شهریاری:
آزادسازی قیمت ها عامل رشد بهای بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در ایام خاص / نمی توان بخش خصوصی را مکلف به کاهش قیمت کرد گفتگو

آزادسازی قیمت ها عامل رشد بهای بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در ایام خاص / نمی توان بخش خصوصی را مکلف به کاهش قیمت کرد

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توجه به واگذاری حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی نمی توان دولت را مکلف به کاهش قیمت ها یا ارایه یارانه به این بخش کرد.

سیدکمال الدین شهریاری ، با اشاره به تجربه افزایش نرخ بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در روزهای پایانی سال، گفت: مقابله با نرخ های مناسبتی ناوگان حمل و نقل عمومی عملی به نظر نمی رسد زیرا سازوکار برخورد با این موضوع تغییر کرده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت حمل و نقل عمومی نتایج و پیامدهایی مانند افزایش نرخ ها را در پی دارد، افزود: شاید کمیسیون عمران با دعوت از مسئولان خواهان گزارش دهی دستگاه های مختلف در خصوص علت و چرایی رشد نرخ ها باشد اما باید بدانیم این موارد از پیامدها و تبعات آزادسازی قیمت ها است.
افزایش تقاضا به رشد نرخ ها دامن می زند
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که با افزایش تقاضا قیمت برای برخی کالا و خدمات تحت تاثیر قرار می گیرد، تصریح کرد: افزایش قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در برهه ای از زمان نیز به این دلیل که سفر از مبادی خاص به مقاصد خاص انجام می شود و معمولا وسایل حمل و نقل عمومی تقریبا یک سر خالی بر می گردند به همین دلیل باید متضرر شدن آن ها نیز مدنظر قرار بگیرد.
شهریاری با بیان اینکه بخش حمل و نقل در کشور ما بیشتر خصوصی است و از اداره آن از اختیار دولت خارج است، گفت: با توجه به واگذاری حمل و نقل عمومی به بخش خصوصی نمی توانیم دولت را مکلف به کاهش قیمت ها یا ارایه سوبسید به این بخش کنیم.
نمی توان به بخش خصوصی حکم به کاهش نرخ بلیت حمل و نقل عمومی کرد
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نمی توان به بخش خصوصی در خصوص ضرورت کاهش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی حکم کرد، افزود: هر چند نمی توان دستوری با بخش خصوصی رفتار کرد اما با اعمال نظارت های دقیق بر عملکرد آن ها ازایجاد بازار سیاه جلوگیری می شود.
شهریاری با بیان اینکه نظارت ها نیز منجر به ثبات نرخ بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در مناسبت های خاص سال نخواهد شد، گفت: ما نمی توانیم به بخش خصوصی برای رعایت حال مسافر و نادیده گرفتن ضرر و زیان خود امر و نهی کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نظارت های دقیق بر روند خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی برای جلوگیری از دلالی در فروش بلیت به صورت مداوم در جریان سات، تصریح کرد: برای جلوگیری از انحصار و همچنین ایجاد بازار سیاه فروش بلیت باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود./
پایان پیام



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی: دانش بنیان شدن کشاورزی شاهراه تحقق سیاست های ابلاغی رهبری است

قائم مقام اسبق وزارت نیرو: فاصله بین عملکرد و برنامه،مهم ترین مانع عدم تحقق سیاست های رهبری است

معاون وزیر راه،مسکن و شهرسازی: نوسانات اقتصادی مانع دستیابی کشور به توسعه ی مورد انتظار است

40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت مقصر تورم افسار گسیخته امروز در کشور است

برابری میزان تولید بنزین با مصرف

عرضه مرغ با قیمت 11 هزار و 500 تومان

ایران دارنده چرخه کامل فناوری فضایی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: دولت از آمار تولید و مصرف مرغ بی اطلاع است

خاک از مولفه های اصلی تولید است

بدون نوآوری هر صنعتی محکوم به فناست

هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد

مزدها همانند قیمت ها باید شناور باشد

600 محصول قابل صدور در اقتصاد دانش بنیان

کارشناس اقتصادی: نظارت بر تحقق سیاست های کلی نظام کاملا تشریفاتی است

رییس کمیته اقتصاد مجمع تشخیص مصلحت نظام: سیاست های کلی نظام نیازمند بازنگری هستند

نوآوری هزینه بنگاه اقتصادی را کاهش می دهد

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی: واردات هواپیمای ناامن و ارزان توسط ایرلاین ها

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خبر داد: آغاز تکمیل فاز چهارم ستاره خلیج فارس

چاره ای جزء خرید هواپیمای دست دوم وجود ندارد

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • بانک سینا
  • بانک اقتصادنوین
  • بانک گردشگری
  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد