مترجم فاطمه بختیاری دزفولی
17 نکته مهم از شبکه های اجتماعی که هر کسب وکار باید بداند تبلیغات

17 نکته مهم از شبکه های اجتماعی که هر کسب وکار باید بداند

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - آیا فکر می کنید کسب وکار شما به دستورالعملی درباره شبکه های اجتماعی نیاز ندارد؟ دوباره فکر کنید! حتی اگر کسب وکار شما از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده نمی کند نیز به دستورالعملی در این مورد نیاز دارد. حقیقت این است که کارمندان شما در پلتفرم های مجازی مختلفی فعال هستند و ممکن است حتی بدون آنکه خودشان بدانند نیز نماینده کسب وکار شما باشند، بنابراین هر شرکتی که بیش از یک کارمند دارد باید دستورالعمل مدونی درباره شبکه های اجتماعی داشته باشد تا هم از کارمندان حمایت کند و هم از سازمان.
دستورالعمل استفاده از شبکه های اجتماعی از سه بخش اصلی تشکیل می شوند. این بخش ها عبارتند از: 1) کارمندان در نقش نمایندگان شرکت، 2) سایت هایی که شما از طریق کارمندان، مشتریان و تعاملات اجتماعی میزبان آنها هستید و 3) تعاملات غیرکاری کارمندان. در ادامه 15 نکته آورده شده اند که در شناسایی موارد کمک کننده به کسب وکار را شناسایی کنید. به این ترتیب می توانید دستورالعمل شبکه های اجتماعی کسب وکارتان را تدوین کنید.
ممکن است کارمندان در نقش های حامی، پشتیبانی محصولات، یا متخصصان این صنعت نماینده کسب وکار شما باشند. کارمندان تان باید به عنوان نمایندگان شما در شبکه های اجتماعی مجازی چگونه رفتار کنند؟
1- شفافیت
آیا کارمندان تان باید خودشان را به عنوان نمایندگان قانونی کسب وکار معرفی کنند؟ آیا باید از نام واقعی خودشان استفاده کنند؟ آیا باید عنوان شغلی شان را ذکر کنند؟ آیا باید قانون مشخصی در مورد استفاده از عکس یا آواتار وجود داشته باشد؟
2- رازداری
کارمندان مجاز به افشای چه اطلاعاتی هستند؟ آیا این اطلاعات اکنون نیز علنی است؟ اگر علنی نیست، آیا مستلزم تأییدیه های خاص است؟ چه کسی مجوز انتشار اطلاعات غیرعلنی را صادر می کند؟ آیا این اطلاعات ارزش رقابتی دارند؟
3- مسائل مالی
کارمندان چگونه باید نتایج شرکتی یا وضعیت مالی را اطلاع رسانی کنند؟ این مورد به ویژه برای شرکت های سهامی عام حائز اهمیت است، به این خاطر که آژانس های قانون گذار در آن سهیم هستند.
4- حق انتشار
مالکیت معنوی(IP) چگونه مدیریت می شود؟ فرآیندهای درونی آن چگونه است؟ کارمندان باید پرسش های شان را از چه کسی بپرسند؟
5- رقبا
از آنجایی که اتاق های گفت وگوی شبکه های مجازی در معرض دید عموم قرار دارند، کارمندان چگونه باید با رقبا و نمایندگان شان برخورد کنند؟ آیا فرآیندهای مشخصی وجود دارند که باید از آنها پیروی کرد؟
6- توصیه
چه نوع اطلاعات و راهنمایی هایی وجود دارند که کارمندان می توانند در اختیار مشتریان و عموم مردم قرار دهند؟ با توجه به نوع سازمان، این مورد ممکن است نتایج مهمی در پی داشته باشد.
7- خط قرمزها
مطرح کردن چه مواردی قابل قبول است؟ به یاد داشته باشید که شبکه های مجازی فی النفسه علنی هستند.
8- طرز برخورد
چه پروتکل هایی را به عنوان رفتار قابل قبول در نظر می گیرید؟ کارمندان باید فارغ از نقطه نظر افراد، با همه با احترام برخورد کنند. آیا کارمندان مجاز به ارسال مطالبی هستند که محبوبیت آنها برای یک گروه از گروهی دیگر بیشتر است؟
9- مالکیت
چه کسی مالک محتوای شبکه های اجتماعی است که توسط کارمندان در زمان کاری تولید شده است؟ اگر شرکت حق نشر محتوا را داشته باشد، این محتوا چگونه باید استفاده و حمایت شود؟
کارمندان چگونه باید با محتوای شبکه های اجتماعی که توسط مشتریان و عموم مردم در وب سایت های شرکت از جمله بلاگ ها، بخش نظرات و دیدگاه ها و دیگر هستارهای مجازی، تولید شده است برخورد کنند؟
در اینجا هدف این است که برای کارمندان خط مشی مشخص شود تا بدانند با محتوای ایجاد شده توسط پرسنل غیرشرکتی چگونه برخورد کنند.
10- مردم داری
آیا محتوای آماده شده از لحاظ رعایت ادب یا برخوردهای نامناسب با افراد بررسی شده است؟ تصاویر نامناسب و نشانه های رنگی موجود در محتوا نیز در این زمره قرار می گیرند.
11- مرتبط بودن
آیا محتوا و دیدگاه های مطرح شده در این باره مرتبط هستند و به مبحث اصلی مربوط هستند؟ آیا دیدگاه های ثبت شده بر ارزش جامعه می افزایند یا صرفا یاوه سرایی هستند؟
12- تبعیض
آیا دیدگاه های ثبت شده نسبت به یک فرد یا گروهی از افراد متعصبانه برخورد کرده است؟
کارمندان در خارج از ساعت کاری باید چگونه در شبکه های اجتماعی فعالیت کنند.
پیشنهادهای زیر به نحوه مشغولیت کارمندان در شبکه های اجتماعی در خارج از وقت کاری اشاره دارند.
13- به نیابت از شرکت
کارمندان در زمان استفاده های شخصی از شبکه های مجازی باید چگونه خودشان را معرفی کنند؟ آیا انتظار دارید کارمندان از کارفرما و عنوان شغلی شان صحبت کنند؟
14- همکاران
آیا کارمندان مجاز هستند درباره رئیس و شرایط کاری شان در شبکه های مجازی صحبت کنند؟ کارمندان چگونه باید با کارمندان اسبق تعامل کنند؟ به یاد داشته باشید که دیدگاه ها برای همیشه در اینترنت باقی می مانند. چیزی را نگویید که نمی توانید رو در رو به زبان بیاورید.
15- احترام
انتظار دارید کارمندان تان نگرانی های شان را در مورد دیگران چگونه در اتاق های گفت وگو نشان دهند؟
در ادامه دو عامل دیگر مطرح شده اند که بر این دسته ها به کار بسته می شوند.
16. شبکه های اجتماعی در ساعات کاری
آیا کارمندان مجاز هستند در ساعات کاری به پلتفرم های شبکه های مجازی دسترسی داشته باشند؟ آیا بخشی از الزامات شغلی شان است؟ اگر نیست، آیا دستورالعملی در این مورد وجود دارد که باید از آن پیروی شود؟
17- پیامدها
اگر افراد از این اصول تخطی کنند چه عواقبی در پی خواهد داشت؟ رعایت این اصول چه تأثیری بر کار افراد خواهد داشت؟ چه کسی مسئول اعمال این دستورالعمل است؟
با درنظر گرفتن این 17 نکته، مجموعه قوانین شرکت تان را در زمینه شبکه های اجتماعی ایجاد کنید؛ قوانینی که برای کسب وکارتان مفید و نتیجه بخش باشند.
منبع: bazdeh/ heidicohen


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

6مثال عالی از بازاریابی مباحثه ای

5 اکانت برتر توییتر در زمینه بازاریابی

7 راه طلایی کسب درآمد از اینترنت

9 توصیه برای خلق کمپین بازاریابی تاثیرگذار در اینستاگرام

وقتی ویدئو حرف اول را می زند / 5 قانون جدید موفقیت در بازاریابی ویدئویی

25 نکته مهم درخصوص گوگل داکس که هر بازاریابی باید بداند

3 تغییر اساسی در دنیای بازاریابی محتوایی

بزرگترین اشتباهات در بازاریابی محتوایی کدامند؟

5 نمونه از بهترین سازندگان وب سایت

5 نمونه از جذاب ترین محتوا در شبکه های اجتماعی

جذب مشتریان جدید توسط فاکتورهای خارج از سایت

17 کمپین تبلیغاتی و ویدئو بازاریابی که از تماشای آنها لذت خواهید برد

اجرای بازاریابی محتوا به صورت فعالیت گروهی و افزایش تأثیر آن

چگونه فروشگاهی فیزیکی در کنار فروشگاه آنلاین داشته باشیم؟

نگاهی به نکات مهم بازاریابی در سال 2018 / برترین توصیه های بازاریابی شبکه های اجتماعی

تمرکز بر تأثیرگذار نامناسب؛ مشکل اصلی بازاریابی تأثیرگذار

ارزش شهرت و اعتبار شما چقدر است

برندسازی شخصی با یک روش طلایی / 6 گام برای تولید پادکست شخصی خود

5 راهکار برای افزایش مشتریان مان در دنیای تجارت آنلاین

7 افزونه کروم که هر بازاریاب دیجیتال باید بشناسد

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه