عضو کمیسیون انرژی مجلس: سهمیه بندی یکی از ضرورت های مبارزه با قاچاق سوخت است گفتگو

عضو کمیسیون انرژی مجلس:                        سهمیه بندی یکی از ضرورت های مبارزه با قاچاق سوخت است

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - خادمی گفت: یکی از راهکارهای کاهش قاچاق سهمیه بندی سوخت است و برای کسانی که مصرف بیشتری دارند باید یک قیمت دومی درنظر گرفته شود.
هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص ضرورت مبارزه با قاچاق سوخت، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 20 میلیون لیتر قاچاق سوخت از کشور انجام می گیرد اگرچه رقم ثابتی وجود ندارد، از طرفی هم مصرف سوخت در کشور افزایش یافته و مجبور به واردات هستیم.
وی افزود: علی رغم داشتن ذخایر نفتی و گازی هنوز یک کشور تک محصولی هستیم که نفت خام را می فروشیم و سوخت را وارد می کنیم و علاوه بر این موضوع وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ما به گونه ای نیست که قیمت حامل های انرژی را بر اساس نرخ جهانی قیمت گذاری کنیم.
نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: یکی از مشکلات اقتصادی ما معطوف به عدم توانایی در حفظ ارزش پول ملی است به عنوان مثال اگر در حال حاضر بنزین با قیمت 10 هزار تومان هم عرضه شود اما در 6 ماه آتی ارزش پول ملی ما کاهش می یابد که موجب می شود همین مبلغ هم برای قیمت سوخت ارزان به نظر بیاید.
خادمی ادامه داد: در 40 سال گذشته تنها به خام فروشی اکتفا کرده و واردکننده بنزین بوده ایم و اقدام به احداث پالایشگاه نکردیم چراکه بعضی از مسئولان معتقد بودند واردات بنزین صرفه بیشتری نسبت به ساخت پالایشگاه دارد اما در صورت داشتن پالایشگاه، نفت خام را به فرآورده های با ارزش دیگر تبدیل می کردیم که قابل تحریم نبودند و می توانستیم صادرات نیز انجام دهیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت از سال 92 می توانست با شیب ملایم قیمت سوخت را افزایش دهد که مردم تحت فشار قرار نگیرند و همچنین از به وجود آمدن وضع کنونی نیز جلوگیری شود، اما دولت در سال 96 لایحه افزایش 50 درصدی را به مجلس داد که این لایحه مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت چراکه شوک اقتصادی نابهنگامی را به معیشت مردم وارد می کرد.
وی توضیح داد: برخورد متناسب با جرم در کشور ما صورت نمی گیرد به همین دلیل فساد اقتصادی و رانت در کشور ما توسعه یافته است و زمانی که دامنه این فساد گسترش می یابد طبیعتا کنترل و نظارت بر آن به مراتب دشوار خواهد شد.
خادمی تصریح کرد: یکی از راهکارهای کاهش قاچاق سهمیه بندی سوخت است و برای کسانی که مصرف بیشتری دارند باید یک قیمت دومی درنظر گرفته شود که دولت با درآمد حاصل از آن زیرساخت های مربوط به این حوزه را ارتقا دهد.


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

77 هزار میلیارد تومان برای تهاتر بدهی ها تخصیص شد

بررسی گزارش اولیه از واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه

نقش انتزاع بخش‌های کشاورزی و صنعت در ساماندهی بازار محصولات لبنی

تخلفات بانکی را گزارش دهید تا مجلس پیگیری کند

نماینده مجلس: باید اعتماد مردم را جلب کنیم که طرح های اقتصادی مجلس به نفع آنهاست

تعطیلی خودروسازی‌ها به نفع کشور است

لزوم تسریع در رفع مشکلات کارگران هفت تپه

بازار دوم آزاد ارز در چه صورت ایجاد می شود؟

صنعت غذا صنعتی قابل اتکا برای تقویت تولید ملی

میزان سواد مالی در کشور جا برای رشد دارد

شجاعی در مصاحبه با رادیو گفت و گو: لوگوی واحد سازمان های اسلامی؛ راهی برای پیشرفت صنعت غذایی حلال

احیای کارت سوخت مرحله نخست سهمیه بندی است

افزایش قیمت خودروها به شرط افزایش کیفیت‌شان انجام می شود/ کمیسیون صنایع با افزایش قیمت موافق نیست

بدری: افزایش 120 میلیونی خرید یک آسانسور برای ساختمان/ فروش ارزان تجهیزات ساختمانی کلید کاهش قیمت مسکن

روند بانک‌ها در حمایت از تولید ملی اصلاح شود

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران ایران پاسخ داد: چرا گندم ایرانی قاچاق می شود؟

رئیس انجمن حسابرسی کشور: سبقت ایران در پولشویی از کشورهای همجوار

رییس مجمع عالی واردات: رشد صنعت غذای حلال، کشور را تک محصولی بودن خارج می کند

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی: برای سامانه مبارزه با قاچاق بودجه ای به ما نداده اند

بازگشت کارت سوخت راه حل رسمی دولت برای کنترل مصرف بنزین

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه