نماینده سابق مجلس: قوه قضائیه با متخلفان در صنعت خودرو برخورد کند گفتگو

نماینده سابق مجلس:                        قوه قضائیه با متخلفان در صنعت خودرو برخورد کند

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - هادی حسینی گفت: دولت و مجلس سیاست گذاری کنند و قوه قضائیه هم با متخلفان برخورد نماید تا مردم بر اساس نیاز و توان خود خرید کنند و مانند سکه و طلا در بازار خودرو سرمایه گذاری نکنند.
برنامه "مناظره اقتصادی" رادیو گفت و گو پیرامون موضوع افزایش قیمت خودرو، بایدها و نبایدها و با حضور مهندس هادی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان کرد: متاسفانه خودرو در کشور ما از یک کالای استراتژیک به کالای لوکس سرمایه ای تبدیل شده درحالیکه در دنیا اینگونه نیست.
وی افزود: مشکل اینجاست که از دو دهه گذشته خودرو در زندگی مردم نقش اساسی پیدا کرده به طوری که مردم برای حفظ سرمایه خود در بازار خودرو سرمایه گذاری می کنند. بنابراین کاهش و یا افزایش قیمت خودرو به موضوع مهمی برای آحاد جامعه تبدیل شده است.
حسینی گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که اگر از خودروساز یا قطعه ساز حمایت کنیم به مردم فشار وارد می شود و اگر از مردم حمایت کنیم فشار به قطعه سازان و خودروسازان وارد خواهد شد. لذا باید سیستم عدالت را در این رابطه برقرار کنیم تا هیچ یک از طرفین دچار ضرر و زیان نشود. مردم سالهاست که بار سنگین جنگ و تورم و تحریم را به دوش می کشند و نباید کاری کنیم که فشار به آنها بیشتر شود.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: جمعیت بسیار زیاد قطعه سازان در ایران، سالهای سال با انواع مشکلات روبرو بودند و در حال حاضر فشارها به تولید کننده وارد می شود. مجلس و دولت باید ورود کنند و مسئله را به شکل اساسی حل نمایند تا مردم و قطعه سازان آسیبی نبینند.
وی یادآور شد: حاشیه بازار و سود با یک برنامه جامع، قابل اجراست که متاسفانه ما برنامه جامعی در این رابطه نداریم. در شرایطی که قطعه سازان ماه ها طلبکار می شوند و شرکت ها در آستانه تعطیلی قرار می گیرند و در نهایت چرخه مواد اولیه دچار بحران خواهد شد، بخش زیادی از سود به جیب دلالان می رود و کسی هم پاسخگو نیست.
حسینی تأکید کرد: حاکمیت به معنای دولت و مجلس و همه قوا باید یک استراتژی برای این صنعت بنویسند. متاسفانه شرایطی برای خودروساز فراهم گردیده که مجبور به بدعهدی به قطعه ساز و مردم شده است. حذف واسطه ها به معنای کاهش سود حاشیه بازار است. ضمن اینکه رسانه ها باید فرهنگ سازی کنند، قطعه سازان دقت لازم را به خرج دهند، دولت و مجلس سیاست گزاری کنند و قوه قضائیه هم با متخلفان برخورد نماید تا مردم بر اساس نیاز و توان خود خرید کنند و مانند سکه و طلا در بازار خودرو سرمایه گذاری نکنند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جریان نخبگان در کشور ما جاری نیست و نقطه اتصالی میان نخبگان دانشگاهی و عناصر فکری و اقتصادی و دولتی وجود ندارد و به همین خاطر همواره درگیر مسائل و گرفتاری ها می شویم.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

معرفی خریداران آلومینیوم المهدی و ایرالکو به دادگاه انقلاب

صادرات شیرخشک زمینه گرانی محصولات لبنی را فراهم کرد

سرپرست سازمان توسعه تجارت : تحریم ها مانع اصلی بازگشت ارز حاصل از صادرات به داخل کشورهستند

رضایی‌کوچی: اعتبار 12 هزار میلیاردی برای پرداخت بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی

افتتاح پروژه ساختمان پلاسکو تا سال 99 بعید به نظر می رسد

مسئولان باید پاسخگوی بودجه دریافتی از جیب ملت باشند

متناسب با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم منابع لازم پیش‌بینی شده است

تحلیلگر مسائل اقتصادی: طرح استانی شدن پرداخت یارانه ها بازی سیاسی است

عدم پرداخت سهم وزارت نیرو از عوارض برق قبوض مشترکان

واریز بسته حمایتی تامین اجتماعی از امروز

کاهش قیمت کالاها در گرو واقعی شدن نرخ ارز است

قیمت بلیط‌ پروازهای استانی در انحصار ایرلاین ها

تسویه بدهی‌های دولت با نفت‌خام در بورس زد و بند را افزایش می‌دهد

ردیف ها و تبصره های فاقد عملکرد از بودجه 98 حذف می شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: چاره ای جز قطع یارانه دهک های بالا نداریم

معاون اقتصادی اتاق اصناف ایران: گرانی کالاها ناشی از سوء مدیریت است

بسیاری از اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی در چند مجموعه عضو هستند

خودروسازان به مرگ می گیرند تا مردم به تب راضی شوند

احداث کارخانجات ام دی اف در شمال نادرست بود

اسدالله عسگر اولادی اعلام کرد: دیگر کار صادرات انجام نخواهم داد!

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک گردشگری
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد