فروشنده کیست؟ تبلیغات

فروشنده کیست؟

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - به طور خلاصه، فروشنده هر شخص حقوقی است که اقدام به فروش دارایی می کند. هنوز خیلی ها نمی دانند فروشنده به چه کسی گفته می شود.
فروشنده کیست؟
دو دیدگاه محکم برای این سؤال وجود دارد.
دیدگاه اول : فروشنده کسی است که مهارت حرفه ای در فروش محصولات داشته باشد و این کار را حرفه ای انجام دهد و صرفا برای فروش محصولات استخدام شود.
دیدگاه دوم : این دیدگاه می گوید که هرکسی که قرار است محصولی را به مشتری معرفی کند یا به فروش بگذارد فروشنده است.
مثال : افرادی که خود کارفرما هستند و فروشنده ای در فروشگاه خود ندارند، خودشان تا زمانی که محصولات را به مشتری معرفی می کنند فروشنده محسوب می شوند.
نکته مهم این است که افرادی که خود کارفرما هستند و فروشنده ای ندارند خود را فروشنده نمی دانند و با همین فکر هم به محتوای کتاب ها در مورد فروشندگان توجه نمی کنند.
در فروشگاه های بسیاری علاوه بر وجوده فروشندگانی که صرفا برای فروش بهتر استخدام شده اند، خود مدیر فروشگاه هم محصولات را به مشتری معرفی می کند. خب موضوع مهم این است زمانی مدیر فروشگاه در فروشگاه حضور داشته باشد مشتریان دوست دارند در مورد محصولات از او (مدیر) سؤال کنند.
در این مواقع هم متأسفانه مدیران فروشگاه نمی دانند که کار یک فروشنده را انجام می دهند و انتظاری که مراجعه کنندگان از آنها دارند انتظاری است که از یک فروشنده دارند.
واقعیت این است که تعداد افرادی که فروشنده هستند، اما خود را فقط مدیر تصور می کنند کم نیست. موضوع مهم این است که تمام مدیران خود را باید یک فروشنده تصور و سعی کنند تکنیک های فروشندگان موفق را یاد بگیرند تا درنهایت افزایش فروش داشته باشند.
راضی نگه داشتن مشتری فعلی مهم است، وفادار کردنش مهم است، اما اینها «بدون توانایی مشتری یابی» از هیچ کس یک فروشنده موفق نمی سازد.
بازاریاب یا فروشنده حرفه ای کسی است که هنر و دانش کافی برای توفیق در بازارهای رقابتی و پیچیده امروزی دارد. فروشندگان موفق دارای تحصیلات عالی یا آموزش های حرفه ای هستند که از طریق آن می توانند روابطی بلندمدت با مشتریان برقرار کنند و ضمن ارزیابی نیازهای آنان و سازماندهی تلاش های شرکت برای حل مسئله های مشتری، در جهت تأمین نیازهای او بکوشند.
منبع: bigwallet


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

6مثال عالی از بازاریابی مباحثه ای

5 اکانت برتر توییتر در زمینه بازاریابی

7 راه طلایی کسب درآمد از اینترنت

9 توصیه برای خلق کمپین بازاریابی تاثیرگذار در اینستاگرام

وقتی ویدئو حرف اول را می زند / 5 قانون جدید موفقیت در بازاریابی ویدئویی

25 نکته مهم درخصوص گوگل داکس که هر بازاریابی باید بداند

3 تغییر اساسی در دنیای بازاریابی محتوایی

بزرگترین اشتباهات در بازاریابی محتوایی کدامند؟

5 نمونه از بهترین سازندگان وب سایت

5 نمونه از جذاب ترین محتوا در شبکه های اجتماعی

جذب مشتریان جدید توسط فاکتورهای خارج از سایت

17 کمپین تبلیغاتی و ویدئو بازاریابی که از تماشای آنها لذت خواهید برد

اجرای بازاریابی محتوا به صورت فعالیت گروهی و افزایش تأثیر آن

چگونه فروشگاهی فیزیکی در کنار فروشگاه آنلاین داشته باشیم؟

نگاهی به نکات مهم بازاریابی در سال 2018 / برترین توصیه های بازاریابی شبکه های اجتماعی

تمرکز بر تأثیرگذار نامناسب؛ مشکل اصلی بازاریابی تأثیرگذار

ارزش شهرت و اعتبار شما چقدر است

برندسازی شخصی با یک روش طلایی / 6 گام برای تولید پادکست شخصی خود

5 راهکار برای افزایش مشتریان مان در دنیای تجارت آنلاین

7 افزونه کروم که هر بازاریاب دیجیتال باید بشناسد

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه