تایرهای جدید Goodyear نیازی به جاده ندارند! خودرو

تایرهای جدید Goodyear نیازی به جاده ندارند!

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - وبسایت چرخان: نمایشگاه خودرویی ژنو که در سوئیس، در حال برگزاری است، رویدادی جذاب برای تمامی شرکت‌های خودرویی و وابسته به آن‌هاست تا بتوانند آخرین خلاقیت و طرح‌های مفهومی خود را به جهان، نشان بدهند.
در بین طرح‌های مفهومی موتورشو ژنو 2019، تایری که شرکت گودیر (Goodyear) رونمایی کرده است را می‌توان، یکی از جذاب‌ترین طرح‌های مفهومی این رویداد دانست.
تایری که این شرکت معرفی کرده است، بانام Aero شناخته‌شده و طرحی است که در بین طرح‌های مفهومی بسیار زیاد رونمایی شده در ژنو، قرار دارد. به‌طور خلاصه، می‌توان گفت که Aero، تایری با کارکرد دوگانه (هم‌روی زمین وهم هوا) است که می‌تواند به‌عنوان تایرهای معمولی در خودروهای امروزی نیز به کار رود. این تایر، نیازی به باد نداشته و درواقع، ساختار داخلی درون این تایر باریک، یک ساختار غیر پنوماتیک (وابسته به باد) بوده که می‌تواند ضربه‌های ناشی از جاده را به‌خوبی، جذب نماید.

در حالت دوم کارکردش نیز، تایر می‌تواند 90 درجه کج شده و موازی با سطح زمین، به دور خود، چرخش داشته باشد. پره‌هایی که روی زمین، مسئول حفاظت از تایر هستند نیز همچنین، مانند پره‌های موتور هواپیما طراحی‌شده‌اند تا بتوانند نیروی روبه‌جلو و بالابرنده مناسبی برای حرکت تایر، فراهم نمایند.

با استفاده از روتورهای چرخشی در هر گوشه تایر، می‌توان خودرویی را که از این تایرهای خلاقانه استفاده می‌کند، یک کوادکوپتر (Quadcopter) نامید. کوادکوپتری که تایرهایی با این ویژگی‌ها روی آن را، بیشتر در فیلم‌ها دیده باشیم.
اگرچه، ایده طراحی و ساخت این تایر، بسیار جذاب و خوشایند است اما به کار بردن این تایرهای نوین، روی خودروها یک چالش دیگری است که باید حل شود. شرکت گودیر، پیشنهاد داده که چنین تایرهایی، می‌توانند از نیروی محرکه مغناطیسی، هم درروی زمین و هم‌روی هوا، استفاده نمایند.

چنین سیستمی، بدون شک می‌تواند یک تایر بدون اصطکاک را به وجود آورد؛ اما چنین فناوری که بتواند با استفاده از نیروی مغناطیسی و روتورهای چرخشی، هیچ نیروی اصطکاک یا درواقع هیچ نیروی مزاحمی تولید نکند، هنوز یک مسئله علمی –تخیلی است.
این تایرها، هم‌چنین، می‌توانند از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل شرایط مختلف، داده‌ها و ارتباط با خودرو به‌منظور ارسال اطلاعات، استفاده نمایند. فرایندی که می‌تواند، این طرح مفهومی جذاب را یک تایر خودتنظیم شونده هوشمند، قرار دهد؛ اما این‌گونه فناوری‌ها، هنوز در مرحله ابتدایی خود به سر بده و به شکوفایی نرسیده‌اند.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اولین نمونه از تویوتا سوپرا مدل 2020 با پیشرانه 2JZ تولید شد

اورگرند چین بزرگترین سازنده خودروهای برقی خواهد شد

لامبورگینی اونتادور با تیونینگ لیبرتی واک و اینفینیت موتوراسپرت

مدیرعامل امدادخودرو سایپا خبرداد: آماده‌باش امدادخودرو سایپا در شش استان در معرض سیل کشور

رنجرور در نبرد حقوقی با لندویند چین پیروز شد

نیسان لیف اولین خودروی برقی که به رکورد فروش 400 هزار دستگاه رسید

مرسدس بنز G63 ضدگلوله با تیونینگ اینکاس معرفی شد

بررسی مزدا 3 جدید؛ چرخش استراتژی به سمت الگوهای تویوتا

افزایش قدرت فورد فیستا ST با اپلیکیشن Mountune

استارت‌آپ حمل‌ ونقلی اوبار چگونه متولد شد؟

پیش‌بینی رشد سهام خودروسازان در هفته آخر اسفند و تعطیلات نوروز

شاسی فیبرکربن اختصاصی مک لارن رونمایی شد

امدادرسانی ویژه ایران خودروبه مناطق سیل زده

آسفالت‌ خوری به توان 9!

10 اتفاق مهم حمل‌ و نقلی در سال 1397

بررسی‌ راه‌ حل‌های ممکن برای استفاده از تلفن همراه حین رانندگی

گاوهای خشمگین سنت آگاتا در جزیره

فعالیت ویژه تاکسی گردشگری تهران در ایام نوروز

کلکسیون خودرو‌های جاستین تیمبرلیک و جسیکا بیل

اعزام 14 اکیپ ویژه امدادی به مناطق سیل‌زده استان گلستان

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک پارسیان
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک توسعه و تعاون
  • بانک گردشگری