مدیرعامل هلدینگ آذین خودرو: سیاست زدگی، صنعت خودروسازی را به خاک سیاه نشاند گفتگو

مدیرعامل هلدینگ آذین خودرو:                        سیاست زدگی، صنعت خودروسازی را به خاک سیاه نشاند

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - مهندس رضایی گفت: متاسفانه در کشور ما از همان ابتدا این صنعت سیاسی شد و ورود سیاست به آن، این صنعت را به خاک سیاه نشاند.
برنامه "مناظره اقتصادی" رادیو گفت و گو پیرامون موضوع افزایش قیمت خودرو، بایدها و نبایدها و با حضور مهندس رضا رضایی مدیرعامل هلدینگ آذین خودرو و قطعه ساز روی آنتن رفت.
مهندس رضایی در مصاحبه با رادیو گفت و گو اظهار کرد: مسئله صنعت و قطعات خودرو امروز جزو صنایع استراتژیک کشورها محسوب می شود، چراکه حدود 10درصد تولید ناخالص ملی کشورها را تشکیل داده و شاغلین زیادی را به خود جذب کرده است.
وی افزود: صنعت قطعه سازی یکی از حلقه های پیچیده صنعت خودروسازی است و دولت ها برای این صنعت قوانینی را وضع می کنند و به قراردادهای دو جانبه تن می دهند. زیرا در توسعه کلان اقتصادی کشورها نقش بسیار پررنگی را ایفا می کند.
مدیرعامل هلدینگ آذین خودرو گفت: متاسفانه در کشور ما از همان ابتدا این صنعت سیاسی شد و ورود سیاست به آن، این صنعت را به خاک سیاه نشاند. مسئولان ذیربط باید قیمت متعادلی را به خودروسازان بدهند و یا اینکه دولت ورودکند تا مردم برای خرید خودرو کمتر هزینه کنند.
این قطعه ساز همچنین بیان داشت: خودروسازان یک قیمت تمام شده ای دارند زیرا 80 درصد آنها با قطعه سازان، طرف هستند. در شش ماه اخیر به خاطر عدم تصمیم گیری صحیح از سوی دولت240 هزار نفر در این صنعت بیکار شده اند.
مهندس رضایی در ادامه تأکیدکرد: حاکمیت و وزارتخانه ها نباید اجازه دهند صنعت استراتژیک خودروسازی و قطعه سازی بیش از این دچار از هم پاشیدگی شود.
مدیرعامل هلدینگ آذین خودرو یادآور شد: وضعیت فعلی خودرو در ایران به برنامه ها و هدف گذاری غلط بیست سال قبل حاکمیت و نمایندگان مجلس برمی گردد. الان افزایش قیمتی در کار نیست، وقتی قیمت مواد اولیه برای خودروسازی سه برابر شده است تکلیف چیست؟ طبیعتاً باید قیمت خودرو را به روز رسانی کرد اما در کنار آن باید نظارت حاکمیتی هم وجود داشته باشد.
وی اذعان کرد: ما می دانیم که این خودروها شایسته ملت ایران نیست و کیفیت آن ها هم پایین است. اما الان در شرایط جنگ اقتصادی به سر می بریم دولت به جای اینکه به تولید کمک کند مدیرعامل بانک مرکزی هرروز بخش نامه صادر می کند و سد راه تأمین نقدینگی تولیدکنندگان می شود.
این قطعه ساز عنوان کرد: در شرایط فعلی چاره ای جز به روزرسانی قیمت خودرو نیست اما برای رعایت عدالت، دولت و مجلس باید ناظر قرار دهند و قیمت ها را مشخص کنند. در حال حاضر قطعه سازان در حال نابودی اند و اگر تا دو ماه آینده قیمت ها به روز نشود بیش از یک میلیون نفر در این صنعت مضمحل خواهندشد



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

رضایی‌کوچی: اعتبار 12 هزار میلیاردی برای پرداخت بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی

افتتاح پروژه ساختمان پلاسکو تا سال 99 بعید به نظر می رسد

مسئولان باید پاسخگوی بودجه دریافتی از جیب ملت باشند

متناسب با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم منابع لازم پیش‌بینی شده است

تحلیلگر مسائل اقتصادی: طرح استانی شدن پرداخت یارانه ها بازی سیاسی است

عدم پرداخت سهم وزارت نیرو از عوارض برق قبوض مشترکان

واریز بسته حمایتی تامین اجتماعی از امروز

کاهش قیمت کالاها در گرو واقعی شدن نرخ ارز است

قیمت بلیط‌ پروازهای استانی در انحصار ایرلاین ها

تسویه بدهی‌های دولت با نفت‌خام در بورس زد و بند را افزایش می‌دهد

ردیف ها و تبصره های فاقد عملکرد از بودجه 98 حذف می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: چاره ای جز قطع یارانه دهک های بالا نداریم

معاون اقتصادی اتاق اصناف ایران: گرانی کالاها ناشی از سوء مدیریت است

بسیاری از اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی در چند مجموعه عضو هستند

خودروسازان به مرگ می گیرند تا مردم به تب راضی شوند

احداث کارخانجات ام دی اف در شمال نادرست بود

اسدالله عسگر اولادی اعلام کرد: دیگر کار صادرات انجام نخواهم داد!

توان تسهیلات‌دهی بانک‌های دولتی افزایش می‌یابد/تعیین آب بها برای دستگاه‌های اجرایی در 98

مدیر کل پیشگیری و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: علت توقف طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق را باید از استانداری پرسید

بسیاری از اعضای هیات مدیره شرکت ها در چند مجموعه عضو هستند

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک گردشگری
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد