خودرو‌هایی که رنگ‌های خاصشان، ارزش آن‌ها را بالا برده است خودرو

خودرو‌هایی که رنگ‌های خاصشان، ارزش آن‌ها را بالا برده است

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - وبسایت چرخان: رنگ خودرو، ویژگی که می‌تواند به‌تنهایی عامل مهمی در جذابیت بخشیدن به یک خودرو و یا از چهره انداختن آن باشد. در صنعت خودرو، یک نظریه جالبی وجود دارد. این نظریه به ما می‌گوید که هر چه طیف رنگ‌های خودرویی یک شرکت، بیشتر باشد، نشان از قوی‌تر بودن اقتصاد و داشتن سرمایه بیشتر توسط آن شرکت است.
با این‌ وجود، هم در ایران و هم کشورهای دیگر، رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای جزء آن دسته از رنگ‌هایی هستند که بیشترین تعداد خودرو را درون خود،دارند. دلیل انتخاب بیشتر این رنگ‌ها توسط مردم، نه جذابیت آن‌ها بلکه فروش ساده‌تر خودروهایی است که با این رنگ‌ها انتخاب‌شده‌اند. اگرچه گاهی اوقات، همین سه رنگ نیز به زیبایی، روی بدنه خودرو می‌نشینند.
بااین‌حال، انتخاب یک رنگ خاص و مناسب روی یک خودروی جذاب، می‌تواند تا مقدار قابل‌توجهی، ارزش آن خودرو را بالا ببرد. در طول این سال‌ها، رنگ‌های نمادین، جذاب و گاهی تفننی وجود داشته‌اند که خودروسازان با قرار دادن آن‌ها روی محصولاتشان، ارزش آن خودرو را برای سال‌ها و حتی دهه‌ها بالابرده‌اند.
کرایسلر/دوج- رنگ‌های شفاف و خاص

در اواخر دهه 70 میلادی، شرکت آمریکایی کرایسلر، اولین مدل‌های چلنجر خود را بارنگ‌های شاخص و جذابی ارائه می‌کرد. در سال 2010 و به مناسبت چهل‌ساله شدن این خودروی اسپرت عضلانی، کرایسلر تصمیم به‌قرار دادن یک سری رنگ‌های خاص، شفاف و نمادین برای این خودرو کرد تا بتواند علاوه بر شاخصه‌های قدرتی و طراحی، رنگ چلنجر را نیز به رخ رقیبان بکشد.
با بازگشت به سال 1970، مشتری می‌توانست با پرداخت 15 دلار هزینه بیشتر (با نرخ تورم جهانی، در حال حاضر،)، رنگ جذاب خود را سفارش دهد. این یعنی با طراحی داخلی سفیدرنگ و آن رنگ خاص،20 درصد به ارزش نهایی خودرو اضافه می‌شد.
سوبارو-رنگ آبی موسوم به میکا

زمانی که صحبت از خودروهای نمادین می‌شود، پای سوبارو و خودروی مسابقه‌ای که بارنگ آبی میکا و در سال 1993، به میدان آمده بود نیز به بحث باز می‌شود. افسانه‌ای که هیچ‌گاه نمی‌توان آن را فراموش کرد. این ژاپنی مسابقه‌ای، با یک رنگ آبی خاص به همراه رینگ‌های طلایی‌رنگی ارائه‌شده بود که جذابیت خاصی به خودرو می‌بخشید.
ترکیب رنگی خاصی که می‌توانست ارزش خودرو را بیش‌ازپیش بالابرده و مشتری‌های بیشتری به سمت این سوبارو جذب کند.
دوج وایپر- رنگ صدفی (خاکستری مایل به آبی)

بر روی آخرین نسل از دوج وایپر اسپرت، می‌توان این رنگ منحصربه‌فرد و درخشان نقره‌ای را پیدا کرد. دوج برای هر چه خاص‌تر کردن خودروی قدرتمند وایپر خود، سعی در استفاده از رنگ‌های خاصی روی آن کرد. برای خاص‌تر شدن بیشتر نیز، دوج برنامه‌ای ویژه بانام «یک از یک» را معرفی کرد.
رنگ وایپرهای «یک از یک»، به‌صورت کامل توسط دست، زده می‌شد و فرایند رنگ زدن آن‌ها نیز چیزی حدود 140 ساعت زمان می‌برد.
TVR-رنگ نقره‌ای متغیر

خودروی اسپرت بریتانیایی TVR، از رنگ فوق‌العاده خاصی استفاده می‌کرد که بسته به تابش نور خورشید و زاویه‌ای که شخص به آن نگاه می‌کند، تغییر می‌کرد. رنگ موسوم به Reflex Spice، رنگی بسیار نادر و با پایه نارنجی بوده که می‌تواند به سمت ارغوانی متمایل به آبی دربیاید. بااین‌حال، رنگ منحصربه‌فرد TVR تا هزار دلار بر ارزش نهایی خودرو اضافه می‌کرد.
در نگاه اول، رنگ خودرو، به‌صورت استاندارد، طلایی یا نقره‌ای است اما با تغییر زاویه دید و همچنین تغییر تابش نور، این رنگ جذاب نیز تغییر می‌کند.
مک لارن F1 LM-نارنجی پاپایا

در سال 1968، مک لارن برای اینکه خودروهای خود را نسبت به رقیبان خود، خاص نشان دهد، از رنگ نارنجی در خودروی فرمول یک خود استفاده کرد. رنگی که توانست هم بازخوردهای مثبتی را به همراه داشته باشد و هم موفقیت‌های جلبی را به دست آورد.
اگرچه، نارنجی، رنگ متمایزکننده خودروهای مک لارن با دیگر شرکت‌ها نیست اما این شرکت، به‌افتخار بروس مک لارن، رنگ خاص نارنجی پاپایا (Papaya) را به تن خودروی F1 LM خود کرد.
بی ام و M3-آبی استوریل (Estoril)

شاخه M خودروهای شرکت باواریایی بی ام و، همیشه دارای رنگ‌هایی بوده‌اند که خود را از رنگ‌های سنتی مشکی، سفید و نقره‌ای جدا کرده‌اند. اگرچه در این کلاس خودرویی، رنگ‌های نادری وجود داشته‌اند اما آبی استوریل را می‌توان خاص‌ترین و نمادین‌ترین رنگ این گروه خاص معرفی کرد.
باوجوداینکه قیمت‌گذاری روی این‌طور رنگ‌های خاص، سخت است، اما خودروی M3 بارنگ آبی استوریل، می‌تواند به فروشنده، ضمانت صددرصدی قیمت عالی را برای فروش بدهد.
لامبورگینی دایابلو-ارغوانی

نسخه خاص SE30 لامبورگینی دایابلو (Diablo)، یک خودروی مسابقه‌ای و البته خیابانی بود که قدرت و طراحی بی‌نظیری را به راننده خود هدیه می‌داد. در کنار طراحی و شاخصه‌های فنی، این دایابلو، دارای یک رنگ خاص و جذاب ارغوانی متالیک نیز بود.
شاید برایتان جالب باشد که امروزه، قیمت دایابلو معمولی برای کلکسیون داران، چیزی بین 100 تا 200 هزار دلار است. این در حالی است که دایابلو بارنگ ارغوانی خاص، حدود دو برابر نسخه معمولی خود، قیمت‌گذاری می‌شود.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

اولین نمونه از تویوتا سوپرا مدل 2020 با پیشرانه 2JZ تولید شد

اورگرند چین بزرگترین سازنده خودروهای برقی خواهد شد

لامبورگینی اونتادور با تیونینگ لیبرتی واک و اینفینیت موتوراسپرت

مدیرعامل امدادخودرو سایپا خبرداد: آماده‌باش امدادخودرو سایپا در شش استان در معرض سیل کشور

رنجرور در نبرد حقوقی با لندویند چین پیروز شد

نیسان لیف اولین خودروی برقی که به رکورد فروش 400 هزار دستگاه رسید

مرسدس بنز G63 ضدگلوله با تیونینگ اینکاس معرفی شد

بررسی مزدا 3 جدید؛ چرخش استراتژی به سمت الگوهای تویوتا

افزایش قدرت فورد فیستا ST با اپلیکیشن Mountune

استارت‌آپ حمل‌ ونقلی اوبار چگونه متولد شد؟

پیش‌بینی رشد سهام خودروسازان در هفته آخر اسفند و تعطیلات نوروز

شاسی فیبرکربن اختصاصی مک لارن رونمایی شد

امدادرسانی ویژه ایران خودروبه مناطق سیل زده

آسفالت‌ خوری به توان 9!

10 اتفاق مهم حمل‌ و نقلی در سال 1397

بررسی‌ راه‌ حل‌های ممکن برای استفاده از تلفن همراه حین رانندگی

گاوهای خشمگین سنت آگاتا در جزیره

فعالیت ویژه تاکسی گردشگری تهران در ایام نوروز

کلکسیون خودرو‌های جاستین تیمبرلیک و جسیکا بیل

اعزام 14 اکیپ ویژه امدادی به مناطق سیل‌زده استان گلستان

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک پارسیان
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک توسعه و تعاون
  • بانک گردشگری