از سرگیری پرواز تهران_ یاسوج پس از 9 ماه + تصاویر کار و تعاون

از سرگیری پرواز تهران_ یاسوج پس از 9 ماه + تصاویر

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - صبح امروز جمعه، 21 دی ماه پس از 9 ماه تعطیلی، اولین پرواز" تهران _یاسوج" در این فرودگاه بر زمین نشست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلام محمد زارعی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی که از مسافران پرواز امروز "تهران - یاسوج" بود توضیح داد: شرایط ایمنی برای انجام پروازهای فرودگاه یاسوج با شرکت هواپیمایی ماهان مطلوب است.
وی افزود: با توجه به فراهم شدن شرایط موجود در فرودگاه یاسوج و ایمنی پروازها و همچنین استقبال مردم، مسئولان و مدیران اجرایی امیدوارم پروازهای فرودگاه یاسوج با قوت و جدیت استمرار یابد.
زارعی با بیان اینکه تعداد پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در فاز نخست دو روز در هفته است، اظهارکرد: با تلاش مجموعه مسئولان اجرایی استان و استقبال مردم پروازها به صورت هفتگی برقرار خواهد شد. همچنین در حال رایزنی با شرکت هواپیمایی قشم ایر هستیم که نسبت به برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج هم اقدام کند.
همچنین علی محسنیان، مدیر فرودگاه یاسوج نیز شرایط پروازی و تجهیزات و امکانات موجود در این فرودگاه را مناسب برای انجام پروازهای ایمن دانست و گفت: نخستین پرواز امروز با 42 مسافر از تهران و بالعکس انجام شد. ساعت پرواز روز جمعه شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به یاسوج 7:40 دقیقه و ساعت برگشت نیز ساعت 9:40 دقیقه از یاسوج به تهران خواهد بود. همچنین ساعت پرواز روز دوشنبه از تهران به یاسوج و بالعکس نیز به ترتیب 12:10 و 14:10 دقیقه خواهد بود.
مدیر فرودگاه یاسوج ادامه داد: ظرفیت مسافر هواپیمای اختصاص یافته به پرواز یاسوج نیز 90 نفر است.

پیش از این مدیر فرودگاه یاسوج از برقراری مجدد پروازهای هفتگی این فرودگاه با دستور وزیر راه و شهرسازی از 21 دی ماه خبر داده و گفته بود، شرکت هواپیمایی ماهان در فاز اول برای برنامه زمستانی اقدام به برقراری دو پرواز هفتگی به فرودگاه یاسوج کرده است.
محسنیان با اقتصادی دانستن پرواز تهران یاسوج گفت: بر اساس اعلام کتبی ایرلاین اصلی قبلی، یعنی شرکت آسمان، ضریب اشغال صندلی در فرودگاه یاسوج 87 درصد است. این ضریب در میانگین کل سال، در صنعت هوانوردی و فرودگاهی یک ضریب بسیار قابل قبول و منطقی است.
وی افزود: هرچند اکنون متاثر از شرایط اجتماعی و روانی جو پس از سانحه هستیم، اما تقاضای صندلی در فرودگاه یاسوج کشش تقاضا برای دو پرواز روزانه را ایجاد می‌کند.
مدیر فرودگاه یاسوج با بیان اینکه مذاکره با سایر شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز در این فرودگاه ادامه دارد، تاکید کرد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به تمام وظایف و تعهدهای خود در بهسازی و تجهیز فرودگاه یاسوج عمل کرده و امروز دارای تمام امکانات زیرساختی و تجهیزاتی متناسب عملیاتی است. در این راستا طی سه سال گذشته مبلغ 30 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت و 15 میلیارد تومان در حوزه هزینه‌های جاری فرودگاه اعتبار صرف شده و اکنون در بهترین شرایط عملیاتی و تجهیزاتی قرار دارد.
محسنیان در ادامه به تشریح علت قطع پروازهای تهران-یاسوج هواپیمایی آتا پرداخت و گفت: علت این موضوع، مسائل و مشکلات حقوقی بود که برای ناوگان «امبرائر» شرکت هواپیمایی آتا پیش آمد. باقی هواپیماهای شرکت آتا با مشخصات فرودگاه یاسوج و شرایط اقتصادی پرواز همخوان نیستند و به همین دلیل این پروازها متوقف شد.

به گفته وی، هواپیماهایی با بدنه متوسط همچون فوکر 100، RJ و BAe قابلیت نشست و برخاست در فرودگاه یاسوج را دارند.
این مدیر فرودگاهی در ادامه با اشاره به موضوع تغییر مسیر تهران-یاسوج-تهران گفت: موضوع تغییر مسیر هوایی W144 در مسیر تهران-یاسوج-تهران تابه حال هیچگاه از جانب مسئولان فرودگاهی یا هوانوردی مطرح نشده است، بلکه این موضوع در ماه‌های اول پس از سانحه توسط برخی مسئولین مطرح شد.
وی ادامه داد: از نظر ما مسیر هوایی فعلی یک مسیر ایمن است. خیلی از مسیرهای هوایی کشور بر فراز کوه‌ها و قلل مرتفع می‌گذرند. این موضوع دلیل بر ناایمن بودن این مسیرها نیست. آنچه که ایمنی مسیرهای هوانوردی را به مخاطره می‌اندازد، نادیده گرفتن قوانین هوانوردی است. بدیهی است که قوانین هوانوردی در هر مسیری رعایت نشود، می‌تواند آن مسیر را ناایمن کند و ممکن است موجب بروز سانحه شود.
29 بهمن سال 96 بود که هواپیمای atr72 شرکت هواپیمایی آسمان با 66 مسافر در ارتفاعات دنا سقوط کرد و پروازهای این فرودگاه تعطیل شد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ویدئو / با بزرگترین هواپیمای جهان آشنا شوید

درخواست کارگروه «کاهش آلودگی هوا» از وزارت راه

بررسی سخت و زیان آوری شغل آتش نشانی در وزارت کار

مقایسه سن مسوولان وزارت کار در دوره ربیعی و شریعتمداری

ترافیک روان در محورهای مواصلاتی مازندران

مشمولین بسته حمایتی به شماره #4*4* پیامک بزنند

واریز بسته حمایتی دولت به حساب همه بیمه‌شدگان واجد شرایط تا شامگاه امروز

واکنش معاون وزیر کار درباره سن مدیران این وزارتخانه

راننده محور شدن بیمه شخص ثالث به مفهوم صدور بیمه‌نامه برای هر راننده نیست

بازدید سرزده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شعبه 19 تامین اجتماعی

استخدام طراح وب سایت و کاربر کامپیوتر در بازار بین المللی

پلاسکوی جدید تا مهر 1399 ساخته می‌شود

تولید اعضای اوپک پلاس چه میزان کاهش خواهد یافت؟

جوابیه وزارت کار درباره استانداران

ساختمانی فاخر به جای پلاسکو ساخته می‌شود

استخدام کارشناس ارشد مهندسی صنایع در یک شرکت

وضعیت حمل و نقل هوایی ایران از آغاز تا 97

چشم انداز بازار مسکن در سال آینده + قیمت

کارگران هم بالاخره سبد کالا گرفتند

تسهیلات جدید اشتغالزایی به زودی ابلاغ می‌شود

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک گردشگری
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد