کارشناس حوزه صنعت: ایران خودرو و سایپا را باید از دست دولت بگیریم گفتگو

کارشناس حوزه صنعت:                        ایران خودرو و سایپا را باید از دست دولت بگیریم

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - بیاتیان با تأکید بر اینکه خودروسازی باید به سمت خصوصی سازی پیش برود گفت: ایران خودرو و سایپا را باید از دولت بگیریم تا مردم مجبور نباشند هر خودروی بی کیفیت وبدون خدمات پس از فروش را خریداری کنند.
برنامه "مناظره اقتصادی" رادیو گفت و گو پیرامون موضوع افزایش قیمت خودرو، بایدها و نبایدها و با حضور مهندس سعید بیاتیان کارشناس حوزه صنعت و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی روی آنتن رفت.
نماینده سابق مجلس در ابتدای مطلب اظهار کرد: در دوره قبلی مجلس، قاطبه اعضای کمیسیون صنایع و معادن با قطعه سازان و خودروسازان متفق القول بودیم که قیمت باید در حاشیه بازار تعیین شود که امروز هم همین نظر را داریم.
بیاتیان افزود: ما واردات خودرو را ممنوع کردیم و در کنار آن، قیمت ارز جهش 4 تا 5 برابری پیدا کرد. الان در بدترین شرایط و وضعیت بحرانی می گوییم قیمت باید 5 درصد کمتر از قیمت حاشیه بازار باشد و این منطقی نیست. ما به قطعه ساز و خودروساز حق می دهیم اما مصرف کننده چه گناهی کرده است؟ مگر حقوق کارمندان و کارگران با دلار محاسبه می شود که قیمت را با دلار تعیین کنیم؟
کارشناس حوزه صنعت در مصاحبه با رادیو گفت وگو خاطرنشان کرد: شاید این کار در کوتاه مدت به نفع خودروسازان باشد اما در دراز مدت صنعت خودروسازی ما را زمین خواهد زد. البته اینکه واردات خودروهای خارجی را با تعرفه 40 درصد مجاز اعلام کنیم هم کار عاقلانه ای نیست.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در حال حاضر در یک نابسامانی و هرج و مرجی به سر می بریم که وزارت صنایع، سازمان حمایت، شورای رقابت، دولت و رئیس جمهور خود را صاحب این قصه نمی دانند. افزایش قیمت ها مورد تأیید هیچ سازمانی نیست و فقط این خودروسازان هستند اعلام می کنند.
بیاتیان گفت: اگر دولت و مجموعه حاکمیت، فضای فعلی را مدیریت نکنند وضعیتی را که سال گذشته در موسسات مالی و بانک ها دیدیم امسال در خودروسازی خواهیم دید که مردم در شرکت های داخلی ثبت نام کرده اند و در شب عید به پول خود نرسیده اند.
وی ادامه داد: بسیاری از اقتصاددانان اعلام کرده اند که تحریم ها کمتر از 20 درصد بر قیمت ها تأثیرگذار هستند. ضمن اینکه 90 درصد برخی از خودروهای ما ساخت داخل است و افزایش قیمت آنها ربطی به تحریم ها ندارد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه خودروسازی ما باید به سمت خصوصی سازی پیش برود به رادیو گفت وگو گفت: ایران خودرو و سایپا را باید از دولت بگیریم و فضا را رقابتی کنیم تا مردم مجبور نباشند هر خودروی بی کیفیت و بدون خدمات پس از فروش را خریداری کنند. قوای سه گانه و بخش خصوصی باید به اتفاق نظر برسند و خودروسازی را ساماندهی کنند.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مشاور معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره): ارائه تسهیلات به کارآفرینان کمیته امداد

الاکلنگ قیمت ارز و نرخ کالاهای اساسی

طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن؛ پایانی بر سوداگری بانک ها

تعیین سقف برای حقوق مدیران در سال 98

بی توجهی به پیشنهادات بخش خصوصی در بودجه 98

تنزل 4 پله‌ای رتبه ایران در رده‌بندی جهانی فضای کسب و کار

تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست رای لازم را کسب نکرد

واردات بدون انتقال ارز مجاز شد

هفته آینده؛ زمان تعیین تکلیف طرح‌های سه‌گانه تفحص ازشرکت فرودگاه‌ها، مسکن مهر و توزیع قیر رایگان

بانک مسکن به اعتبار 12 هزار میلیاردی نیاز ندارد؛ بودجه در تولید مسکن هزینه شود

تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش تصویب شد

کلیات طرح حمایت از پیام رسان های داخلی تصویب شد

شیوه سهمیه‌بندی سوخت شفاف شود/هر فرد در جامعه دارای سهمیه می‌شود یا هر خودرو؟

کاظم زاده: الزام تمام شرکت‌های باربری به دریافت مجوز فعالیت از سازمان راهداری

تحقیق و تفحص از بانک شهر تصویب شد

میزان نیاز کشور به کالاهای مختلف با راه اندازی سامانه تولید تا مصرف مشخص می شود

کیانپور: بانک مسکن به اعتبار 12 هزار میلیاردی نیاز ندارد؛ بودجه در تولید مسکن هزینه شود

اکبری: قاچاق دام مولد حربه دشمنان برای کاهش جمعیت دامی

مشکلات صنایع کوچک؛ از بازپرداخت تسهیلات تا صادرات

پرورش گاو نژاد بلژین بلو در ایران اقتصادی نیست

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک گردشگری
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • بانک آینده