4 نکته مهم در مورد اینستاگرام که نوجوان ها بهتر از برندها آن را می دانند تبلیغات

4 نکته مهم در مورد اینستاگرام که نوجوان ها بهتر از برندها آن را می دانند

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - به عنوان یک کارشناس حوزه شبکه های اجتماعی به هیچ وجه از وجود نکات مهم و رازهایی در مورد شیوه های استفاده بهینه از اینستاگرام که فقط افراد زیر 20 سال از آن اطلاع دارند، تعجب نخواهم کرد. فرقی ندارد این نکات در مورد روش های دریافت لایک بیشتر، به اشتراک گذاری تصاویر زیبا یا تعامل با سایر کاربران باشد. در هر صورت نوجوان ها اطلاعات بیشتری در مقایسه با سایر کاربران از شبکه های اجتماعی دارند.
به منظور بررسی بیشتر این موضوع ما با برخی از صفحه های مشهور اینستاگرام که متعلق به نوجوان هاست به گفت وگو پرداخته ایم. به منظور آگاهی از نکات ذیل به مطالعه این مقاله ادامه دهید:
• شیوه های استفاده از روش های LB، CB و FB (معنای این اصطلاح ها در ادامه توضیح داده می شود) برای دریافت لایک بیشتر
• چرا نوجوان ها از شیوه های عجیب و زیرکانه برای بهینه سازی مطلب شان در الگوریتم اینستاگرام استفاده می کنند؟
• هنر خود ویرایشگری مطالب و ارزش افزایی مطالب در اینستاگرام به شیوه نوجوان ها
در ادامه این مقاله به بررسی جداگانه مهم ترین بخش های مورد نیاز برای موفقیت در دنیای اینستاگرام خواهیم پرداخت.
چهار دلیل برای اینکه چرا نوجوان ها در اینستاگرام بهتر از کسب وکارها هستند
1. آنها از شیوه های هماهنگی با سیستم آگاهی دارند
شیوه این بخش را من چند وقت پیش به طور تصادفی در بخش جست وجوی اکانت اینستاگرام خود و در ذیل پست کایلی جنر یاد گرفتم. در آن پست کامنت های بسیاری با مضمون LB، CB، FB و First وجود داشت. نکته جالب در این میان بارگذاری تمام آنها از سوی نوجوان ها در ذیل پست کایلی بود.
مطلب مرتبط: شیوه های موفقیت در اینستاگرام به بیان 14 فرد تاثیرگذار در این پلتفرم / چگونه در اینستاگرام مشهور شویم؟
در ابتدا من هیچ معنای خاصی از عبارت های فوق نفهمیدم. به همین خاطر شروع به بررسی بیشتر کردم. پس از بررسی کوتاهی موفق به رمزگشایی عبارت ها شدم. بر این اساس LB به معنای «لایک متقابل»، CB به معنای «کامنت متقابل»، FB به معنای «فالوی متقابل» و First به معنای تقاضای کاربر به منظور دریافت لایک برای آخرین پستش است.
کاربران جوان در اینستاگرام این نوع کامنت ها را در ذیل پست افراد مشهور درج می کنند تا کامنت و لایک دریافت کنند. بر این اساس اگر کامنتی با محتوای LB در ذیل پست تان مشاهده کردید، به احتمال فراوان کاربر مورد نظر انتظار دریافت لایک متقابل از سوی شما را دارد.
به منظور آزمایش درستی این شیوه من با اکانت گربه ام شروع به درج کامنت هایی با مضمون LB کردم. پس از گذشت چند ثانیه ده ها لایک جدید برای آخریت پست من گرفته شد. راز عملکرد عالی این شیوه چیست؟ آگاهی نسبت به الگوریتم اینستاگرام.
براساس الگوریتم جدید اینستاگرام کاربر در بخش جست وجوی محتوای مرتبط با سلیقه اش را مشاهده خواهد کرد. به این ترتیب دیگر مانند سابق خبری از نمایش محتوای مورد نظر تیم اینستاگرام نخواهد بود.
هدف نوجوان ها از دریافت لایک، کامنت و فالو به شیوه های ذیل کاملا مشخص است. در الگوریتم تازه اینستاگرام پست هایی با لایک و کامنت بیشتر شانس نمایش بیشتری در بخش جست وجو را دارند. به این ترتیب نوجوان ها به دنبال نمایش مطالب شان به طیف هرچه وسیع تری از مخاطب ها هستند.
اگر شما در زمینه جذب مخاطب هدف تان با مشکل مواجه هستید، استفاده از این شیوه کاربردی خواهد بود. در هر صورت همه ما از نمایش مطلب برندمان به تمام مخاطب هدف مان لذت خواهیم برد. این شیوه نوجوان ها نیز راهکاری برای بهبود فرآیند جذب مخاطب واقعی است. به هر حال این شیوه با تمام مشکلاتش از خرید لایک و فالوور بهتر خواهد بود.
2. آنها واکنش زیادی دارند
به طور معمول وقتی کسی به ما صفت «زیادی» را نسبت می دهد، به سرعت تلاش ما برای رفع آن مشکل رفتاری شروع خواهد شد. به هر حال هیچ کدام از ما علاقه ای به رفتار غیرعادی در طول روز نداریم. با این حال ماجرا برای نوجوان ها کاملا متفاوت است. این دسته از افراد به دلیل شرایط سن و سال شان هیچ نگرانی بابت رفتارهای اضافی ندارند. اگر فقط برای یک نکته نوجوانی دلم تنگ شده باشد، آن رفتارهای اضافی خارج از حالت عادی است. در حقیقت نوجوان ها هر طور مایلند، رفتار می کنند. قواعد رفتاری برای آنها چندان محلی از اعراب ندارد.
برخلاف بسیاری از برندها، نوجوان ها ترسی از ریسک پذیری ندارند. مشخصه اصلی دوران نوجوانی نیز علاقه به تجربه اتفاق های عجیب و غریب است. فرقی ندارد این نوع ریسک آنلاین است یا در زندگی روزمره اتفاق می افتد. نکته جالب درخصوص نوجوان ها علاقه شان به افتخار به ریسک های شان است. به این ترتیب به هنگام فعالیت در اینستاگرام آنها شجاعت بیشتری برای پیگیری گام های ریسک پذیر از خود نشان می دهند.
در شبکه های اجتماعی بسیاری از کاربران علاقه مند به مشاهده رفتارهای تازه و عجیب و غریب از سوی برندها هستند. وقتی بسیاری از برندهای مشهور درگیر محافظه کاری باشند، نوجوان های جویای نام با پاسخ به نیاز کاربران نگاه های زیادی را به خود جلب می کنند. وقتی سطح هیجان در فعالیت ما افزایش یابد، میزان علاقه مخاطب به پیگیری وضعیت مان بیشتر خواهد شد. این همان نکته مورد تایید برندهای متعلق به نوجوان هاست. آنها با نمایش شیوه های فعالیت عجیب و غریب همیشه در صدر فهرست علاقه مندی کاربران باقی می مانند.
مطلب مرتبط: از گوگل مپ گرفته تا نیویورک تایمز و آریتزیا / هر آنچه از استوری های 7 برند برتر در اینستاگرام باید یاد گرفت
انتقال احساسات واقعی گام بعدی برای جلب توجه مخاطب در شبکه های اجتماعی است. به این ترتیب مخاطب مدرن به خوبی احساسات غیرواقعی را تشخیص می دهد. خوشبختانه کاربران نوجوان مهارت خاصی در بیان احساسات دارند. به همین دلیل اغلب اوقات افراد در محیط های مجازی به آنها جلب می شوند. شاید برای موفقیت در جلب نظر طیف وسیع تری از کاربران ما هم نیاز به فعالیت مشابه با نوجوان ها داشته باشیم. به اعتقاد روانشناس ها ما همیشه یک کودک درون داریم. اکنون زمان بازی دادن به کودک درون به منظور کسب موفقیت در حوزه کسب وکار است.
3. آنها خود ویرایشگرهای بی رحمی هستند
در حالی که نوجوان ها عاشق به اشتراک گذاری محتوای جذاب هستند، به تناسب آن محتوا با سبک کلی اکانت شان در فضای مجازی نیز توجه دارند. بر این اساس در صورتی که یک عکس، تصویر یا کپشن با حال و هوای کلی اکانت شان سازگار نباشد، به سرعت آن را عوض می کنند. در بسیاری مواقع حتی پس از گذشت چند روز از انتشار یک مطلب نوجوان ها اقدام به حذف آن می کنند. کاری که شاید بسیاری از برندها به هنگام انجامش از آن منصرف شوند.
من در مصاحبه با دختری به نام جورجیا، 15 ساله اهل ونکوور، به نکات جالبی پیرامون سبک شخصی در اینستاگرام پی بردم: «من همیشه نسبت به هماهنگی تصویری پستم با سایر اجزای اکانتم توجه می کنم. در حقیقت من به استفاده از حداکثر توان اینستاگرام برای جلب مخاطب بیشتر علاقه دارم. در این میان مخاطب های من به دلیل علاقه به سبک ویژه ام زحمت فالو را به خود می دهند. اگر در این میان ناگهان سبک من عوض شود، دیگر خبری از وفاداری کاربران نخواهد بود.»
اهمیت سبک در اینجا درست به مانند حوزه ادبیات است. در حقیقت بسیاری از افراد حرفه ای به محض مشاهده یک متن زمان نگارش، نوع تمرکز بر روی فضاپردازی و حتی نام نویسنده را حدس می زنند. در مورد فضای اینستاگرام هم همین شرایط حاکم است. به همین دلیل حفظ سبک ویژه مان در شبکه های اجتماعی اهمیت فراوانی دارد. در غیر این صورت تشخیص تفاوت برند ما با سایر برندها به هیچ وجه ساده نخواهد بود. اگر هنوز نسبت به ایجاد سبک ویژه خود اقدام نکرده اید، مطمئنا در حال از دست دادن زمان ارزشمندتان هستید.
اگر علاقه مند به استفاده حداکثری از فضای اینستاگرام به مانند جورجیا هستید، توجه و مراقبت کلید طلایی شما خواهد بود. بر این اساس باید به طرز بی رحمانه ای نسبت به ویرایش مطالب صفحه تان اقدام کنید. در این فرآیند حتی مطالب قدیمی نیز نباید در امان باشد.
مطلب مرتبط: 10 حساب کاربری اینستاگرام که هر کارآفرینی باید دنبال کند
4. آنها در فضاهای ناشناخته کار می کنند
اگر شما نیاز به درسی در زمینه وفاداری دارید، به مانند نوجوان ها اصلا توجهی به آینده دور و دراز نداشته باشید. به این ترتیب اغلب نوجوان ها به سرعت مطالب تازه دوستان شان را لایک می کنند. همچنین درج کامنت در ذیل پست دوستان یکی از عادت های آنها محسوب می شود. به این ترتیب آنها حمایت متقابل شان نسبت به یکدیگر را نشان می دهند.
یکی از منابع نوجوان من در زمینه وفاداری اینگونه اظهار نظر کرده است: «من و دوستم در گروه کوچکی باهم هستیم. در این گروه دو نفره ما همیشه نقاط ضعف یکدیگر را به هم گوشزد می کنیم. به این ترتیب سطح اشتباهات ما در طول چند وقت گذشته به شدت کاهش یافته است. دیگر خبری از اشتباه های دستوری در پست های ما نیست. در هر صورت وقتی دو نفر یک متن را به صورت جداگانه بررسی کنند، دیگر دشوار بتوان بدان ایرادی وارد کرد.»
به جای عضویت در چنین گروه های کوچک و صمیمی بسیاری از نوجوان ها اکنون بخشی از استارتاپ خلاقانه Insta Pods هستند. در توضیح این استارتاپ سایت تحلیلی ماشابل اینگونه اظهار نظر کرده است: «پایگاه Insta Pods ویژه عضویت ناشناس کاربران اینستاگرام به منظور حمایت از یکدیگر است. به این ترتیب آنها تصاویر و ویدئوهای یکدیگر را لایک می کنند. همچنین در زمینه درج کامنت نیز آنها به هم کمک می کنند. به این صورت سطح ارتباط و تعامل افراد به صورت ناشناس در Insta Pods افزایش خواهد یافت. برای فهم شیوه کار این گروه ها یک خانواده دلفین را در نظر بگیرید. این خانواده به طور معمول همیشه با هم هستند. در زمینه تهیه غذا و یافتن محیط مناسب برای استراحت همه اعضا به هم کمک می کنند. در Insta Pod هم وضعیت کاربران شبیه به هم است. این افراد به صورت یک بند موسیقی هماهنگ با هم رفتار می کنند.»
گروه هایی مانند Insta Pods به صورت ناشناس و از طریق پیام خصوصی کار می کنند. به این ترتیب هر کاربر با توجه به نوع کسب وکارش مخاطب هدف خود را پیدا می کند. توجه به این نکته بسیار حیاتی است. در حقیقت ما باید با اکانت های همسو با فعالیت مان سطح ارتباط را افزایش دهیم. در غیر این صورت فرآیند همکاری نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت. به علاوه کسب کامنت برندهای دیگر در ذیل مطالب مان جلوه بسیار ویژه ای به مطالب ما خواهد داد. در حقیقت این کار در نمایش میزان حرفه ای بودن برند ما تاثیر مستقیمی دارد.
هدف اصلی عضویت در گروه های Insta Pods یافتن افراد تاثیرگذار در کسب وکارمان است. به این ترتیب از همکاری متقابل هر دو ما سود خواهیم برد. یکی از ابزارهای مناسب در جهت یافتن افراد تاثیرگذار در گوشه و کنار کسب وکارهای مختلف اپ Buzzsumo است. این اپ محیط کاربری بسیار ساده ای دارد. بر این اساس فقط کافی است که کلیدواژه های کسب وکارتان را درج کنید. به این ترتیب در کمترین زمان ممکن فهرستی جامع از کسب وکارهای مرتبط با حوزه فعالیت برندتان مشاهده خواهید کرد.
پس از آنکه فهرست افراد تاثیرگذار و اکانت های مرتبط با کسب وکارتان را در نرم افزارهای تعامل بیشتر (مانند Insta Pods) پیدا کردید، نوبت به شروع همکاری می رسد. در اینجا باید بر روی منافع دوجانبه همکاری تمرکز داشته باشید. به نکات ذیل در این مورد توجه کنید:
• هنگامی که پستی را در اینستاگرام بارگذاری می کنید، از اطلاع یافتن دوستان تان در Insta Pots مطمئن شوید. به این ترتیب لایک و کامنت مطالب شما به سرعت تامین خواهد شد.
• به منظور ارتباط سریع تر جهت فهم بارگذاری مطالب می توانید از اموجی های مخصوص استفاده کنید. به این ترتیب هرگاه فردی در گروه آن اموجی را ارسال کرد، بقیه از بارگذاری مطلب جدید مطلع خواهند شد.
• توجه داشته باشید که دریافت کامنت و لایک از سوی سایر اعضا منوط به تعامل دو جانبه است. به این ترتیب بدون درج کامنت انتظار دریافت واکنش متقابل را نداشته باشید.
• اگر فقط به فکر خودمان در چنین فضاهایی باشیم، شاید در کوتاه مدت کسی متوجه عدم همکاری مان نشود، اما دیر یا زود همه از ماهیت فعالیت ما مطلع خواهند شد.
مطلب مرتبط: اینستاگرام؛ ابزاری برای نمایش پشت صحنه کسب و کار
در زمینه فعالیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی همیشه باید احترام به مخاطب و سایر همکاران را مد نظر داشته باشیم. فعالیت در نرم افزارهایی مانند Insta Pods هم نیازمند احترام و اعتماد متقابل است. در صورت از بین رفتن چنین اعتمادی بازیابی آن بسیار دشوار خواهد بود. پس بهتر است پیش از وقوع مشکل از آن جلوگیری به عمل آوریم. در غیر این صورت فضای فعالیت برای ما و برندمان دشوار خواهد شد.
به طور معمول نوجوان ها بسیار بهتر از دیگر افراد با تغییرات جدید شبکه های اجتماعی هماهنگ می شوند. در این مقاله هدف من نمایش شیوه های بهره برداری مطلوب از شبکه های اجتماعی از سوی نسل جدید (نسلX) بود. بی شک اقتباس از شیوه های فعالیت این دسته از افراد هیچ مشکلی برای اعتبار برند شما پیش نخواهد آورد. بلکه برعکس به موفقیت بیشتر شما در بازاریابی کمک شایانی خواهد کرد.
مترجم دارا فونتین , علی آل علی منبع: hootsuite


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نشانه‌هایی از اشکالات اساسی در قیف فروش کسب‌وکار

21 برند محبوب در اروپا

اهمیت رسانه های اجتماعی در بازاریابی کسب و کار

در کدام شبکه های اجتماعی باید فعالیت بازاریابی داشته باشیم؟

روانشناسی رنگ و تاثیر و اهمیت آنها در برندهای مختلف

5 دلیل روانشناختی برای تفوق همه جانبه اثبات اجتماعی در بازاریابی

5 کسب و کار با رشد سریع از رازهای موفقیت شان می گویند

قیمت موردنظر خود را مطرح کنید

5 توصیه برای ترغیب مخاطبان به خواندن ایمیل های سرد

10 اقدامی که برای فعالیت بازاریابی در سال 2018 باید مورد توجه جدی قرار داد

5 راهکار برای خلق تبلیغات موفق در شبکه های اجتماعی

نحوه استفاده از محتوا برای ایجاد برنامه آموزشی

ترغیب 4 درصد از مشتریان سرآمد به خرید 16 برابری

3 کسب و کار کوچک که از بازاریابی محتوایی درست استفاده می کنند

برندها برای متقاعد ساختن نسل جدید تلاش می کنند

سال 2019؛ انقلابی در خرید و فروش آنلاین

7 اشتباه نویسندگان تازه کار در زمینه تولید محتوا

5 روش اثبات شده برای افزایش مخاطب در شبکه اجتماعی اینستاگرام

3 راه وفادارسازی مشتریان

4راهکار برای افزایش سرعت سایت و جایگاه برندمان در گوگل

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه