و روشن و واضح از شانس بسیار بیشتری برای رسیدن به مقصد در بین انبوهی از پیام هایی که هر روزه مشتریان را تحت بمباران تبلیغاتی قرار می دهند، برخوردار است.
دیگر مزایای مرتبط با حوزه ارتباطات یکپارچه بازاریابی...
در سطحی دیگر، تحقیقات ابتدایی اشاره به این موضوع دارد که تصاویر به اشتراک گذارده شده در تبلیغات و ارسال های پستی مستقیم هم میزان آگاهی مخاطب از تبلیغات و همچنین نرخ دریافت پاسخ از مشتری را افزایش می دهد.
بنابراین ارتباطات یکپارچه بازاریابی میزان فروش را از طریق بسط دادن پیام ها در سطح چندین ابزار ارتباطی مختلف افزایش می دهد و این کار خود از طریق ایجاد مسیرهای بیشتر برای آگاهی، تحریک و جمع شدن مشتریان و در نهایت به خرید واداشتن آنها میسر می شود.
پیام های با دقت مرتبط شده همچنین با ارائه یادآوری های زمان بندی شده و اطلاعات خاص و به روز به مشتریان موجب کمک به آنها هم می شوند. این یادآوری های زمان بندی شده و اطلاعات خاص و به روز در صورت ارائه شدن در یک توالی برنامه ریزی شده به مشتریان کمک می کنند تا آنها در طی کردن مراحل مختلف فرآیند خرید احساس راحتی و آسایش داشته باشند... و این موضوع «سختی و زحمت ناشی از انتخاب» را در شرایط پیچیده و شلوغ کم می کند.
ارتباطات یکپارچه بازاریابی همچنین موجب سازگاری ثابت قدم بودن بیشتر پیام ها و در نتیجه اعتبار بیشتر آنها می شود. این امر باعث می شود تا ریسک و خطر رخنه کرده در ذهن مشتری کمتر و کمتر شود که موجب کاسته شدن از طول فرآیند تحقیق توسط مشتری شده و به وی کمک می کند تا نتیجه مقایسه بیشتر برندها با یکدیگر را بهتر درک کند.
تصاویر سازگار و مرتبط با یکدیگر و نیز مرتبط با پیام ها به توسعه ارتباط بلندمدت با مشتریان کمک می کند. در اینجا، پایگاه های داده مشتریان به طور دقیق می توانند تشخیص دهند که کدام مشتری، چه نوعی از اطلاعات را در چه زمانی و در چه مرحله ای از فرآیند خرید خود نیاز دارد.
در نهایت. . .
ارتباطات یکپارچه بازاریابی موجب صرفه جویی در منابع مالی می شود، چراکه به دلیل امکان اشتراک گذاری مجدد در محتوای تبلیغاتی، نمایشگاهی و فروش در حوزه هایی مثل گرافیک و عکاسی از موازی کاری جلوگیری می کند. هزینه های آژانس های مسئول این بخش ها هم کم می شود، چرا که کار چندین آژانس خدماتی توسط یک آژانس انجام می شود و حتی در صورت مشارکت چند مجموعه خدماتی از نظر زمانی صرفه جویی قابل توجهی صورت می پذیرد.
اما. . .
اما ارتباطات غیریکپارچه بازاریابی، پیام های غیرمرتبطی را به دست مشتری می رساند که موجب آبکی و در واقع بی اثر شدن پیام برای مشتری می شود. این موضوع همچنین می تواند موجب سردرگمی، ناامیدی و نیز افزایش اضطراب در مشتریان شود.
منبع: ibazaryabi



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

برندسازی دربرابر بازاریابی؛ راهکارهای نوآورانه در بازار دیجیتال امروز

هرآنچه باید درباره‌ی داستان‌سرایی در کسب‌وکار بدانید

همه چیز در مورد معاملات یکی بخر دوتا ببر

کارآفرینان کوچک چگونه می‌توانند انحصار تبلیغات را از دست فیسبوک و گوگل خارج کنند

برندسازی با هوش مصنوعی و مشکلات آن

ایده‌‌های ارزان بازاریابی برای رونق کسب‌وکار

موفقیت بازی فورتنایت بهترین نمونه بازاریابی رشد

اطلاعات خرید کاربران، زیربنای کسب و کار بزرگ تبلیغاتی آمازون

معرفی کتاب Crushing It، به‌دستش بیاور اثر گری واینر چاک

روندهای مورد انتظار برای بازاریابی دیجیتال در سال 2019

بهترین و بدترین کمپین‌های برندینگ 2018

6مثال عالی از بازاریابی مباحثه ای

5 اکانت برتر توییتر در زمینه بازاریابی

7 راه طلایی کسب درآمد از اینترنت

9 توصیه برای خلق کمپین بازاریابی تاثیرگذار در اینستاگرام

وقتی ویدئو حرف اول را می زند / 5 قانون جدید موفقیت در بازاریابی ویدئویی

25 نکته مهم درخصوص گوگل داکس که هر بازاریابی باید بداند

3 تغییر اساسی در دنیای بازاریابی محتوایی

بزرگترین اشتباهات در بازاریابی محتوایی کدامند؟

5 نمونه از بهترین سازندگان وب سایت

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک پارسیان
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک توسعه و تعاون
  • بانک گردشگری