سنگ یانگ رکستون DKR؛ 450 اسب بخار در سینه مبارز کره ای مسابقات داکار خودرو

سنگ یانگ رکستون DKR؛ 450 اسب بخار در سینه مبارز کره ای مسابقات داکار

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - سنگ یانگ یکی از خودروسازان کره ای است که در مقایسه با هیوندای و کیا شهرت کمتری دارد. این کمپانی تا همین چند سال پیش بیشتر به عنوان سازنده برخی از زشت ترین خودروهای جهان شناخته می شد.
1270_SsangYong-Rodius-2004
با سیاست جدیدی که سنگ یانگ در پیش گرفت، انقلابی در بخش طراحی رخ داد، طوری که مدل های فعلی این شرکت نه تنها دیگر زشت نیستند، بلکه در برخی موارد از زیبایی و استیل جذابی برخوردار هستند.
کراس اوور کوچک تیوولی بارزترین مثال در این مورد است که به خوبی پیشرفت سنگ یانگ در زمینه طراحی را نمایان می کند. اگر هم نگاهی به مفهومی های اخیر سنگ یانگ داشته باشیم، تقریبا همگی قبول خواهیم کرد که این برند در مسیر درستی قرار گرفته است.
SSANGYONG-Tivoli
رکستون دیگر مثالی است که می توان به آن اشاره نمود. این شاسی بلند سایز متوسط در فروردین ماه گذشته بود که وارد نسل جدید خود شد. نسل فعلی رکستون با همکاری استودیوی طراحی پینین فارینا توسعه یافته، به همین جهت نمای ظاهری آن بروزتر و مدرن تر از نسل قبلی احساس می شود.
رکستون سنگ یانگ
این نسل از رکستون حامل کد Y400 بوده و در برخی بازارها با پسوند G4 به فروش می رسد. با توجه به شاسی مستقل از بدنه و موتور توانمند، سنگ یانگ حساب ویژه ای رو قابلیت های آفرود این مدل باز کرده است.
به منظور نمایش قابلیت های بالای نسل کنونی رکستون، کره ای ها اخیرا نسخه مخصوص رالی آن را با پسوند DKR توسعه داده اند. همانطور که از این حروف می توان حرف زد، نسخه مورد بحث برای رقابت های رالی داکار 2019 آماده سازی شده است.
2019-ssangyong-sports-rexton-dkr-19-paris-dakar-rally-04-1118.jpg
رکستون DKR توسط بخش موتور اسپرت سنگ یانگ در اسپانیا توسعه یافته است. در همان نگاه نخست به این خودرو، بیننده متوجه می شود که با یک اتومبیل مخصوص رالی در مسیرهای شنی مواجه است.
به منظور ارتقای قابلیت های آفرود رکستون DKR، تغییرات زیادی هم در نمای ظاهری و هم در بخش فنی داده شده است. تغییرات ظاهری این نسخه به حدی است که تنها شباهت آن با مدل استاندارد را می توان در چراغ های اصلی دانست!
2019-ssangyong-sports-rexton-dkr-19-paris-dakar-rally-06-1118.jpg
در بخش فنی نیز دامنه تغییرات بسیار گسترده است، تقویت شاسی و سیستم تعلیق اولین اقدامی بوده که مهندسین سنگ یانگ انجام داده اند. بهره گیری از قفل دیفرانسیل خودکار، تعلیق های دوجناقی با کمک فنرها و فنرهای کششی ساخت شرکت پرآوازه King برخی از بهینه سازی ها در بخش فنی هستند.
2019-ssangyong-sports-rexton-dkr-19-paris-dakar-rally-10-1118.jpg
در کنار شاسی و سیستم تعلیق، در بخش پیشرانه هم تحول بزرگی رخ داده است. این شاسی بلند مسابقه ای، نیروی خود را از یک موتور 458 اسب بخاری V8 که در قسمت میانی نصب شده، دریافت می کند. نیروی این موتور از طریق گیربکس شش سرعته سکوئنشال ساخت شرکت SADEV به سمت چرخ های محور عقب ارسال می شود.
سنگ یانگ
به گفته سنگ یانگ، این شاسی بلند 1900 کیلوگرمی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 4.4 ثانیه زمان نیاز دارد و قادر است در مسیر مستقیم به نهایت سرعت 195 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
وظیفه متوقف کردن سنگ یانگ رکستون DKR بر عهده ترمزهای ساخت شرکت AP Racing (زیرمجموعه برمبو) گذاشته شده است. رینگ های 17 اینچی آلیاژی این خودرو نیز توسط لاستیک های مخصوص آفرود یوکوهاما Geolandar احاطه شده اند، این لاستیک ها به سیستم کنترل فشار باد از داخل کابین مجهز هستند.
2019-ssangyong-sports-rexton-dkr-19-paris-dakar-rally-07-1118.jpg (1)
در پشت فرمان رکستون DKR رانندگانی اسپانیایی به نام ها اسکار فورتس (Óscar Fuertes) و دیگو والخو (Diego Vallejo) خواهند نشست. این خودرو بین ششم الی هفدهم ژانویه در کلاس T1-3 به رقابت با سایرین خواهد پرداخت.
fccb5d8a-2019-ssangyong-rexton-dkr-1-768x511
بد نیست اشاره کنیم سنگ یانگ سال قبل نیز با نسخه ارتقا یافته از تیوولی در رالی داکار شرکت کرده و موفق به کسب رتبه 32 شده بود. حال باید منتظر ماند و دید که رکستون DKR می تواند در کسب جایگاهی بهتر رانندگان اسپانیایی را یاری کند یا خیر.



















ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بیمه بدنه تبدیل به ضرورت شده است؛ پیامدهای جانبی افزایش شدید قیمت خودرو در کشور

قیمت لاستیک خودرو 20 تا 32 درصد گران شد

قیمت جدید خودرو های تولید داخل در بازار تهران + جدول

استفاده از کامیون خودران ولوو در معدن

وارداتی‎های دپوشده؛ آخرین تیر ترکش دولت برای دور کردن آشفتگی از بازار

چهارستاره‌ها چهارده‎تایی شدند

ارتقاء و تولید نسل جدید موتورهای توربوشار و تنفس طبیعی ملی

خودرو‌های عجیب و غریب سلبریتی‌ها

افزایش عرضه خودرو با قیمت منطقی؛راه بازگرداندن مصرف‎کنندگان واقعی به بازار

در آستانه بحران

تدوین بسته جامع خودرو:‌ اصلاح قیمت‌ با افزایش تولید

نقشه مهلک خودروسازان برای منتقل کردن فشار مالی خریداران به نظام بانکی

لغو یا ویرایش اطلاعات درخواست کارت سوخت المثنی، امکان‌پذیر شد

پیشنهاد دونرخی کردن سوخت بر اساس نوع رانندگی

گزارش FIA از کاربرد یک قطعه ایمنی؛ هیلو چطور یک راننده را از ضربه مغزی نجات داد

سرنوشت نامعلوم خودروسازان چینی در کشور؛ سردرگم بین شرایط سیاسی و مشکلات گمرکی

محلول فلزات گران بهای کاتالیست در مگاموتور داخلی سازی شد

مدیرعامل شرکت زامیاد خبر داد: هدف گذاری زامیاد برای کسب نیمی از سهم بازار وانت کشور

بسته جامع صنعت خودرو تدوین شد

فروش ویژه جک S3 با قیمت قطعی آغاز شد + جدول

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه