برگزارکننده رویداد استارت آپ "همفکری" عنوان کرد: تکنیک مهم شرکتهای استارت آپی برای فروش بیشتر گفتگو

برگزارکننده رویداد استارت آپ "همفکری" عنوان کرد:                        تکنیک مهم شرکتهای استارت آپی برای فروش بیشتر

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - توکلی گفت: یکی از شیوه های شرکت های استارت آپی در کشور ما و دنیا برای فروش بیشتر، خود را بر سر زبان ها انداختن است که این کار با خلاقیت ممکن است.
برنامه "ضرب سکه" رادیو گفت و گو با موضوع اینکه آیا اهداف شرکت های دانش بنیان با کمک استارت آپ ها سریعتر محقق می شود؟ و با حضور مهندس سید فرهود موسوی پورمهرام مدیرعامل شرکت دانش بنیان در زمینه عایق رطوبتی پلیمری ام سی آی و مهندس حمید توکلی برگزارکننده رویداد استارت آپ "همفکری" به روی آنتن رفت.
ضرب سکه: نقش استارت آپ ها در رسیدن شرکت های دانش بنیان به اهداف خود چیست؟
توکلی: یکی از راه هایی که می تواند در این راستا به شرکت های دانش بنیان کمک کند قرار گرفتن در یک جامعه استارت آپی است. اگر شرکت های دانش بنیان از شرکت استارت آپی بیشتر کمک بگیرند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند مسیر برای رسیدن به اهداف آنها هموارتر خواهد شد.
ضرب سکه: آیا می توان شرکت های دانش بنیان را استارت آپ نامید؟
توکلی: بله، شاید بتوان گفت اکثر شرکت های دانش بنیان به نوعی، شرکت های استارت آپ هم هستند. زیرا به خاطر ویژگی هایی که دارند توسط پارک های علم و فناوری دانش بنیان پذیرفته شده اند و از تسهیلاتی استفاده می کنند البته بعضی از شرکت های دانش بنیان هم هستند که جنس فعالیت آنها استارت آپی نیست.
ضرب سکه: آیا شرکت های استارت آپی در رساندن شرکت های دانش بنیان به اهداف خود موثر بوده اند یا خیر؟
پورمهرام: قطعا همکاری یک شرکت دانش بنیان با شرکت استارت آپی می تواند در بهبود روند دو شرکت کمک کند و سریعتر آن ها را به اهدافشان برساند.
ضرب سکه: استارت آپ چیست؟
توکلی: شرکت دانش بنیان، شرکتی است که کار علمی را آغاز کرده و از همان ابتدا مشتری دارد. به عنوان مثال یک شرکت دانش بنیان در حوزه صنعت نفت وسیله ای را ساخته و مشکل صنعت نفت را حل می کند. چنین شرکت دانش بنیانی از بابت مشتری مطمئن است و می داند فقط باید ابزاری بسازد که به شرکت ها بفروشد. شرکت دانش بنیانی که استارت آپی هم هست نسبت به آینده بلاتکلیف است چراکه باید آزمون و خطاهایی را انجام دهد تا روش درآمدزایی خود را مشخص نماید.
ضرب سکه: آیا شرکت های دانش بنیانی که استارت آپ نیستند می توانند از طریق آن ها به عنوان کنسرسیوم کار کنند؟
پورمهرام: این کمک دو طرفه است، یعنی شرکت های دانش بنیانی که استارت آپی نباشند می توانند از کمک یک شرکت استارت آپ استفاده کنند و قطعا استفاده یک شرکت دانش بنیان از شرکت استارت آپی باعث می شود شرکت استارت آپی از ابهام در پیدا کردن مشتری خارج شود. مهم این است که این دو شرکت یکدیگر را پیدا کرده و ایجاد ارتباط کنند. یکی از مهم ترین مشکلات شرکتهای دانش بنیان که نوپا هم هستند این است که نمی دانند چگونه محصول خود را بفروشند درحالیکه بازار برای این موضوع موجود است.
ضرب سکه: با توجه به عدم تمایل عموم ایرانیان به کار جمعی و همکاری و مشاوره آیا این موضوع در بین شرکتهای دانش بنیان و استارت آپی نیز وجود دارد؟
توکلی: شاید به طور کلی این فرهنگ همکاری وجود نداشته باشد اما ما در حال حرکت به این فرهنگ هستیم. این شرکت ها به دلیل نوپا بودن نیازمند رشد سریع هستند و باید گستره مشتری هایشان را شناسایی کنند. یکی از روش ها برای دستیابی به مشتری، مشارکت این شرکت ها با هم است. شرکت ها می توانند خدمات خود را به مشتریان دیگر شرکت ها عرضه کرده و در قبال این کار خدماتی را به شرکت مقابل ارائه دهند. در حال حاضر این اتفاق افتاده اما با ادامه آن سطح کشور بالاتر خواهد رفت.
ضرب سکه: آیا اندیشه همکاری در شرکتهای دانش بنیان و استارت آپی ایران شکل گرفته است؟
پورمهرام: در حال حاضر بیشتر بورس هایی که در دانشگاه ها اعطا می شود مربوط به پروژه رشته های میان رشته ای است و عملاً سیستم های تک رشته ای و پروژه های اینچنینی در حال منسوخ شدن هستند. در حوزه کسب و کار نیز قطعاً این مشارکت ها می تواند موثر واقع شود و موفقیت آنها سریعتر اتفاق بیفتد.
توکلی: برخی شرکت ها برای ادامه کار خود به تجربه دیگر شرکت ها نیاز دارند لذا باید پیش قدم شده و ابتدا تجربیات خود را به شرکت های مقابل ارائه دهند و فرهنگ کمک کردن متقابل را جا بیندازند که ما به سمت این فرهنگ حرکت کرده ایم.
ضرب سکه: چگونه می توان از تجربیات شرکت های استارت آپی برای فروش استفاده کرد؟
توکلی: یکی از شیوه های شرکت های استارت آپی در کشور ما و دنیا برای فروش بیشتر خود را بر سر زبان ها انداختن است که این کار با خلاقیت ممکن است. یک شرکت استارت آپی به جای هزینه تبلیغ سعی دارد با روش های مختلف رسانه ها را مجاب کند که به صورت رایگان برای او تبلیغ کنند. البته این کار سخت است اما شرکت های استارت آپی که جوان هستند راحت تر می توانند این مسیر را طی کنند.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

رئیس کمیسیون اصل90: «رونق تولید» باید از سوی سه قوه پیگیری شود!

لزوم برخورد شدید با تخلفات حادثه ساز

بانگاهی به شعار سال مطرح شد؛ بنگاه های تولیدی؛ یگان های رزمی در جنگ اقتصادی اند!

تحقق شعار «رونق تولید» به دور از شعار زدگی

رئیس اتاق ایران: دولت برای توسعه پایدار تولید، بخش خصوصی را در تصمیم گیری ها شرکت دهد

شرایط سخت خود به منزله یک فرصت است

مصباحی مقدم در مصاحبه با رادیوگفتگو: استفاده اول کالای ایرانی؛ خط مش اول مردم در سال «رونق تولید»

تحقق شعار سال با حمایت از صنایع کوچک

رونق تولید اقتضای منافع جمعی

رئیس اتحادیه کفاشان تهران: دولت بجای حمایت از تولید، برندهای خارجی را وارد بازار کرد

فوت 153 نفر در صحنه تصادف برون شهری

تحرک در تولید مسکن اولویت وزارت راه

آل اسحاق در مصاحبه با رادیوگفتگو: امکانات و سرمایه مالی و اجتماعی برای تحقق «رونق تولید» مهیاست

رونق اقتصادی در پرتو امید و نشاط

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: رشد تولید در فضای گلخانه ای اشتباه است

تولید داخلی با چالش های جدی مواجه است

هم افزایی لازمه تسریع در رفع مشکلات جامعه

حبیب اله انصاری تاکید کرد؛ کارت های اعتباری خرید کالا از الزامات سال «رونق تولید»

تخطی از سرعت مطمئنه عامل 26 درصد تصادفات

ضعف ساختار تولید از مهمترین مشکلات ایران

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک پارسیان
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک توسعه و تعاون
  • بانک گردشگری