نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس: عوارض آزادراه ها کم نمی شود گفتگو

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس:                        عوارض آزادراه ها کم نمی شود

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه توسعه سیستم الکترونیکی منجر به کاهش هزینه های نگهداری آزاد راه ها می شود، تاکید کرد: الکترونیکی شدن عوارض به معنای کاهش مبالغ نیست.
سیدهادی بهادری در برنامه "صبح و گفت وگو" الکترونیکی شدن عوارض آزادراه ها را منجر به کاهش وقت وهزینه دانست و افزود: «این مسئله در تخریب روسازی منجر به کاهش هزینه است ولی بدین معنا نیست که قرار است مبلغ کمتری برای عوارض پرداخت کنیم.»
وی پرداخت عوارض را برآمده از یک مدل مالی عنوان کرد و گفت: «زمانی به آزاد راه نیاز داریم که برای عبور، مسیرهای متعارف دیگری نیز وجود دارد؛ ولی قرار است در آزاد راه از مردم پولی دریافت شود. البته مردم مختار هستند از راه های دیگر استفاده کنند.»
بهادری خاطرنشان کرد :«در سطح کلان کشور کریدورهایی با نقش شمالی جنوبی و شرقی غربی وجود دارد و این کریدورها هم اینک دارای نواقص بسیاری است.»
همچنین خداداد مقبلی، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری با اشاره به انعقاد قراردادی به منظور الکترونیکی شدن دریافت عوارض به "صبح و گفت وگو" گفت: «4 آزاد راه مجهز به این سامانه خواهند شد و عوارض را الکترونیکی دریافت می کنند و مابقی آزاد راه ها برای سال 98 برنامه ریزی شده اند.»
وی در رابطه با هزینه بالای آزاد راه پردیس گفت: «میزان مبلغ به میزان هزینه شدن در آزاد راه بستگی دارد که باید از طریق عوارض تامین شود.»
مقبلی ادامه داد: «15 درصد عوارض صرف نگهداری جاری آزاد راه می شود و چون هزینه پرسنلی بهره برداری آزاد راه زیاد است، هزینه های نگهداری تکافوی درآمد آزاد راه را نمی کند.»
وی افزود: «دوربین هایی که در بالای گیت ها نصب شده، پلاک خوان بوده و بر اساس پلاک خودروها حساب کاربری مالک خودرو را شناسایی می کند و عوارض از حساب مالک کسر می شود.»
مقبلی گفت :«همچنین گیت هایی وجود دارد که برچسب عوارض را به فروش می رساند و در اختیار رانندگانی که اقدام به الکترونیکی کردن پرداخت عوارض خود نکرده اند، قرار می گیرد.»



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

هم افزایی لازمه تسریع در رفع مشکلات جامعه

حبیب اله انصاری تاکید کرد؛ کارت های اعتباری خرید کالا از الزامات سال «رونق تولید»

تخطی از سرعت مطمئنه عامل 26 درصد تصادفات

ضعف ساختار تولید از مهمترین مشکلات ایران

استقرار پرونده الکترونیک سلامت تا پایان بهار

یک اقتصاددان مطرح کرد؛ «رونق تولید»؛ شغل بیشتر، تورم کمتر...

کارشناس مسائل اقتصادی: برای تحقق شعارسال باید به قدرت بازدارنده اقتصادی دست یابیم

رونق تولید خنثی کننده تحریم ها

رونق تولید راه نجات کشور

رئیس اتاق بازرگانی تهران خواستار شد؛ دولت در سال "رونق تولید" مشوق های صادراتی را افزایش دهد!

لزوم ایجادپیوستگی در حلقه های زنجیره تولید

تکیه بر توان داخلی رمز موفقیت کشور

موسوی لارگانی: تحقق "رونق تولید"؛ ایستادگی در مقابل واردکنندگان سودجوست

بخش عمده اتلاف منابع مربوط به سوء مدیریت

پژوهشگر تاریخ معاصر: فدائیان اسلام سدهای پیش روی صنعت نفت را درهم شکستند

پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال 1398

جلوگیری از بروز حادثه رانندگی با رعایت قوانین

اتفاقات اقتصادی سال 97 در کشور خوشایندنبود

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی: مصوبه راهبردها و اقدامات فرهنگی حمایت از کالای ایرانی؛ راهگشای مسیری مستند برای پیگیری توسط دستگاه های نظارتی

افزایش ظرفیت در حمل و نقل ریلی

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک پارسیان
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک توسعه و تعاون
  • بانک گردشگری