یارمحمدی:کشتی های خارجی ایران را ترک کردند؛ باید به فکر حمایت از شناورهای ایرانی باشیم گفتگو

یارمحمدی:کشتی های خارجی ایران را ترک کردند؛ باید به فکر حمایت از شناورهای ایرانی باشیم

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به عدم حضور کشتی های خارجی در کشور، تمام وظیفه حمل کالا بر گردن کشتی های داخلی می افتد.

علیم یارمحمدی ، با اشاره به مشکلات حمل و نقل دریایی کشور، گفت: قطعا توسعه حمل و نقل دریایی یکی از اولویت ها و دغدغه های اصلی نمایندگان مجلس است و امروز این حوزه در قیاس با بخش های دیگر حمل و نقل از جمله حمل و نقل ریلی و جاده ای، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
بیش از 55 درصد جابه جایی و حمل کالا در کشور توسط ناوگان دریایی صورت می گیرد
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر اساس آمارها بیش از 55 درصد جابه جایی و حمل کالا در کشور توسط ناوگان دریایی صورت می گیرد، گفت: با توجه به نقش پررنگ حمل و نقل دریایی در اقتصاد کشور، حال این سوال پیش می آید که دولت چه برنامه و تسهیلاتی برای توسعه این ناوگان در نظر گرفته است.


کشتی ایرانی در بنادر اروپا
کشتی های خارجی ایران را ترک کردند؛ باید به فکر حمایت از شناورهای ایرانی باشیم
وی افزود: بعد از توافق هسته ای و تعاملات ایران با کشورهای دیگر، شاهد حضور کشتی و شناورهای خارجی و بین المللی در اسکله های جنوبی ایران بودیم، اما با توجه به آغاز تحریم های آمریکا علیه کشورمان، تردد کشتی های خارجی به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت و در این زمان است که ما به توان و ظرفیت داخلی حمل و نقل دریایی نیازمند هستیم.
سطح انتظارات از حمل و نقل دریایی با میزان حمایت ها تناسب ندارد
با توجه به عدم حضور کشتی های خارجی در اسکله های کشور، تمام وظیفه حمل و جابه جایی کالا بر گردن کشتی های داخلی می افتد، اما این مسئله قابل توجه است که سطح انتظارات‌مسئولان از حمل و نقل دریایی با میزان حمایت‌هاتناسب ندارد
یارمحمدی ادامه داد: با توجه به عدم حضور کشتی های خارجی در اسکله های کشور، تمام وظیفه حمل و جابه جایی کالا بر گردن کشتی های داخلی می افتد، اما این مسئله قابل توجه است که سطح انتظارات مسئولان از حمل و نقل دریایی با میزان حمایت ها تناسب ندارد.
فرسودگی شناور و کشتی ها مشکل اساسی ناوگان حمل و نقل دریایی
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: امروز یکی از مشکلات اساسی ناوگان حمل و نقل دریایی معضل فرسودگی شناور و کشتی ها است، به طوری کنونی این ناوگان طول عمر بسیار بالایی دارد و در شرایط کنونی اصلاح ساختار و نوسازی کشتی ها بسیار ضروری است.
سن کشتی های ایران چندین برابر میانگین جهانی است
وی گفت: کشورهای پیش رو در صنعت دریانوردی و حمل و نقل دریایی به گونه ای سیاست گذاری و برنامه ریزی می کنند که همواره طول عمر ناوگانشان حدود 10 سال است، اما متأسفانه به علت عدم حمایت از این حوزه، سن کشتی های ما چندین برابر میانگین جهانی است.
درگیری ناوگان حمل و نقل دریایی برای تأمین سوخت با قیمت مناسب
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی ناوگان حمل و نقل دریایی، تأمین سوخت با قیمت مناسب است، متأسفانه امروز کشتی ها برای جابه جایی کالاها حتی کالاهای اساسی مجبور هستند که از ارز آزاد برای خرید سوخت استفاده کنند که این مسئله مشکلاتی را برای آن ها ایجاد کرده است./
پایان پیام


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

77 هزار میلیارد تومان برای تهاتر بدهی ها تخصیص شد

بررسی گزارش اولیه از واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه

نقش انتزاع بخش‌های کشاورزی و صنعت در ساماندهی بازار محصولات لبنی

تخلفات بانکی را گزارش دهید تا مجلس پیگیری کند

نماینده مجلس: باید اعتماد مردم را جلب کنیم که طرح های اقتصادی مجلس به نفع آنهاست

تعطیلی خودروسازی‌ها به نفع کشور است

لزوم تسریع در رفع مشکلات کارگران هفت تپه

بازار دوم آزاد ارز در چه صورت ایجاد می شود؟

صنعت غذا صنعتی قابل اتکا برای تقویت تولید ملی

میزان سواد مالی در کشور جا برای رشد دارد

شجاعی در مصاحبه با رادیو گفت و گو: لوگوی واحد سازمان های اسلامی؛ راهی برای پیشرفت صنعت غذایی حلال

احیای کارت سوخت مرحله نخست سهمیه بندی است

افزایش قیمت خودروها به شرط افزایش کیفیت‌شان انجام می شود/ کمیسیون صنایع با افزایش قیمت موافق نیست

بدری: افزایش 120 میلیونی خرید یک آسانسور برای ساختمان/ فروش ارزان تجهیزات ساختمانی کلید کاهش قیمت مسکن

روند بانک‌ها در حمایت از تولید ملی اصلاح شود

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران ایران پاسخ داد: چرا گندم ایرانی قاچاق می شود؟

رئیس انجمن حسابرسی کشور: سبقت ایران در پولشویی از کشورهای همجوار

رییس مجمع عالی واردات: رشد صنعت غذای حلال، کشور را تک محصولی بودن خارج می کند

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی: برای سامانه مبارزه با قاچاق بودجه ای به ما نداده اند

بازگشت کارت سوخت راه حل رسمی دولت برای کنترل مصرف بنزین

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه