تکنولوژی‌های خودرو‌ها که رانندگان ایرانی از آن‌ها محروم‌اند خودرو

تکنولوژی‌های خودرو‌ها که رانندگان ایرانی از آن‌ها محروم‌اند

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - روزنامه هفت صبح: بازار خودروهای وارداتی ایران به واسطه عدم اتصال اقتصاد کشور با اقتصاد جهانی برای بسباری از مشتریان رهاوردی جز قیمت گران، خدمات پس از فروش اندک و ناکافی و نیز فقدان پاسخگویی مناسب از سوی شرکت های تولیدکننده نداشته است. اخیرا این مورد وارد فاز تازه ای شده و بسیاری از خودروهای مدرن و آپشنال به دلیل نبود زیرساخت ارتباطی یا فنی لازم، تجهیزات ایمنی و ارتباطی مدرن خود را روی محصولات وارداتی شان به ایران نصب نمی کنند. اینجا به هشت مورد از این تکنولوژی هایی می پردازیم که از همه مهم ترند.
موتور تمام الکتریکی: نمی توان منکر رنجی شد که از ناحیه نبود زیرساخت های شارژ خودروی الکتریکی عاید خریداران ایرانی می شود. در دنیایی که در یک بازه زمانی پنج ساله تعداد خودروهای تولیدشده برقی به یکباره پنج برابر شده نبود آنها در ایران یک ضعف اساسی است مخصوصا با وجود این میزان از آلایندگی در شهرهای بزرگ کشور. رنو زوئی و فلوئنس دو نمونه از محصولات برقی هستند که در سرتاسر اروپا به فروش می روند اما خب در ایران فعلا جای ندارند.
تکنولوژی‌های خودرو‌ها که رانندگان ایرانی از آن‌ها محروم‌اند
رنو فلوئنس الکتریکی
سیستم رهیاب جهانی: فوربز به عنوان یک مجله معتبر و پیشرو در حوزه اقتصاد و صنعت و مالی عنوان کرده یکی از 10 تکنولوژی مهم جهان که در صنعت خودرو به کار رفته همین سیستم رهیاب جهانی است که دست کل خریداران ایرانی خودروهای خارجی از آن دور مانده است.
سیستم دید در شب: همین حالا اگر بروید و با پرداخت 355 میلیون تومان مالک یک عدد کراس اوور دی اس 7 کراس بک در تریم اوپرا شوید نمی توانید از دوربین دید در شب و سامانه حرکت در شب این خودرو استفاده کنید چرا که فقدان هماهنگی علائم رانندگی داخلی و عدم اتصال به سامانه رهیاب جهانی باعث می شود تا نتوانید چیزی را در شب تشخیص دهید یا مسیر خود را در دل شب بیایید.
ما، خودروهای مدرن و آپشن‌هایی که در ایران کار نمی‌کنند
سامانه پیشگیری از تصادف: این یکی خیلی مهم است و می تواند جان مسافران و راننده را از خطر حتمی نجات دهد چرا که با درک دقیق از شی ای که در مقابل خودرو قرار دارد سریعا روی ترمز تمرکز کرده و ضمن کنترل خودرو سعی دارد به پیشگیری از برخورد اتومبیل ها بپردازد. چند واردکننده بزرگ خودرو به کشور اما محصولات شان را بدون این آپشن یا با خارج از دسترس کردن آن به مشتریان تحویل می دهند. در جواب سوالات خریداران هم این گونه پاسخ می دهند:
چون در برخی خیابان ها و جاده های ایران، در چاه های آب و برخی موانع جاده ای مثل دست اندازها به صورت استاندارد نبوده و بارها شاهد بودیم که خودروهای ژاپنی، کره ای و آلمانی این اشکالات ساختاری را به عنوان مانع تلقی کرده اند و باعث ترمز ناگهانی خودرو شده اند. همچنین با توجه به سبک رانندگی ایرانی ها مثل تغییر مسیر ناگهانی خودروهای مقابل، سبقت یکباره خودروی مجاور، بدون رعایت فاصله ایمنی و یا انحراف موتور سیکلت به مسیر جلوی خودرو، وقتی خودرو ترمز اضطراری را فعال کرده است، به علت عدم رعایت فاصله طولی، تصادف شدیدی از عقب اتفاق افتاده و عملا مشکلات بیشتری را ایجاد خواهدکرد!!
ما، خودروهای مدرن و آپشن‌هایی که در ایران کار نمی‌کنند
سیستم رانندگی نیمه خودکار: حتی نیسان ایکس تریل هم به عنوان یک خودروی اقتصادی از این ویژگی جدید سود می برد و از سال 2016 آن را در مجموعه ادوات اضافی اش با نام سمی اتوپایلوت (Semi autopailot) ارائه می کند که در مجموع از طریق شش رادار، دو دوربین جلو و عقب، و حسگرهای ویژه به راننده کمک می کند تا مسیرهای بلند و یک طرفه کنترل خودرو را به راحتی در اختیار بگیرد.
هشدار خروج از خط: فایده این سیستم آن است که به محض خواب آلودگی راننده و حرکت مواج اتومبیل در بین خطوط، صندلی راننده شروع به لرزیدن می کند اما چون در ایران اتوبان ها، معابر و جاده ها به شکل استاندارد خط کشی نمی شوند، سیستم مذکور اغلب دچار خطا شده و عملکردی آزاردهنده به بار می آورد. ب.ام.و سری 5 با وجود استفاده از دوربین ویژن که کمک می کند راننده در مسیر به تصحیح مداوم شیوه رانندگی بپردازد، در ایران بدون این آپشن عرضه می شود.
حسگر بیومتریک: این یکی ربط چندانی به زیرساخت های جاده ای ندارد و عدم پیوست ایران به پروتکل های جهانی حوزه نت سبب شده تا مالکان ایرانی خودروهای لوکس نتوانند از ویژگی های مهم و مفید این آپشن مثل ردیابی مستمر سلامتی راننده از طریق شرکت یا ورود به خودرو از طریق لمس و عنبیه استفاده کنند.
دوربین هوشمند: رنو تالیسمان همین حالا با این مشکل رو به رو است و خریدارانش را در ایران از یک آپشن مهم محروم کرده است. همین الان سیستم ویژن به دلیل عدم تجهیز جاده های ایران به ویژگی های مناسب و لازم، روی رنو تالیسمان و رنو کولئوس نصب نمی شود. دوربین پشت آینه خودروهایش قابلیت این را دارند تا تابلوهای موجود در خیابان را بخوانند و به راننده اعلام کنند. ولی عدم نصب تابلو در محدوده استاندارد در جاده های ایران، باعث شده تا این سیستم نتواند فعالیت دقیقی داشته باشد. همچنین این دوربین خط های روی جاده را اسکن می کند و رادار خطی خودرو را فعال خواهدکرد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

هن تنگ بخریم یا هاوال؟ رقابت تنگاتنگ دو شاسی بلند چینی در بازار ایران

نیسان روگ 2018 ؛ اولین خودروی مجهز به ProPilot

با بودجه‌ای معادل قیمت پژو پارس چه خودروی‌های خارجی کارکرده‌ای میتوان خرید؟

مشکلاتی که بعد از خرید برلیانس h230 ممکن است با آن مواجه شوید !

تندیس زرین نوآوری برای 3 محصول طیف سایپا

نگاهی به مشخصات شلبی جی تی 500؛ جذاب ترین مدل فورد موستانگ 2019

شمشیر سامورایی؛ لکسوس RC F Track Edition برای رقابت با ب ام و M4 GTS می آید

اتحاد غول ها؛ فولکس واگن و فورد اتحاد خود را رسما در نمایشگاه دیترویت تایید کردند

تویوتا برای اولین بار قهرمان رالی داکار شد؛ افتخاری برای اسطوره دوام و مقاومت

پلاک دیجیتال قانونی می شود؛ مجوز تازه ایالت میشیگان برای همگام شدن با تکنولوژی

نیو ES8؛ سلاح برقی چینی‌ها در نبرد با لامبورگینی و تسلا

شفاف سازی معاون مدیرعامل ایران خودرو درخصوص تعهدات ثبت نامی

پارس خودرو به جای تندر و ساندروهای ثبت نامی پراید و تیبا می‌دهد؟

جدیدترین قیمت خودرو در بازار تهران + جدول

مدل برقی وانت فورد F-150 تولید خواهد شد

اولین خودرو هان تنگ در بروجرد تولید شد +تصاویر

نشان تعالی منابع انسانی به خدمات پس از فروش ایران‌خودرو رسید

تبدیل نیسان آلتیما به اسنوموبیل

نگاهی به بدترین وانت‌های ایران، سلاح‌های کشتار جمعی!

خودروهای خارجی دپو شده در گمرک از 13 بهمن ترخیص می‌شوند

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک گردشگری
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد