مدیر حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت: لغو محدودیت واردات خودروهای عمومی به نفع ناوگان حمل و نقل است گفتگو

مدیر حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت:                        لغو محدودیت واردات خودروهای عمومی به نفع ناوگان حمل و نقل است

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - مدیر بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: اگر دولت محدودیت ورود خودروهای عمومی را لغو کند می توان ناوگان عمومی را تکمیل کرد و سرمایه گذاران بیشتری برای ورود به این طرح راغب می شوند.
ساسان کاظمی نژاد در مصاحبه با برنامه "صبح و گفت وگو" با اشاره به طرح های این شرکت اظهار کرد: «این طرح ها شامل نوسازی کامیون ها، جایگزینی اتوبوس های دیزلی درون شهری و تاکسی های فرسوده بجای تاکسی برقی است.»
وی سود آوری حمل و نقل ریلی را ناشی از صرفه جویی در مصرف سوخت عنوان کرد و افزود :«در این راستا از هوای پاک و آلایندگی کمتر بهره خواهیم برد.»
کاظمی نژاد ادامه داد: «در تهران و 8 کلان شهر قصد داریم مسافران را از سطح خیابان به سمت مترو هدایت کنیم؛ بنابراین نیازمند ایجاد انگیزه و افزایش تعداد خطوط مترو و واگن در کلان شهرها هستیم.»
وی تعویض موتور خودروهای داخلی با موتوری با قوای کم مصرف را از دیگر طرح های این شرکت برشمرد و افزود: «در کشورمان یک شرکت سرمایه گذار این موتور را تولید و با ایران خودرو و سایپا وارد مذاکره شده ایم تا مصرف 445 تا 560 درصدی سوخت را شاهد باشیم.»
کاظمی نژاد در توضیح فرایند این موتورهای جدید گفت: «وقتی یک خودروی پراید در 100 کیلومتر 9 لیتر بنزین مصرف می کند، موتورهای جدید مصرف بنزین را تا 4.5 لیتر کاهش خواهند داد و از این محل می توان بازپرداخت 5 تا 7 ساله را برای سرمایه گذار این طرح اجرایی کرد.»
مدیر بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در ادامه مصاحبه با رادیو گفت وگو اشتغال زایی را از دیگر مزیت های این طرح دانست و افزود: «در این فضا نیم نگاهی به اشتغال خواهیم داشت.»
کاظمی نژاد گفت: «در بخش حمل و نقل باید 15 الی 16 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنیم تا تمام این طرح ها اجرایی شود و عواید ناشی از آن به بهینه سازی مصرف سوخت، مصرف کمتر بنزین و بهبود آب و هوا منتج می شود.»
وی خاطرنشان ساخت: «وزارت نفت می تواند از سوخت دپو شده اقدام به صادرات کرده و برای کشور درآمد زایی نماید و از طرفی بازپرداخت سرمایه گذاران نیز صورت گیرد.»
کاظمی نژاد در خاتمه این مصاحبه با رادیو گفت وگو تاکید کرد: «اگر دولت حمایت کند و محدودیت در ورود خودروها را برای خودروهای عمومی بردارد، می توان این ناوگان را تکمیل کرد و سرمایه گذاران بیشتری برای ورود به این طرح رغبت پیدا می کنند.»


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ممنوعیت وادرات پوشاک توجیه اقتصادی دارد/300هزار نفر مستقیما در صنعت پوشاک شاغل هستند

برخورد به جای تشویق با ارزان فروشی/ ارزان فروشی بلیط هواپیما تخلف نیست

دست دولت در جیب خالی کشاورزان برای پرداخت یارانه نان / آیا در قیمت خرید تضمینی گندم تجدید نظر می‌شود؟

عضو کمیسیون کشاورزی: قیمت مرغ در دوسه ماه آینده از امروز باید مدیریت شود

سلیمی: ارزبری؛ تاثیر گذار در قیمت کالا

بودجه سال 98 حساس ترین بودجه پس از انقلاب

اجرای پروژه فرودگاه مسافربری در منطقه چابهار/ مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی برای تأمین اعتبار

فروکش تب مدرک گرایی؛ رشد اشتغال و کارآفرینی

قاچاق دام عامل گرانی گوشت قرمز

سهم 21 درصدی عراق از صادرات ایران

حرکت شاخص بورس در مسیر سراشیبی

ادعای عرضه کالا با وزن کمتر در فروشگاه های زنجیره ای درست است؟

تراکم فروشی فی نفسه اشکالی ندارد

لزوم گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در روستاها

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران: پسته های انبارشده در سمنان و رفسنجان در انتظار واسطه های قاچاق

قیمت لاستیک خودرو افزایش یافت

سابقه 50 ساله پرورش مرغ تخمگذار در ایران

بومی سازی بتن خود متراکم (SCC) در ایران

تنها دلالان بازار خودرو سود می برند

سید مصطفوی: خرید تضمینی در محصولات طیور وجود ندارد

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه