شهریاری:
آزادسازی قیمت ها عامل رشد بهای بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در ایام خاص / نمی توان بخش خصوصی را مکلف به کاهش قیمت کرد گفتگو

آزادسازی قیمت ها عامل رشد بهای بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در ایام خاص / نمی توان بخش خصوصی را مکلف به کاهش قیمت کرد

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توجه به واگذاری حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی نمی توان دولت را مکلف به کاهش قیمت ها یا ارایه یارانه به این بخش کرد.

سیدکمال الدین شهریاری ، با اشاره به تجربه افزایش نرخ بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در روزهای پایانی سال، گفت: مقابله با نرخ های مناسبتی ناوگان حمل و نقل عمومی عملی به نظر نمی رسد زیرا سازوکار برخورد با این موضوع تغییر کرده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت حمل و نقل عمومی نتایج و پیامدهایی مانند افزایش نرخ ها را در پی دارد، افزود: شاید کمیسیون عمران با دعوت از مسئولان خواهان گزارش دهی دستگاه های مختلف در خصوص علت و چرایی رشد نرخ ها باشد اما باید بدانیم این موارد از پیامدها و تبعات آزادسازی قیمت ها است.
افزایش تقاضا به رشد نرخ ها دامن می زند
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که با افزایش تقاضا قیمت برای برخی کالا و خدمات تحت تاثیر قرار می گیرد، تصریح کرد: افزایش قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در برهه ای از زمان نیز به این دلیل که سفر از مبادی خاص به مقاصد خاص انجام می شود و معمولا وسایل حمل و نقل عمومی تقریبا یک سر خالی بر می گردند به همین دلیل باید متضرر شدن آن ها نیز مدنظر قرار بگیرد.
شهریاری با بیان اینکه بخش حمل و نقل در کشور ما بیشتر خصوصی است و از اداره آن از اختیار دولت خارج است، گفت: با توجه به واگذاری حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی نمی توانیم دولت را مکلف به کاهش قیمت ها یا ارایه سوبسید به این بخش کنیم.
نمی توان به بخش خصوصی حکم به کاهش نرخ بلیت حمل و نقل عمومی کرد
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نمی توان به بخش خصوصی در خصوص ضرورت کاهش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی حکم کرد، افزود: هر چند نمی توان دستوری با بخش خصوصی رفتار کرد اما با اعمال نظارت های دقیق بر عملکرد آن ها ازایجاد بازار سیاه جلوگیری می شود.
شهریاری با بیان اینکه نظارت ها نیز منجر به ثبات نرخ بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در مناسبت های خاص سال نخواهد شد، گفت: ما نمی توانیم به بخش خصوصی برای رعایت حال مسافر و نادیده گرفتن ضرر و زیان خود امر و نهی کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نظارت های دقیق بر روند خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی برای جلوگیری از دلالی در فروش بلیت به صورت مداوم در جریان سات، تصریح کرد: برای جلوگیری از انحصار و همچنین ایجاد بازار سیاه فروش بلیت باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود./
پایان پیام


ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پیش بینی اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی برای رفع نقاط حادثه خیز/پرواز چارتر قانونی نیست

معاون فرهنگی و خدمت بازرگانی اتاق بازرگانی ایران: چابهار؛ ظرفیت مغفول بازرگانی ایران و افغانستان!

رئیس انجمن صنفی کسب وکارهای اینترنتی عنوان کرد: فعالیت 36 هزار ایرانی در حوزه کسب وکارهای اینترنتی

دانشگاه شریف بسته اصلاحات اقتصادی ارائه کرد

گرانی لجام گسیخته قیمت مسکن با تعادل بخشی به عرضه و تقاضا مهار می شود

شاخص بازار سرمایه همچنان در مسیر سراشیبی

تحریم ها مهمترین چالش نظام بانکی

رئیس کل پیشین بانک مرکزی: بانک مرکزی با استفاده بجا از ذخایر، موجب کاهش قیمت ارز شد

برآوردی از نیاز پتروشیمی ها به ارز وجود ندارد

خشکی و خشکسالی دو واژه متفاوت از یکدیگر

تقاضا محوری ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه

رفع اشکالات لایحه حفاظت از خاک در مجلس

درخواست نمایندگان برای بازگشت به طرح اولیه ساماندهی بازار خودرو

کارنامه ناموفق فروش اوراق مشارکت در پیش برد پروژه ها/65 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی سال98

کاهش ارزش پول ملی مانع منطقی شدن قیمت بنزین

نرخ دلار در سال 98 چگونه تعیین می شود؟

یارانه نان و بنزین به کارت اعتباری تبدیل شود

برگزاری مجدد مناقصه برای واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال/خریدار به دنبال خروج شمش ها بود

دست خالی کشاورزان از بازار پرسود آجیل/تعزیرات بازار آجیل شب یلدا را کنترل کند

راه اندازی کسب و کارهای مجازی با کدام مجوز امکانپذیر است؟

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه