شهریاری:
آزادسازی قیمت ها عامل رشد بهای بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در ایام خاص / نمی توان بخش خصوصی را مکلف به کاهش قیمت کرد گفتگو

آزادسازی قیمت ها عامل رشد بهای بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در ایام خاص / نمی توان بخش خصوصی را مکلف به کاهش قیمت کرد

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توجه به واگذاری حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی نمی توان دولت را مکلف به کاهش قیمت ها یا ارایه یارانه به این بخش کرد.

سیدکمال الدین شهریاری ، با اشاره به تجربه افزایش نرخ بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در روزهای پایانی سال، گفت: مقابله با نرخ های مناسبتی ناوگان حمل و نقل عمومی عملی به نظر نمی رسد زیرا سازوکار برخورد با این موضوع تغییر کرده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت حمل و نقل عمومی نتایج و پیامدهایی مانند افزایش نرخ ها را در پی دارد، افزود: شاید کمیسیون عمران با دعوت از مسئولان خواهان گزارش دهی دستگاه های مختلف در خصوص علت و چرایی رشد نرخ ها باشد اما باید بدانیم این موارد از پیامدها و تبعات آزادسازی قیمت ها است.
افزایش تقاضا به رشد نرخ ها دامن می زند
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که با افزایش تقاضا قیمت برای برخی کالا و خدمات تحت تاثیر قرار می گیرد، تصریح کرد: افزایش قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در برهه ای از زمان نیز به این دلیل که سفر از مبادی خاص به مقاصد خاص انجام می شود و معمولا وسایل حمل و نقل عمومی تقریبا یک سر خالی بر می گردند به همین دلیل باید متضرر شدن آن ها نیز مدنظر قرار بگیرد.
شهریاری با بیان اینکه بخش حمل و نقل در کشور ما بیشتر خصوصی است و از اداره آن از اختیار دولت خارج است، گفت: با توجه به واگذاری حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی نمی توانیم دولت را مکلف به کاهش قیمت ها یا ارایه سوبسید به این بخش کنیم.
نمی توان به بخش خصوصی حکم به کاهش نرخ بلیت حمل و نقل عمومی کرد
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نمی توان به بخش خصوصی در خصوص ضرورت کاهش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی حکم کرد، افزود: هر چند نمی توان دستوری با بخش خصوصی رفتار کرد اما با اعمال نظارت های دقیق بر عملکرد آن ها ازایجاد بازار سیاه جلوگیری می شود.
شهریاری با بیان اینکه نظارت ها نیز منجر به ثبات نرخ بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در مناسبت های خاص سال نخواهد شد، گفت: ما نمی توانیم به بخش خصوصی برای رعایت حال مسافر و نادیده گرفتن ضرر و زیان خود امر و نهی کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نظارت های دقیق بر روند خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی برای جلوگیری از دلالی در فروش بلیت به صورت مداوم در جریان سات، تصریح کرد: برای جلوگیری از انحصار و همچنین ایجاد بازار سیاه فروش بلیت باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود./
پایان پیام

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارشناس بازار سرمایه: توزیع 2 هزار 143 میلیارد تومان رانت میان خریداران

استاد دانشگاه: مشکلات درونی اقتصاد ایران را به لرزش واداشته است نه توئیت‌های ترامپ

نماینده ادوار مجلس: نگاه انفعالی بانک مرکزی بزرگترین مشکل اقتصاد ماست

بازآفرینی شهری طرح کاغذی دولت/نبود منابع بهانه دولت برای تعلل در نوسازی بافت فرسوده

تصمیمات اقتصادی باید ثبات داشته باشد

تولی‌پرس مشکل تامین مواد اولیه ندارد/کارخانه یک هفته برای سرویس تجهیزات تعطیل شد/کارگران با دریافت حقوق به مرخصی می‌روند

عضو کمیسیون انرژی مجلس: تحریم های نفتی اولین آسیب را به مردم می رساند نه مسئولان!

چینی‌ها ملزم به آموزش صیادان ایرانی هستند/ کشتی‌های بزرگ صیادی در نوع و عمق محل صید تخلفاتی داشتند

فرار 80 درصدی مالیاتی در جامعه پزشکان!

دولت؛ اخلالگر اصلی صحنه اقتصادی است

مدیریت منابع آبی باید یکپارچه باشد

یک کارشناس اقتصادی: هزینه رانت های ارزی روی دوش مردم

بازار خرید و فروش زمین سکه شد/ نقدینگی سرگردان حباب قیمت ها را هر روز بزرگ تر کرد

رشد 3 برابری نرخ ارز تکان دهنده است

در مصاحبه با رادیو گفت وگو مطرح شد: قیمت دام زنده در عید قربان؛ 25هزار تومان

طرح ممنوعیت تحویل سکه بازار را بهم می ریزد

سامانه اعلام نرخ ارز تغییر تاکتیک در جنگ اقتصادی است

توسعه دانش هدف اصلی نظام نوین ترویج

یک استاد دانشگاه: 4 هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی چین در آمریکا

430 هکتار در 16 کشور تحت کشت فراسرزمینی / تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند داوطلب کشت فراسرزمینی باشند

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • شعار سازمان آگهی های فصل اقتصاد و فصل تجارت
  • اولین نمایشگاه بین المللی صنعت گاز