تفاوت بین بازاریابی و فروش به زبان ساده تبلیغات

تفاوت بین بازاریابی و فروش به زبان ساده

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - اگر یک کسب وکار کوچک یا متوسط داشته باشید، احتمالا فرق چندانی بین بخش بازاریابی و فروش قائل نیستید.
بازاریابی یا فروش کدام مهم تر است؟ در اصطلاح عامه، خیلی اوقات واژه بازاریابی و فروش معادل یک دیگر استفاده می شود، اما واقعیت این است که این دو با یکدیگر متفاوت هستند.
در این مقاله سعی شده به تفاوت بازاریابی و فروش پرداخته و نقش آنها را در افزایش سود شرکت ها مورد برسی قرار دهیم.
فروش = محصولی را که موجود است بفروشید
کار بخش فروش ساده است. این بخش باید آنچه را موجود است به پول نقد تبدیل کند. یعنی سرنخ های فروش را تبدیل به مشتریانی می کند که به شرکت شما پول می دهند و این کار، با تعامل مستقیم با مشتریان بالقوه برای متقاعدسازی آنها به خرید انجام می شود.
اگر بخواهیم فعالیت های شاخص یک فروشنده حرفه ای را نام ببریم، می توانیم به کارهای زیر اشاره کنیم:
ملاقات یا تماس تلفنی با تصمیم سازان خرید در شرکت خریدار
ملاقات یا تماس تلفنی با تصمیم گیرندگان خرید در شرکت خریدار
طراحی شیوه معرفی و همچنین تهیه مطالب جهت معرفی و ارائه محصول یا خدمات به مشتری
ملاقات یا تماس تلفنی با اعضای شبکه ارجاع یا معرفی فروشنده به مشتریان احتمالی
ارتباط با مشتریان جهت پیگیری و پیشبرد پروژه های در دست اقدام
تشکیل جلسات هماهنگی در داخل شرکت برای تهیه، تولید و تحویل به موقع کالا به مشتری
به صورت خلاصه: فروش عبارت است از فعالیت برای متقاعد کردن مشتری به انجام خرید.
بازاریابی = هم اکنون و در آینده، با مشتریان خود همسو شوید
هدف معمول بازاریابی این است که مشتریان بالقوه را به محصول یا خدمات شما علاقه مند کند و سرنخ فروش به وجود آورد.
بنابراین فعالیت های آن شامل موارد زیر می شود:
تحقیق مصرف کننده برای شناخت نیازهای مشتریان
توسعه محصولات خلاقانه که بتوانند نیازهای فعلی و آینده مشتریان را برآورده کنند
تبلیغات محصولات و خدمات برای بالا بردن آگاهی و ساختن برند
قیمت گذاری محصولات و خدمات برای به دست آوردن بیشترین سود در طولانی مدت
بازاریاب باید به برند کمک کند تا پیشنهادهای قیمت گذاری و روابط خود را به نحوی تغییر دهد که نیازهای مشتریان را بهتر برآورده کند و در نتیجه، فروش شرکت افزایش یابد.
به صورت خلاصه: بازاریابی عبارت است از فعالیت های کشاندن مشتری به پای میز مذاکره یا به فروشگاه های عرضه محصولات.
منبع: bigwallet


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

6مثال عالی از بازاریابی مباحثه ای

5 اکانت برتر توییتر در زمینه بازاریابی

7 راه طلایی کسب درآمد از اینترنت

9 توصیه برای خلق کمپین بازاریابی تاثیرگذار در اینستاگرام

وقتی ویدئو حرف اول را می زند / 5 قانون جدید موفقیت در بازاریابی ویدئویی

25 نکته مهم درخصوص گوگل داکس که هر بازاریابی باید بداند

3 تغییر اساسی در دنیای بازاریابی محتوایی

بزرگترین اشتباهات در بازاریابی محتوایی کدامند؟

5 نمونه از بهترین سازندگان وب سایت

5 نمونه از جذاب ترین محتوا در شبکه های اجتماعی

جذب مشتریان جدید توسط فاکتورهای خارج از سایت

17 کمپین تبلیغاتی و ویدئو بازاریابی که از تماشای آنها لذت خواهید برد

اجرای بازاریابی محتوا به صورت فعالیت گروهی و افزایش تأثیر آن

چگونه فروشگاهی فیزیکی در کنار فروشگاه آنلاین داشته باشیم؟

نگاهی به نکات مهم بازاریابی در سال 2018 / برترین توصیه های بازاریابی شبکه های اجتماعی

تمرکز بر تأثیرگذار نامناسب؛ مشکل اصلی بازاریابی تأثیرگذار

ارزش شهرت و اعتبار شما چقدر است

برندسازی شخصی با یک روش طلایی / 6 گام برای تولید پادکست شخصی خود

5 راهکار برای افزایش مشتریان مان در دنیای تجارت آنلاین

7 افزونه کروم که هر بازاریاب دیجیتال باید بشناسد

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه