شبکه‌های اجتماعی داخلی باید خیلی زودتر معرفی می‌شدند ارتباطات و رسانه

شبکه‌های اجتماعی داخلی باید خیلی زودتر معرفی می‌شدند

  بزرگنمايي:

فصل اقتصاد - یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با اظهار این‌که شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام از صرف رسانه بودن عبور کرده و به رسانه‌های تجاری بدل شده‌اند، گفت: حاکمیت باید قبل از این‌که این شبکه‌ها در کشور در این اندازه گسترش یابند و این همه کسب‌وکار بر آنها سوار شود به اقدامات احتمالی معاندین فکر می‌کردند و شبکه‌ای داخلی را به عنوان شبکه اجتماعی معرفی می‌کردند.

محمدرضا عالیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مشخصا شبکه اجتماعی تلگرام در بسیاری از کسب‌وکارها نقش داشته است، گفت: تلگرام بستری برای خرید و فروش کالاها و برخی اجناس به شمار می‌رود، در واقع بستری مناسب برای تبلیغات مربوط به کالاها و شرکت‌های مختلف بوده است. این شبکه حتی گفته می‌شد که اشتغال کاذبی را هم برای برخی افراد ایجاد کرده که آن اشتغال کاذب هم افرادی را به خود مشغول کرده و برای آنها درآمدزایی داشته است.
وی با "social marketing" خطاب کردن شبکه اجتماعی تلگرام، ادامه داد: هیچ مدیایی بهتر از این شبکه اجتماعی که 40 میلیون مشترک دارد نمی‌تواند پیام‌های تبلیغاتی و حتی حاکمیتی را به گوش مردم برساند، حتی تبلیغات در فضای تلویزیونی یا بیلبوردها به اندازه تلگرام بیننده ندارد. تصور کنید روزی بیاید و بگویند کل بیلبوردها باید برچیده شود یا تلویزیون و یا روزنامه نباید تبلیغاتی را برای شرکت‌ها انجام دهند. فیلترینگ تلگرام هم چنین اقدامی است.
وی اضافه کرد: البته منظور از شبکه اجتماعی داخلی لزوما نباید شبکه اجتماعی تحت کنترل حاکمیت باشد، چرا که مردم در هیچ کجای دنیا به شبکه‌های تحت کنترل حاکمیت اطمینان نمی‌کنند، حتی در آمریکا اگر مردم بفهمند که شبکه‌ای اطلاعات مشترکان خود را در اختیار دولت قرار داده است، واکنش منفی نشان می‌دهند.
عالیان در نهایت پیشنهاد کرد: باید یک شبکه اجتماعی راه می‌افتاد که نه از نوع حاکمیتی بلکه توسط شرکت‌های خصوصی مدیریت می‌شد و البته دولت هم در حل موانع و حمایت‌ها به آن کمک می‌کرد، مثلا از طریق رسانه‌های عمومی از آن حمایت می‌شد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

برای رفع کمبودها و مشکلات کارشناسان روابط عمومی، اقداماتی در دست انجام است

ادعای توییتر درباره اکانت‌های تحت مدیریت دولت‌های ایران و روسیه

تعرفه‌های مکالمه، اینترنت و پیامک مشترکان اربعینی همراه اول کاهش یافت

کاهش تعرفه رومینگ زائرین همراه اولی اربعین

کاهش تعرفه رومینگ زائرین اربعین

22 درصد شماره‌های تلفن ثابت کشور غیرفعال هستند

میانگین درآمد جهانی خبرنگاران چقدر است؟

معرفی 10 استارتاپی که با سیاست برون‌سپاری به موفقیت دست یافتند

اختلال گسترده در یوتیوب

دسترسی هکرها با iOS.12 به اطلاعات شخصی کاربران آیفون

خسارت میلیاردی مخابرات به دلیل عودت آبونمان

گوگل جنجال موتور جستجوی سانسور شده در چین را تمام کرد

گوگل نیز عربستان را تحریم کرد

موافقتنامه بیمه فعالان حوزه رسانه و مطبوعات امضا شد.

انواع خلاقیت و نوآوری سازمانی و فناورانه

از گسترش اخبار جعلی تا از بین رفتن اعتماد عمومی/ چالش‌های جهانی مرتبط با هوش مصنوعی

خلاقیت در مدیریت

نمونه هایی از ارتباطات جمعی و برنامه های آن/ حمایت مالی

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تاکید کرد؛ بازخورد افکار عمومی و مطالبات مردمی مورد توجه روابط عمومی ها قرار گیرد

پال الن از بنیانگذاران مایکروسافت درگذشت

فصل اقتصاد سایت تخصصی اقتصاد ایران

آگهی ها

  • نسخه سریع و مونیتورینگ فصل اقتصاد
  • تعرفه آگهی های فصل اقتصاد
  • باشگاه نخبگان، خبرنگان و کارآفرینان
  • بسته های ویژه خبری فصل اقتصاد
  • حضور فعال گروه رسانه ای فصل اقتصاد و فصل تجارت در نمایشگاه